Poslední týden pozoruji zvýšený zájem ohledně plánované migrace účtů u brokera Interactive Brokers z Británie do EU. Důvodem je neúprosně se blížící deadline pro Brexit (31.12.2020), kvůli kterému přijde IB o tzv. financial services passport, neboli možnost poskytovat finanční služby pro občany EU, a tím pádem je dost pravděpodobné, že to určitým způsobem ovlivní všechny jejich evropské klienty. V tomto článku proto přináším souhrn aktuálních novinek o dané problematice a svůj pohled na věc.
Pokusím se důležité body rozebrat co nejsrozumitelněji, ale nejdříve si neodpustím svůj vlastní názor ohledně brexitového deadlinu… Vůbec bych se nedivil, kdyby se to celé opět posunulo. Úředníci na to měli spoustu času a vzhledem k tomu, že se zatím nebyli schopni dohodnout, těžko se jim to podaří v těch pár posledních dnech, ještě když několik z nich jsou státní svátky.
Vše, co jste kdy chtěli vědět o migraci účtů, ale báli jste se zeptat
Vezmu to hezky popořadě, ale nejprve zodpovím otázku, na kterou se mně ptá nejvíce čtenářů…
Musíme odsouhlasit migraci?
Pokud máte pocit, že by vás převod účtu nepříznivě ovlivnil, potom nemusíte. Broker vás k tomuto kroku nemůže přinutit. Nicméně musíte si být vědomi toho, že pokud odmítnete, můžete se na svém účtu potýkat s následujícími problémy:
- omezení otevírání nových pozic,
- nemožnost peněžních vkladů (deposits).
Znamená to, že když převod odmítnu, nebudu moct dále manipulovat se svým účtem?
Vůbec ne. Můžete se potýkat s výše uvedenými omezeními, ale to je celé. Pořád budete mít možnost:
- zavírat otevřené pozice,
- vybírat peníze z účtu (withdrawals),
- provést nabízenou migraci účtu,
- převést účet k jinému brokerovi,
- účet kompletně zrušit.
Všimněte se prosím, že jsem v odstavci výše záměrně podtrhl slovo “můžete”. Ono totiž prozatím není vůbec jasné, jaká omezení nakonec budou platit a jaká ne. To vše záleží na brexitové dohodě (jestli vůbec nějaká bude), která je zatím v nedohlednu. Sám jsem zvědavý, jak to dopadne.
Pod jakou pobočku v EU se účty Čechů a Slováků přesouvají?
IB si kvůli celému Brexitu založilo nové právní subjekty (firmy) v: Lucembursku, Irsku a Maďarsku. Čechy a Slováky, jakožto státy východního křídla, přiřadili k maďarské pobočce Interactive Brokers Central Europe Zrt. („IBCE“).
Je možné si změnit pobočku z maďarské na jinou?
Pochybuji. IB si to očividně systematicky rozdělilo dle geografického umístění každého státu a jsem přesvědčený, že s tím nic moc udělat nepůjde.
Kdy je migrace možná a jak ji provést?
Teoreticky od 18.12.2020. Broker by měl rozesílat emaily všem svým klientům ohledně potřebných kroků k dokončení převodu. Případně po nalogování do klientského portálu, kde obvykle vyskakují různé důležité zprávy těsně po přihlášení. Mně zatím žádný email s instrukcemi nepřišel, ani v administraci nic nemám. Vypadá to, že rozesílají informace postupně.
Proboha, asi jsem klikl na odkaz z jejich emailu a migraci automaticky odsouhlasil.
Nebojte, jistě bude potřeba nejprve podepsat hromadu elektronických dokumentů a migraci ručně odsouhlasit. Určitě se ale neprovede sama bez vaší aktivity.
Co je ta maďarská pobočka zač?
Interactive Brokers Central Europe Zrt. (IBCE) je registrována jako soukromá společnost s ručením omezeným, zapsána v obchodním rejstříku vedeném Metropolitním soudním rejstříkem. Sídlo společnosti je v Budapešti. IBCE je dceřinou společností, kterou ze 100% vlastní širší skupina Interactive Brokers Group (IBKR). Regulačním orgánem je maďarská centrální banka.
Jak bude můj účet chráněn v případě úpadku brokera?
V současné době je váš účet u IBUK chráněný několika typy pojištění:
- britským garančním fondem FSCS (Financial Services Compensation Scheme) do maximální výše £85,000,
- americkým SIPC (Securities Investor Protection Corporation) pojištěním vkladů a cenných papírů do maximální výše $500.000, z čehož tvoří pojištění hotovosti až $250.000,
- dodatečným pojištěním každého účtu u Lloyds Bank až do výše $30.000.000 (pojištění hotovosti až do $900.000) s celkovým maximem $150.000.000 na pojistnou událost.
Po migraci pod IBCE bude každý účet pojištěný pod maďarským fondem na ochranu investorů (Hungarian Investor Protection Fund) do maximální výše 102.800 EUR. To je vše. Tohle je asi největší změna týkající se převodu (kromě změny samotného právního subjektu). Ještě mají to pojištění šalamounsky rozepsané na dvě části:
- účty do jednoho milionu forintů: 100 % částky (cca 2.800 EUR),
- účty nad jeden milion forintů: 1.000.000 forintů + 90 % zbývajícího zůstatku do maximální výše 100.000 EUR.
Takže pokud budu mít na účtu například oněch 100.000 EUR, potom pojištění pokrývá cca 2.800 EUR + 87.480 EUR ((100.000 – 2.800) * 0,9), tedy nějakých 90.280 EUR. Limitní částka pro využití plného pojištění je cca 113.911 EUR (vždy bude záležet na aktuálním kurzu EUR/HUF). Vše nad tuto částku je pojištěním defacto nekryté. V případě žádného finančního ani hmotného majetku brokera by vám fond vyplatil maximálně 102.800 EUR (to se v historii nikdy nestalo, vždy zbylo při likvidacích více jak 90 % majetku a zbytek pokrylo pojištění).
Účelem fondu je výplata odškodnění v případě, že:
- bude proti IBCE zahájeno likvidační řízení maďarskou centrální bankou,
- bude proti IBCE nařízena likvidace soudem.
Existují kromě pojištění ještě další změny související s migrací?
Ano, jsou neméně významné a je jich hned několik:
- U IBCE nebude možné obchodovat 1) spotové ceny komodit zlata a stříbra (XAUUSD, XAGUSD) a 2) OTC futures kontrakty na drahé kovy, obě skupiny instrumentů jsou obchodovány na londýnské burze. Otevřené pozice v těchto instrumentech budou převedeny na nový účet, ale navyšování stávajících pozic nebude možné. Místo toho budou k dispozici CFD kontrakty.
- U současného marginového účtu u IBUK je možné dělat výběry hotovosti i v případě, že jste plně zainvestovaní. U IBCE tohle možné nebude. Příklad: jsem 100% zainvestovaný v akciích, chci si vybrat nějaké peníze, ale nechci likvidovat žádné pozice. Jinými slovy se potřebuji napákovat. V případě IBUK je to možné do určité výše požadavků na margin, v rámci IBCE to možné nebude (pozn.: obchodování na margin jako takové samozřejmě k dispozici zůstává).
- Obchodování cenných papírů na margin – místo současného placení úroků za půjčení peněz od brokera (interest) se nově budou platit poplatky za uzavření transakce spojené s půjčením akcií. To může mít drobné daňové důsledky.
- IBCE nebude platit úroky z kladných hotovostních zůstatků. Maďarské právo, které upravuje společnosti poskytující investiční služby, to neumožňuje. U měn, které mají záporné úrokové sazby, bude účtován poplatek za zpracování měny.
- Z původních 23 podporovaných měn zůstanou k dispozici následující: EUR, USD, HUF, CZK, PLN. Pozor: Pokud budete mít v den migrace na účtu hotovostní zůstatky jiných měn než pěti zmíněných, budou vám automaticky převedeny do vaší základní měny, kterou máte nastavenou (base currency).
- Po kompletní migraci dojde k uzavření IBUK účtu. Ten zůstane přístupný pouze pro výpisy.
- Pokud máte na účtu jakékoliv čekající obchodní příkazy typu limit, stop nebo kombinace, tak ty nebudou automaticky přeneseny na IBCE účet. Vaše otevřené pozice ano.
- Na nové účty u IBCE se nebude vztahovat americké pravidlo PDT (pattern day trading). To znamená, že účty pod 25.000 USD budou moci neomezeně intradenně obchodovat akcie.
- Roční výpisy z účtu budou dva: jeden pro IBUK od začátku roku po den migrace a druhý pro IBCE ode dne migrace po konec roku.
Vše ostatní, co není zmíněné v předchozích bodech, bude stejné jako na vašem současném účtu. Všechny otevřené pozice, nastavení platformy, poplatků, marginu atd. se přenáší v nezměněné podobě na účet u IBCE.
Kompletní originál článku, ze kterého jsem dnes vycházel, je na adrese https://ibkr.info/node/3587.
Můj pohled
Když jsem psal první článek ohledně této problematiky, tak jsem předesílal, že s migrací nijak pospíchat nebudu. A to se nemění. Věřím, že Interactive Brokers dělal vše možné i nemožné, aby co nejvíce v krátkém časovém úseku napodobil podmínky současných obchodních účtů, bohužel je tam několik věcí, které mně značně nevyhovují. Tohle jsou ty nejzásadnější:
- Místo podnikání. Nepovažuji se za xenofoba, ale raději bych měl svoje peníze v Lucembursku nebo Irsku. Maďarsko beru s ohledem na kapitálové trhy jako značně “emerging market“. Když už východní Evropa, tak alespoň moje domovina.
- Nabízené pojištění, byť mnohem lepší než u většiny EU brokerů, je pro velikost mého účtu nedostatečné.
- Nemožnost výběrů na margin. Neříkám, že plánuji být zásadním způsobem napákovaný, ale za určitých okolností se to může hodit.
Takže já jsem přesně ten typ zákazníka, který má pocit, že by ho převod účtu nepříznivě ovlivnil. Jsem téměř 100% zainvestovaný a pravděpodobně nebudu potřebovat zásadněji upravovat portfolio v horizontu několika měsíců, takže mně ani nebude vadit, když mně na nějakou dobu broker neumožní otevírat nové pozice (uzavírat bude možné vždy). Konec konců, migraci lze odsouhlasit kdykoliv. Kromě IB mám ještě záložního brokera, u kterého mohu pokračovat v pravidelném investování, případně obchodování menších pozic.
Aby to bylo fér, musím zmínit jednu věc. Byť jsou podmínky u nových účtů o něco horší, než na které jsme byli zvyklí, stále se jedná z mého pohledu o jednoho z nejlepších EU brokerů na trhu. Schválně si porovnejte nové účty u IBCE s Degirem nebo Trading212. Za mě zůstává Interactive Brokers jednoznačně bezkonkurenční s ohledem na výši poplatků a téměř nekonečné možnosti obchodní platformy TWS.
Rád bych vám dal univerzální radu, jak se k problému postavit, ale každý má jiné potřeby a preference. Na základě uvedených změn si sami musíte určit, zdali pro vás převod účtu je nebo není výhodný.
Ahoj prosim ta mozes uviest o akeho zalozneho brokera mas ?
Jako zálohu mám Degiro a XTB. Důvody, proč mám ještě tyhle dva brokery, nechávám na samostatný článek. K tomu mám ještě Tradestation na případné obchodování futures a sekundární IB účet, se kterým zatím nevím, co udělám…
Při pokusu o převod na IBCE se nemůžu dostat přes hlášku:”To be approved to trade CFD, you must also select one of the following: Margin.”
Nevíte co s tím.
Podařilo se zmigrovat?
Vyzera to tak, ze trading212 ponecha klientov pod UK a teda bude platit FCSC poistenie do vysky 85 000£: https://helpcentre.trading212.com/hc/en-us/articles/360016457777-EEA-Residents
Najrozumnejsie mi to teda vychadza povolit presun IB pod Madarsko, mat u nich ucet do cca 250k € ( predpoklad ze aspon 66% pokryje broker + zvysnych 100k Madarska poistka) a dalsich 250k € u Trading212 s FCSC poistenim.
Ako to vnimas ty? Vďaka za super blog ;)
To, co popisuješ, dává smysl.
Ahoj,
na telegramovem @yoloinvestments nekdo zminil, ze madarsky rezervni fond je v minusu, rocne jim pritece cca 7B HUF, ale sekera na konci lonskeho roku byla 69B … Bylo by zajimave zjistit, jak je tohle pojisteni vlastne kryte, aby to pak nedopadlo tak, ze i tech 90 % do 100k bude realne 0 %. :|
Takze taky s prevodem IBUK na IBCE nespecham a pokud nebude mozne pokracovat s vklady, zkusim to treba s DEGIRO.
Zmiňuješ maďarský rezervní fond, ale fond, který by měl chránit investory se nazývá “maďarský fond na ochranu investorů”. Jedná se o stejnou instituci?
Jinak nevím jak pravdivá tahle informace je, ale mé zkušenosti jsou takové, že je lepší si všechno vždycky ověřit z oficiálních zdrojů. Účastníkům v různých diskuzích málokdy věřím. Na netu koluje šílené množství nesmyslů a polopravd.
Prave proto by bylo dobre to nejak overit, nedari se mi najit jejich balance sheet. :|
Pokud chapu spravne https://bva.hu/en/ipf/organisation/ a “IPF Assets”, pujcovali si pro plneni zavazku pred 20 lety.
Na druhou stranu je mile, ze maji limit na cca 100k EUR, prislo mi, ze v EU je zpravidla pojisteni cennych papiru kolem 20k.
Jedna věc mi není jasná. Chápu že pokud broker zkrachuje je v ohrožení cash která je v ten moment na účtu. Ale platí to samé i pro akcie? Laicky se, možná chybně, domnívám, že akcie se “jen tak ztratit” nemůžou (pokud se tedy nejedená vysloveně o záměrný, určitě trestný, čin ze strany brokera).
Jinak díky za info, za sebe volím stejnou strategii, vyčkávat do poslední minuty :-)
Ano, v ohrožení mohou být i akcie a čistě teoreticky se jen tak ztratit mohou. Akcie totiž u většiny brokerů nejsou psané na vaše jméno, ale na brokera, přes kterého obchodujete. Doporučuji přečíst tento článek, který celou problematiku vysvětluje.
Ahoj, víte někdo jestli existuje nějaký plán když posléze dojde k dohodě mezi Británií a EU?
Tak to je ve hvězdách. Prozatím se ani neví, jestli vůbec nějaká dohoda bude. Může to dopadnout jakkoliv.
Díky za fajn blog i články k této problematice.
Jen doplním, na výběr i přes několik uživatelských dotazů a proseb nemáme – jen Maďarko nikoliv LUX či IRE. Zase na výlet to máme nejblíže;-)
Jinak strategie vyčkat zatím je také myslím nejlepší. Od ledna případně paralelně obchodovat z jiného účtu. Možná ještě doplním leč se nikdo neptal, ale celkem podstatné, credentials – login name a heslo zůstává stejné, ID účtu bude nové a SW pochopitelně také původní (TWS)…
Držím palce.
Díky za doplnění.
Dnesnym dnom IBKR vyzaduje rozhodnutie o potvrdeni / odmietnuti transferu predtym, nez uzivatela vpusti do klientskeho portalu. Na reddite jeden z CZK uzivatelov postol nasledujucu odpoved od IBKR po tom, co sa dotazoval presunu k IBLUX:
> As you have declined the migration to IBCE the only option we can offer at this present moment in time is IBIE.
Těžko říct, co je na tom pravdy. Mně třeba žádný email s instrukcemi nepřišel (pouze FAQs, ve spamu nic od IB nemám). Po nalogování žádná notifikace nevyskočí, ve zprávách v portálu také nic…
Mozna specialni pristup diky velikosti portfolia. ;)
Me se volba zobrazila, ale slo vybrat moznost “zatim se nemuzu/nechci rozhodnout”.
Paradoxni je, ze IR/LUX ma nizsi pojisteni, na druhou stranu mi to prijde jako nizsi riziko (broker musi zkrachovat a cenne papiry pres tu uroven “ztratit”), nez kdyz se v Madarsku vladnouci autokrat rozhodne ucty bez realne nahrady znarodnit. :-o
LOL, těžko říct. Každopádně je od nich hezké, že nabízí možnost “zatím se nemůžu / nechci rozhodnout”.
To Maďarsko není ze strany IB moc dobrá volba, je to teda lepší než třeba Rumunsko, ale proč to proboha nenechali v nějaké zemi, která je kapitálovými trhy alespoň trošku políbená?
Mne ted prislo nasledujici:
Interactive Brokers
Urgent – Immediate Action Required!
Dear Client,
Your action is required immediately in order to continue to open positions in your accounts. Our records indicate that you have not yet responded to an invitation to transfer your accounts from Interactive Brokers (U.K.) Limited (“IBUK”) to Interactive Brokers Central Europe Zrt. (“IBCE”) (“Proposed Transfer”). As we advised you, at the end of the year, IBUK is expected to lose its financial services passport which allows the provision of services across Europe, and Interactive Brokers Group (“IBKR”) plans to do business with you through IBCE, a European Union based entity, as of 1 January 2021. If you would like to accept the Proposed Transfer and continue to do business with IBKR, please click here.
Please note that if you do not accept the Proposed Transfer to IBCE, then as of 1 January 2021, the only activities you will be able perform in your IBUK account will be position-reducing or closing trades. In other words, you will not be able to enter any new orders for any products. We value you as a customer, and we hope that you decide to continue your relationship with IBKR through consenting to the Proposed Transfer to IBCE.
As we have previously advised you, you also have the option of declining the Proposed Transfer. If so, our personnel can assist with the transfer of your assets to another broker outside the IBKR Group, but please be aware that this transfer may take longer than usual. You also have the option of closing out your positions and transferring the cash to another account outside the IBKR Group. Please make sure your banking information is up to date. Again, if you decline the Proposed Transfer, you will not be able to enter any orders at IBUK other than position-reducing or closing trades as of 1 January 2021.
To decline this invitation to the Proposed Transfer, please click here. You may contact Customer Service with any questions or to further discuss the matter. In addition, please feel free to refer to our FAQs. We appreciate your continued business and hope that you agree to continue as a client of IBCE, a new European broker.
Yours Sincerely,
Interactive Brokers Client Services
Interactive Brokers (U.K.) Limited, FCA 208159
Jen jestli to nebude mit neco s tim ze zakladatel IB je Madar :D
Nedávno jsem narazil na článek, kde bylo uvedeno, že zakladatel IB pochází z Maďarska, tak asi proto to Maďarsko ;).
LOL, tak to jsem ani nevěděl a je to skutečně tak. Thomas Peterffy je původem Maďar, čímž se toho hodně vysvětluje :-D
Dnes mi dorazil email, kde mimo jiné stoji: “S potěšením vám oznamujeme, že migrace vašeho účtu do Interactive Brokers Ireland Limited (“IBIE”) bude moci proběhnout krátce po udělení vašeho souhlasu.” Evidentně tedy ne všechny Čechy a Slováky, jakožto státy východního křídla, přiřazují k maďarské pobočce. Zvláštní…
Také mi přišlo do IBIE. Asi podle velikosti portfolia?
Taky se mi po přihlášení do klientského portálu zobrazují 3 možnosti:
1.chci migrovat
2.zatím se nemůžu / nechci rozhodnout
3. nechci migrovat
Zatím jsem zvolil možnost číslo 2
Ahoj, díky moc za blog, čtu jej pravidelně a přeji šťastné a klidné svátky.
Měl bych ještě před Vánoci jeden dotaz. Netušíš prosím, jak je to s pojištěním v IBIE? Dnes mi přišel mail kde mi nabízejí transfer do Irska. Vztahuje se na to opravdu jen těch 22k € a nic víc?
Ano, pojištění v případě IBIE je, alespoň co vím, 20K EUR.
Díky. Jako nejrozumnější vidím nechat stávající zainvestované portfolio v UK a založit nový účet. Otázka pak je, jak to bude s daněním dividend z UK.
Cau.Prave me prisel email “Urgent – Immediate Action Required!”
A zadaji me abych presel pod Interactive Brokers Ireland Limited (“IBIE”).
Zatim teda budu dale vyckavat asi.
Dekuji moc FinancialHacker za perfektni clanky ktere pro nas pises a preji pekne svatky
Tak mě přišel akorát teď jen dost již trapně urgentní email od IB, ať se urychleně rozhodnu, ideálně k migraci, že si mě váží jako klienta. Ale v závěru dodávají, že samozřejmě mě pomohou přejít k jinému obchodníkovi či že prostředky mohu vybrat. Ale se do toho nikdo zcela moc pochopitelně nikdo nehrne. Třeba nám ještě něco nabídnou, abychom neodcházeli;-))
PS: Napadá mě, pokud nic nedají, zmigrovat v klidu až něco něco vyjedná, zmigrovat v lednu a vybrat z Maďarska, budou menší poplatky než teď z UK:-)) SEPA platba;-))
Ahoj, na obou uctech (retail, professional) mi byla nabidnuta moznost migrace do IBIR, kterou jsem pred chvili uspesne prosel. Premyslim, zda to maji podle velikosti uctu, delky drzeni uctu apod. Kazdopadne alespon tento mensi darek ke konci roku…
Můj professional portfolio margin účet stále bez výzvy. U retail účtu už mně to migraci nabízí…
S odsuhlasenim prechodu by som este pockal. Mozno nakoniec este dojde k dohode :
https://www.bbc.com/news/live/uk-politics-55433447
Honí to na poslední chvíli, uvidíme. Každopádně to, že se dohodnou, ještě nutně nemusí znamenat, že bude IB bez omezení, i když v to sám doufám.
Nevím, proč IBUK nenabízí také možnost u nich zůstat i po Brexitu s tím, že se vše bude řídit UK legislativou/pojištěním atd., jak to nabízí někteří jiní UK brokeři?
V Madarsku maji 0.3% dan z financnich transakci. Jak to asi bude v pripade prevodu z a na ucet pod IBCE? Netusite nekdo?
+1 tohle by mě taky zajímalo, nikdo neví?
Nasiel som k tomu prehlad od pwc, kde sa pise nasledovne:
In general, the tax base is the amount of the transaction (debit amount, amount paid, amount of currency sold, etc.). In the case of private individuals, the tax base is the amount of the transaction exceeding HUF 20,000. In most cases, the tax rate is 0.3% of the transaction but the amount payable may not be more than HUF 6,000 per transaction. This cap is not applicable to transactions in which the duty is payable by Magyar Posta Zrt, or in case of cash withdrawal. In the case of (card) payment transactions initiated by the payer through the payee, a flat-rate tax of HUF 800 per year is payable. Also, if such payment includes transactions executed with the use of a contactless payment feature, the duty payable is reduced to HUF 500 per year.
Tiez by ma zaujimalo, ci sa ftt pri vkladoch/vyberoch uctuje, resp. ci madari nemaju aj ftt na tranzakcie s fin.nastrojmi – ak si spravne spominam, planovali zaviest v 2012/2013 aj takyto typ ftt vo vyske 0.1% z obchodovaneho objemu.
https://taxsummaries.pwc.com/hungary/corporate/other-taxes
Dotaz: Proč (soudě dle vyznění příspěvku) je podle Vás lepší IB UK oproti IB v Maďarsku po 1.1.2021 pokud nejste občanem Albionu? Nechápu proč by jste měl držet peníze na účtě, který bude prakticky nefunkční a případná migrace bude vyžadovat minimálně několik pracovních dnů?
V čem konkrétně je podle Vás lepší Luxembourg/Irsko než Budapest?
PS: Pan Orbán je mi mnohem sympatičtější než věčně podnapilý pan Juncker, který se pod Brexitem rovněž neblaze podepsal, viz jeho mediální výpady těsně před samotnou volbou v r. 2016.
Schválil jsem až teď, systém mně váš komentář z podivného důvodu přesunul do spamu a já si ho všiml až dnes…
Já jednoznačně spekuluji na to, že by se nefunkční účet mohl za pár měsíců zase zfunkčnit. V podstatě mě to nijak neomezuje, mám u IB druhý účet, který jsem odmigroval. Mně osobně jde především o lepší pojištění proti úpadku brokera než v ostatních evropských pobočkách.
Jinak proč raději Irsko než HU? Rozvinutější kapitálový trh, rozumnější vedení státu, možnost více měn v účtu… nikomu svůj názor nevnucuji, jde o osobní preference.
Tak je to neuvěřitelný, ale “nekonečný” Brexit nakonec končí dohodou ke spokojenosti obou stran. Uvidíme, co vše bude možné u IBUK po Novém roce, budu informovat…
Asi to teď už nebude tak horký. Včera večer po oznámení předběžné dohody přišel mail:
Yesterday you received a communication for your account U******* titled “Urgent – Immediate Action Required!” that was not intended for your account. The communication made reference to 1 January 2021 trading restriction if you failed to accept the Proposed Transfer of your account to one of Interactive Brokers’ European entities prior to that date.
We sincerely apologize for this error.
While we do recommend that you to log into your account to review and consider the Proposed Transfer as soon as possible, there is no obligation to complete this by 1 January 2021.
Financial services passport prý není součástí dohody o brexitu.
Jinak já mám profesional portfolio margin $500k+ a dostal jsem pozvánku do O
IBCE, tak nevím podle čeho to prirazuji
Je to presne tak tenhle “deal” se netyka financial setvices a z pohledu nutnosti migrace tedy nemeni vubec nic.
Nějaký věrohodný zdroj, ze kterého čerpáš? Já jsem prozatím nikde nic relevantního nenašel.
Treba https://www.ft.com/content/bd71fda3-0a34-4b52-ae98-4769848cb628 nebo https://www.wsj.com/articles/what-does-the-brexit-deal-mean-for-financial-services-11608834027.
Díky, mrknu na to.
Tak z toho, co jsem zatím četl, to skutečně vypadá tak, že UK based finančních institucí se dohoda nijak netýká. Pořád si ale myslím, že není potřeba stahovat kalhoty…
“To serve customers in the EU next year, U.K.-based institutions will have to be granted equivalence rights, under which the EU allows them to conduct certain financial activities.”
Toto mi prislo dneska: “Migrace proběhne bez ohledu na dohodu týkající se poskytování finančních služeb mezi EU a Velkou Británií. Proto je i nadále nezbytné, abyste udělili souhlas s migrací vašeho účtu do IBIE, abychom vám mohli i nadále nabízet služby bez významných změn. Díky tomu budete moci i nadále obchodovat dle svých zvyklostí. ”
Muj druhy ucet ale take i nadale zustava bez jakehokoliv infa k migraci.
V inej diskusii ohľadom migrácie som sa dočítal, že do Írska migruju klientov, ktorí nemajú priamo účet u ib, ale cez sprostredkovateľa napr cez IQ trade. Potvrdili to viacerí.
Tohle dává celkem smysl. Každopádně minimálně jeden účet, i kdyby chtěl, pořád migrovat nemůže – můj… Na mě v IB jaksi zapomněli LOL
Zdravim,
neviete ako presne to bude z tymi menami?. Ak bude podporovane iba EUR USD HUF CZK A PLN, ale ja napr. nakupujem kanadske a cinske akcie za CAD a HKD na domacej burze ? zostatky meny mi premenia na EURA, dobre ,ale co tie akcie co mam v CAD a HKD ? bude sa dat dokupit dalsie akcie? za aku menu?
Dakujem
Bude to probíhat úplně stejně, jako když máš na účtu jenom CZK a nakupuješ US akcie. Broker ti ty peníze půjčí na úrok / poplatek v jakékoliv měně, která je potřeba. Při uzavírání pozic ti to budou konvertovat do základní měny tvého účtu.
Aha, takze to bude vlastne fungovat ako prikaz IDEALPRO kedy sa vytvara iba nejaka pozicia v mene. Kdezto ja som doteraz pouzival prikaz FXCONV co sa “natvrdo” zamenila mena?
A predpokladam ze si to ani nebudem moct sam dopredu zamenit ale zameni mi broker hned po tom ,co nakupim tie akcie ze?
A este drobnost , ak tuto poziciu (menu) mi zamenia za hotovost co mam na ucte a teda nedostanem sa v ucte do minusu, nemal by tam byt urok, iba poplatok za otvorenie a zatvorenie pozicie meny, nie?
Dakujem
Já si myslím, že to bude takto: pokud nemáš kladný zůstatek svojí vlastní měny, IB ti měnu půjčí (na úrok, nebo nově u IBCE za poplatek) vůči té, kterou máš na účtu. Takže ti automaticky vznikne záporný zůstatek půjčované měny. Nemusíš dělat reálnou nebo virtuální konverzi, to by ti asi stejně nepomohlo. Ale radši bych se na to zeptal na podpoře, sám mám zůstatky pouze v měnách USD, EUR nebo CZK.
Řeším stejnou záležitost. Na IBUK jsem si převáděl měnu pomocí “nástroje” Convert Currency. Zatím jsem nezmigroval, takže nevím, jaké možnosti IBCE nabízí. Proto jsem psal na podporu, ale z odpovědi nejsem úplně moudrý. Pomůžete mi to rozlousknout, prosím?
Můj dotaz zněl, jak budu moct obchodovat akcie v měně HKD a RUB, když se nejedná o “podporovanou” měnu. Bylo mi odpovězeno:
IB CE – Supported currencies: EUR, USD, HUF, CZK, PLN.
If you trade any other currency other than the allowed and if you have long balance in that then it will automatically be converted
Non leverage currency transaction that generate a short balance in currency other than the allowed deposited currency should not be converted.
Zeptal jsem se:
Takže když zadám příkaz na nákup 1 akcie, která stojí 100 RUB, tak se mi po realizaci obchodu z účtu odečte odpovídající částka v USD? Chci se jen ujistit, že když nakoupím akcii v nepodporované měně, tak nebudu muset platit nějaký typ úroku za držení takové akcie.
Odpověděl:
So in this case when you place a trade system will allow you and you may see a negative currency and that negative currency you will have to convert in using any of the allowed currency by placing orders on currency pair.
Nominal FX balances are defined as those less than 5.00 USD or the equivalent. Please note that while closing nonn base currency balances, residual balances are generated and balances below 5 USD (or equvalent) will be automatically converted to your base currency once the currency conversion is settled.
For more information, you can also refer to the following webpage: https://ibkr.info/article/710
Má otázka tedy zní, jestli stále budu moci obchodovat akcie v nepodporovaných měnách (HKD, RUB) a vyhnu se zmíněné situaci
Tzn zda si budu moct za USD nakoupit vlastní HKD a za ty obchodovat.
Eventuálně, jak jsem to teoreticky pochopil z jejich odpovědi, že budu mít účet v USD a když budu chtít koupit akcie v HKD, tak ve chvíli nákupu zkonvertují potřebné množství USD na HKD a budu akcie vlastnit za své peníze. Aniž bych platil úrok z půjčeného HKD.
Podle mě to nepůjde. Pokud nemáš možnost mít zůstatek v HKD, potom ti broker vždycky musí peníze půjčit, čímž ti vznikne záporný zůstatek té měny – z toho budeš platit IB úrok. K automatickým konverzím při otevření obchodu nedochází ani na starých účtech.
To je taky na prd. Já jsem byl zvyklý mít několik měn na účtu z důvodů diverzifikace a omezení volatility účtu. Jediná možnost jak toho do budoucna dosáhnout bude otevřít si několik forexových párů. Budu však muset platit Swapy :-(
Souhlasím, ale u IB ti nic jiného nezbyde…
Zdravím, já jsem to pochopil následovně, případně mě opravte. Nakoupím akcie HKD, čímž mi vznikne negativní balance v této měně. Následně tuto měnu uzavřu, tzn. provedu směnu USD na HKD, čímž vyrovnám záporný zůstatek a nebudu platit žádný úrok. Jakmile akcie prodám, tak budou získané HKD automaticky převedeny na USD.
Nie si sam mne tiez neprisla pozvanka na migraciu
Pro informaci přeposílám svoji komunikace s IB, kde jsem požádal o změnu migrace z IBCE na IBIE a vyhověli mě:
Summary: Account migration
Labros 2020/12/24 04:11:33
related to the Brexit, I was offered to move my account to IBCE Hungary. I am somehow reluctant to move my account to Hungary as I am afraid of their political stability. I would rather move to IBIE – Irleand or IBLUX Luxembourg. Can you offer me this options, please?
IBCS 2020/12/24 08:32:37
Dear Mr. Labros,
Thank you for your message.
We have resend the invitation to you. You are now invited to migrate your account to IB-IE (Ireland). Should you have any further questions, please let us know.
Kind regards
Fabian
IBKR Customer Service
Labros 2020/12/24 15:03:21
Thank you for the change. Recetly EU and UK have reached agreement about the Brexit. Is there a chance the IBUK will continue to serve EU customers, then?
IBCS 2020/12/28 11:52:01
Dear Mr. Labros,
Unfortunately that will not be possible for the long term, because the UK is leaving the EU and based on EU regulations we need to be regulated by the EU in a EU country in order to be able to offer financial services. Should you have any further questions, please let us know.
Kind regards
Fabian
IBKR Customer Service
Zdravím,
zkoušel jsem s IB komunikovat s podobným požadavkem. Lze zažádat o migraci do irské pobočky (IBIE), klient však musí splňovat 2 požadavky: 1) velikost účtu minimálně 200k USD, případně cizoměnový ekvivalent jako hodnota Net liquidation value. 2) trading permissions (např. UK metals for IBIE, Bonds for IBIE, etc.)
Stručně řečeno, menší účty jsou “odsouzeny” souhlasit s migrací do IBCE, pokud chtějí obchodovat pod hlavičkou IB od 1.1.2021.
Díky za hodnotné info.
Nesplňuji ani jeden požadavek, přesto mi migraci k IBIE na požádání nabídli.
V tom případě by mě zajímalo, podle jakého “vzorce” provádí IB selekci do IBIE. Níže je upravená komunikace stručně (via chat):
——————————-
Já: … Is it possible to offer me one of these options please? (IBIE or IBLUX)
IB: with the account size and the active permissions of the account there is unfortunately nothing else we can offr other than IB-CE
Já: What are the account size and trading permissions needed to migrate to IBIE or IBLUX?
IB: 200k USD or equal in other currency for the Net liquidation value. For the permissions: UK MEtalfor IBIE, Bonds for IBIE, etc
Já: Thus, If I do not permite IB to migrate my account, it means, that, Il be not able to open new positions, correct?
IB: correct, yes
—————————————
Ještě mě napadá jedno vysvětlení, a to, že tam teď nikdo vlastně pořádně neví, co se (ne)může povolovat; o to je to však smutnější.
Presne, take migruji do IBIE, portfolio kolem 50k USD
Migraciu do IBIE mi dnes Fabian povolil, aj ked nesplnam poziadavky. A to som IBCE migraciu nezamietol a nechal som to nerozhodnute.
Muzu se jen zeptat pod jakym oddelenim je Fabian a kam presne jste posilali ten ticket.Tam se volej pod tim ticketem dve polozky, jedna je oddeleni a druha je specifikace ceho se to tyka.Zajimalo by me co jste tam kokretne zasrtli a jak je mozny se dostat k Fabianovi.Dik.
Jakým způsobem si o to požádal ? Nějakým emailem nebo vytvořením ticketu podpory na portálu ? Já jsem zkusil ticket tak uvidím ?
Dnes jsem konzultoval s LYNX brokerem nutnost převést účet od IBUK. Bylo mi sděleno ,že se převod musí provést buď k IBIRE nebo k jinému brokerovi. Účet u IBUK nemůže zůstat…..
Zdravím,
Akurát mi prišla ponuka mailom pre IBIE.
Mám účet cez Lynx SK a veľkosť účtu pod 20k EUR.
Zdravím,
obchoduje tu někdo features na US indexy? Mám u IB 2 účty, ale do IBCE fakt nejdu. To raději nechám oba dva své účty u IBUK ležet ladem a otevřu si pro features indexů jiného brokera, abych mohl nadále hned po novém roce obchodovat.
Má tu někdo zkušenost s brokerem Ninjatrader? Četl jsem na něj průměrné recenze, ale moc jich není.
Situace se docela komplikuje, jako by covid nestačil, že. Ještě čekám, jak také dopadne spolupráce Sierrachart s IB, protože i tento vztah je údajně od nového roku 2021 v ohrožení…chjo.
Bych nevěřil, že v roce 2020 bude člověk čelit takovým problémům, když si vezmu, jak se tento svět za posledních 20 let vyvíjel, i když někdy pomalejc, než bych si přál, ale nyní mám pocit, že to jde s tímto byznysem úplně doprdele.
Navíc, díky podělaným EU regulím, si člověk z EU nemůže jednoduše otevřít účet kdejakého US brokera… hlavně tedy tam, kde nejsou smrtící poplatky a hlavně, kde broker nefiguruje jako market maker a neobchoduje proti pozicím svých klientů…
Zdravím všechny,
poslední info, které od IB mám, je ještě počkat do zítřka, možná se něco ještě změní. S účtem zatím hejbat nebudu, počkám na nový rok, trpělivost se vyplácí, uvidím…
Fakt je ten, že oni sami jsou v totálním chaosu a mordoru a nikdo přesně neví, co a jak bude. Každopádně si také uvědomují, že volba pro East EU s Maďarskem je kopanec do ho.na a o klienty přicházet asi nechtějí… Uvidíme, já budu čekat. Nejhorší smrt je z vyplašení :-)
Jinak ještě díky za nový blog, za upřímnost a otevřenost FH. S tradingem a investováním ve finančním světě jsem tu cca 11 let. Za tu dobu se obrovským způsobem rozjelo tisíce různých webů, “prodavačů hrnců” (to mě taky pobavilo), ale těch, kteří vyjdou s kůží na trh, je opravdu pramálo…
Tak držím všem palce, ať se vám daří i v tom dalším roce. Tento svět (financí) je sice risky business, ale zaplať PánBůh pořád ještě spravedlivej. Tak ať si každý z toho planetárního koláče urve, co zaslouží…
FB (nikoliv facebook :-) )
Tak toto je má komunikace s IBUK:
Related to the Brexit, I was offered to move my account to IBCE Hungary.
I am somehow reluctant to move my account to Hungary as I am afraid of their political stability.
I would rather move to IBIE – Ireland or IBLUX Luxembourg.
Can you offer me these options, please?
========================================
Unfortunately it is not possible for you to choose IBKR entity. Your account entity is based on your ‘Country of Legal Residence’. As your ‘Country of Legal Residence’ is Czech Republic, your account will be migrated to IB-CE entity (under ‘Interactive Brokers Central Europe Zrt.).
For more information please refer to the below article link:
https://ibkr.info/artice/3550
Please let me know in case you need further information.
Regards
No paráda…. :-( Sice tady zjevně všichni máme, podle mě zcela oprávněně, nedůvěru k právnímu systému postkomunistických zemí, nicméně jak já to čtu, tak IBIE má ochranu pouze do 20.000 EUR zatímco Maďarsko má těch 100. Hádám tedy že reakci klientů ohledně Maďarska IB očekávalo. Mohli to ale rozhodě lépe komunikovat. A teď babo raď… Budu si připadat jako …. , ale asi požádám zpět o Maďarsko, plusy a minusy jsou jasné.
Už jsem prošel celým procesem migrace 30.12. (Maďar:-(), určitě si počtete, na to se připravte, ale stále účet nezmigrován. Máte někdo prosím zkušenosti kolik dní jim to jako trvá???
Děkuji.
Zatím to s IBUK a Brexitem není tak žhavé. Zkusil jsem si udělat testovací vklad hotovosti na účet, což by nemělo být možné, a normálně se mně vygenerují platební instrukce. Není tam ani žádná hláška ohledně nemožnosti poslat si peníze na účet. Jsem zvědavý, co půjde a nepůjde obchodovat v pondělí…
Vypada to, ze by to melo standardne fungovat prinejmensim do 10.1.2021 viz info email od meho brokera: Please note that if you do not accept the Proposed Transfer, IBUK will not be able to fully service your account, as of 10, January 2021, which will include a restriction limiting you to position-reducing or closing orders.
Znemožnění uzavřít nebo zredukovat pozici mně přijde jako značně závažné omezení a dost by mě překvapilo, kdyby tohle IB komunikovalo jen s některými klienty. Je ale pravda, že ohledně migrace broker v komunikaci s klienty slušně pokulhává…
Ja to chapem ako obmedzenie, ktoré obmedzuje na znižovanie alebo zatváranie objednávok, nie znemoznovanie uzatvarat alebo redukovat pozicie.
V mezicase jsem na forech narazil na variantu do 17.1.2021. Jsem u introducing brokera IB, coz by mohlo vysvetlovat rozdil v deadlinech.
Jeste doplnim nasledujici text z emailu:
Again, if you decline the Proposed Transfer, you will not be able to enter any orders at IBUK, other than position-reducing or closing orders, as of 10, January 2021.
Aha tak teď už to chápu. Tvoje první varianta totiž zněla jinak než ta, kterou jsi napsal teď. Tohle už smysl dává.
Ano, slovo “orders” je v té větě použito, ale potom tomu nerozumím už vůbec. Pozice (position) je teda něco už otevřeného a objednávkou (order) je myšlen např. vyčkávající limitní příkaz? A co teda znamená uzavření objednávky?
Rozumim tomu jako Marcel. Tedy, ze budou omezeny pokyny vedouci k navysovani pozic. Snizovani a uzavirani pujde i po tomto datu. Klidne sem nahraji cely email, pokud bude zajem? Pravda, je trochu obsahlejsi.
Počkáme a uvidíme. Já se nikam nehrnu a pod Maďary už vůbec ne. Pokud bych měl jen malý účet do $10k, tak by mi to bylo skoro jedno, ale ne s účtem +$25k. Jako pojistku jsem si otevřel pro futures trading nový účet u NTB, tak jsem zvědavý, jak na tom budou. Jelikož jsem nikde nenarazil na CZ/SK recenzi tohoto brokeru v posledních době, tak jsem sám zvědavý.
NTB = Ninja trader?
ano, Ninjatrader Brokerage
A je tady prosím někdo, kdo vyslyšel volání IB včas, a souhlasil a nechal si zmigrovat (úspěšně) účet pod Maďary?
Ano, já už jsem pod maďarama.
Dear Client,
The transfer of your account from Interactive Brokers U.K. Limited (“IB-UK”) to Interactive Brokers Central Europe Zrt. (“IB-CE”) is now complete. You may log into your IB-CE account with your existing credentials and resume operation of your account.
Some important points to keep in mind:
Regards,
Interactive Brokers Client Services
Mam ucet u IBUK cez $200k … dostal som ponuku prejst do IBCE, zatial som na to nereagoval.
Akurat mi prisiel od IBUK email:
Dear Client,
Our records indicate that you have not yet responded to an invitation to transfer your accounts from Interactive Brokers (U.K.) Limited (“IBUK”) to Interactive Brokers Central Europe Zrt. (“IBCE”) (“Proposed Transfer”). As we advised you, at the end of the year, IBUK is expected to lose its financial services passport which allows the provision of services across Europe, and Interactive Brokers Group (“IBKR”) plans to do business with you through IBCE, a European Union based entity, beginning 1 January 2021. If you would like to accept the Proposed Transfer and continue to do business with IBKR, please click here.
Please note that if you do not accept the Proposed Transfer, IBUK will not be able to fully service your account, as of 17, January 2021, which will include a restriction limiting you to position-reducing or closing orders. We value you as a customer, and we hope that you decide to continue your relationship with IBKR through consenting to the Proposed Transfer to IBCE.
As we have previously advised you, you also have the option of declining the Proposed Transfer. If so, our personnel can assist with the transfer of your assets to another broker outside the IBKR Group, but please be aware that this transfer may take longer than usual. You also have the option of closing out your positions and transferring the cash to another account outside the IBKR Group. Please make sure your banking information is up to date.
Again, if you decline the Proposed Transfer, you will not be able to enter any orders at IBUK, other than position-reducing or closing orders, as of 17, January 2021.
To decline this invitation to the Proposed Transfer, please click here. You may contact Customer Service with any questions or to further discuss the matter. In addition, please feel free to refer to our FAQs. We appreciate your continued business and hope that you agree to continue as a client of IBCE, a new European broker.
Nevím jak ostatní, ale já už od dnešního rána nemohu nic nakupovat, jen prodávat… :-(
A také mi IB nepovolilo migrovat účet do IBIE. :-((
Tak nezbude než zkusit to IBCE…
Tak to je teda zvláštní, protože já jsem se normálně nalogoval teďka do platformy a nakupovat můžu, resp. limit k nákupu do trhu umístím bez jakéhokoliv omezení…
Tak to jsi šťastný člověk…
Mně to píše: ” Brexit Restriction: You are restricted to closing orders pending a response to our transfer invite”!
A nákupní limit nemohu “Transmit”! :-(
Hmm tak to je hustý! Vypadá to, že každý má jiný podmínky. Mně například prozatím nenabídli vůbec migraci účtu. Netuším, podle čeho postupují…
Zdá se, že i v UK platí – “Všichni jsme si rovní. Ale někteří jsme si rovnější!”
Také jsem doufal, že budu moci případně nakupovat ještě do 10. nebo 17.1. jak tady psal X11 nebo Roman.
Prave jsem vyzkousel otevrit pozici a na zadnou restrikci jsem nenarazil. Nejspis pouze do toho 10.1.
Zatial ziadne restrikcie … na ich ponuku som este nereagoval.
A máte oba účet “na přímo” u IBUK nebo přes někoho jako Lynx a pod.?
U Captrader (IB reseller).
Ja som priamo u IBUK
Já také přímo u IBUK a to od roku 2006.
Možná je to tím, že je malý – jen cca 15 tis…
Rovněž jsem napsal do IB a rovněž mi “Fabian” převod nepovolil. ;-)
V pondělí tedy převedu do Uher.
Dobrý den, myslíte “budete souhlasit s migraci účtu IB z UK do Uher”?
Ačkoliv totiž vyzývali z IB, že je to urgent někdy od listopadu (někomu i dříve, někomu později či snad dokonce vůbec), tak zatím se zde nikdo neozval že by mu IB technicky (dobře i legislativně) účet již převedlo do Uher a fungoval:-(
Jen aby soudruzi u IB, jak mají krásně pod kontrolou (ironicky) obyčejnou komunikaci, tak aby zvládli datovou migraci samotnou. Již mě pobavilo, že po migraci si máme vše odkontrolovat:-) Viděl jsem spoustu migračních plánu, je to trochu můj obor, ale ještě jsem neviděl že by dávala instrukce/rada koncovým uživatelům aby si data zkontrolovala:-(
Nic jiného mi nezbude.
I když jsem klientem cca 7 let, velikost účtu nemám vysokou. Většinu jsem vybral na koupě..
A má AJ není dokonalá.
Dneska jsem zkusil zadat limit order: screenshot.
Prozatím to vypadá tak, že kdo už dostal výzvu k migraci účtu a tu ještě neodsouhlasil, potom mu IB začalo ode dneška blokovat otevírání nových pozic.
IBLUX je dostupny pri NAV > 1M USD (staci napsat, nabidnou), pokud vim, co se tyka IBIE – kdyz se na ne pritlaci, tak nabidnou
totéž u mě:
“Brexit Restriction: You are restricted to closing orders pending a response to our transfer invite. The transfer details and opportunity to accept or decline are here: https://ibkr.com/sso/Login”
Zvažuju zkusit odmítnout – tím pádem už nebudu mít “pending response” a minimálně tato hláška by neměla být opodstatněná?
Možná by to stálo za pokus. Já nějak nechápu tu větu: “ You are restricted to closing orders pending a response to our transfer invite.” To snad není ani gramaticky správně napsaná věta.
Upřímně bych se divil, kdyby to šlo takto občůrat. Vzhledem k tomu, že brexitová dohoda nijak neupravuje poskytování finančních služeb pro občany EU (bohužel), pravděpodobně se budeme muset smířit buď s migrací IB účtu do EU, nebo transferem k jinému brokerovi…
Já jsem to myslel tak, že bychom tím mohli získat ještě nějaký čas na rozmyšlenou. Je mě jasné, že to nepůjde občůrat natrvalo.
přesně tak, aspoň do toho 10. nebo 17.1.jsem doufal, že budu moct fungovat.
Každopádně jsem dal nyní “decline” a napsal jim na support zdůvodnění a návrh, že chci nechat stávající účet u IBUK (kvůli SIPC protection) jako pasivní se stávajícími pozicemi (tedy odmítám migraci) a navrhuji otevření nového účtu IBIE do vyjasnění dopadu Brexitu, abych mohl mezitím otevírat pozice.
Jsem zvědavý co ti na tohle napíšou, chtěl jsem to udělat stejně. Ohledně té hlášky, nemůže to být tím, že jste na tu výzvu nereagovali vůbec? Možná by to zatím šlo uvolnit tím, že zvolíte tu 3. možnost – “zatím jsem se nerozhodl” resp “I can’t decide now. Ask me later.” kterou jsem po zalogování do IB zvolil já. Tzn – dostali feedback a vědí, že o tom vím.
To jsem dal předtím a na základě toho jsem dostal hlášení ohledně “pending response“.
Dám vědět, až budu mít vyjádření. Mám pocit, že by to pro ně nemusel být zásadní problém, abych měl 2 účty, každý u jiné entity.
V mezičase hledám alternativu, primární využití US/EU akcie. Koukám akorát na Saxo Bank.
Saxo také nemá moc velké pojištění ne? Já to vidím buď na Tastyworks a nebo Firstrade, nic jiného s dobrým pojištěním jsem zatím nenašel.
22k EUR. Alternativou myslím v tuto chvíli přechodný účet pro nové pozice. Původní účet zatím nechám každopádně u IBUK.
Teď jsem teprve viděl poplatky u Saxo, které mě úplně nenadchly (10$ za transakci u akcií).
Zdá se, že v lokálním rybníku se bude hledat varianta těžko.
Tastyworks a nebo Firstrade jsou US brokeři?
Saxobank mně osobně není vůbec sympatický broker…
Po uvolnění PEGu u Swiss National Bank v roce 2015 někteří klienti Saxobank přišli o hodně peněz kvůli špatnému plnění. IBUK takové problémy tenkrát nemělo. Do Saxobank bych se rozhodně nehrnul.
Pred nejakou dobou jsem si zalozil ucet u Tastyworks. Vypada to, ze mi strhli withholding tax 30% z dividend. W8-BEN si udajne vyplni sami na zaklade dat poskytnunych pri registraci, coz pravdepodobne neucinili. Vyplneny W8-BEN jsem jim tak nyni odeslal emailem. V pripade US brokeru je treba si dat pozor na tzv. us estate tax v pripade uctu nad 60 000 USD.
Otazka na X11. Akym sposobom posielas US dolare do Tastyworks? A ake mas pri prevode poplatky?
USD jsem posilal OUR prevodem z Airbank. Poplatky 100 CZK + 22 USD. Pokud by jsi chtel usetrit, tak zkus prevod USD pomoci ACATS primo z IB. Odchozi ACATS z IB je zdarma. Vyber USD stoji u tastyworks 45 USD + poplatek tve banky za prichozi zahranicni platbu.
Uff to je dost drahy prevod.. A na ucte v Airbank z ktoreho si to posielal si mal CZK alebo USD?
Posilal jsem primo USD.
A kde si robil prevod z CZK na USD?
V tomto konkretnim pripade primo v Airbank, jelikoz se jednalo o mensi castku. Obcas vyuzivam pro prevody men internetove smenarny.
X11: Aha, diky, tak to pak dej vedet jak jsi dopadl s tou dani z dividend u Tastyworks.
Dnes mi napsali, ze se withholding tax bude ridit smlouvou o zamezeni dvojiho zdaneni. Pokud tomu tak skutecne bude, budu vedet na konci ledna, kdy ocekavam dalsi payout. Dam pak vedet.
Witholding tax se mezi USA a ČR vždycky řídí smlouvou o dvojím zdanění, jen je potřeba mít správně vyplněný W8-ben. U účtu na PO jsem to ze začátku také vyplněné neměl a strhávali mně 30 % z dividend. Po vyplnění už to bylo správně 15 %.
Moneyo: Po zaslani W8BEN se withholding tax z dividend snizila na 15%. Tip pro ostatni: Nespolehejte na to, ze za vas W8BEN vyplni, prestoze to uvadi na svych strankach.
Můžu potvrdit, žádný broker za nikoho nic nevyplní. Osobní zkušenost…
To jsem dal předtím a na základě toho jsem dostal hlášení ohledně “pending response“.
Dám vědět, až budu mít vyjádření. Mám pocit, že by to pro ně nemusel být zásadní problém, abych měl 2 účty, každý u jiné entity.
V mezičase hledám alternativu, primární využití US/EU akcie.
Update: odpověď jsem nedostal, ale poté co jsem odmítl, hláška při pokusu otevřít příkaz se změnila na:
Brexit Restriction: You are restricted to closing orders as you’ve declined our transfer invite. If you wish
to change your decision and accept the transfer, click here: https://ibkr.com/sso/Login?action=BrexitReinvite
Otherwise, you will need to close or transfer your account to a broker outside the IBKR Group.
Jinými slovy teď mě (oproti klientům co nedostali pokyny nebo přijali transfer a dočasně mohou otevírat pozice) IB trestá za odmítnutí. Zároveň to vypadá, že mi účet u IBUK nechtějí nechat ani v hibernation modu – změň rozhodnutí a přijmi, nebo se odstěhuj.
Nechal jsem si to trochu rozležet a vzdávat se SIPC protection se mi opravdu nechce. Takže chci otevřít nový účet a transferovat pozice k nějakému většímu US Brokerovi, který by regulativně odpovídal úrovni IBKR (US regulátor, pod SIPC, ideálně veřejně obchodovaný).
Aktuálně vede v mém výběru TradeStation:
https://brokerchooser.com/broker-reviews/tradestation-review#review-part-research
Tam bych měl účet v base currency USD na US akcie (pro mě většina portfolia). Vedle toho bych si otevřel 2. účet na Evropské a mezinárodní akcie u brokera, který umožňuje účet ve více měnách, kde bych zároveň prováděl konverzi FX, jako to dělám i nyní CZK->USD a CZK->EUR, abych nemusel měnit v bance. Na tento účel by mi možná nakonec vyhovoval i IBIE s akceptací nižší insurance protection.
Velmi ocením něčí názor/zkušenosti. Dlouhodobě jsem byl jinak s IBUK spokojen a jiné varianty jsem až doteď nezvažoval, takže je pro mě dost nekomfortní to teď narychlo muset vyřešit.
Ahoj Jakub,
mam skusenosti s Tradestation a riesim v podstate rovnake problemy a dilemy ako Ty takze mozeme sa spojit. Ak mi das emailovu adresu tak Ti urcite napisem..
jakub****@post.cz [komentář admina: emailovou adresu jsem už skryl]
díky
U těch US brokerů je třeba si dát pozor na us estate tax jak někdo psal kdyby se něco stalo, je docela velká 40% pro nonUS residents takže to taky není žádná výhra. Osobně asi nakonec zůstanu s dalším účtem v EU, jestli se do pár měsíců nic neobjeví nového.
O jaký typ daně se prosím přesně jedná?
Děkuju
Jedna se o dedickou dan.
O us estate tax slyším prvně, co jsem se zběžně díval, tak by mělo jít o dědickou daň ve výši 40 % pro nerezidenty USA, tedy vymahatelnou pouze v případě smrti. Určitě to není tak, že vám US broker automaticky zdaní kapitálové výnosy jako třeba dividendy…
Ahoj, mám úplně stejný problém s IBUK a také se mi nechce do IBCE kvůli pojištění (moje PF má značnou hodnotu). Hledal jsem na netu alternativu a našel Zacks Trade, jako US broker (se stejným pojištěním, jak IB, dokonce používají stejnou platformu a poskytují služby i občanům EU. Znáte ho někdo?
U Zackstrade se snazim zalozit ucet jiz od zacatku listopadu. Pravdepodobne to nebude reseni. Predpokladam, ze budou pro klienty z EU zakladat ucty u nektere z pobocek IB v EU. Na dotaz dokdy schvali moji zadost mi byla zaslana nasledujici odpoved:
Thank you for contacting Zacks Trade.
At this time, all international applications have been paused due to a backlog from our compliance team. We hope to have this resolved soon. If you have any further questions, please let me know.
Na jejich vyjádření jsem taky zvědavý…
“Unfortunately due to EU regulations we are not allowed to offer financial services to customers residing within the European Union without being regulated by the EU directly. Therefore we are obligated to migrate customers from the UK to our new EU entity. In case you decline the migration, your account will be put in a liquidate only state i.e you will only be able to reduce positions.
Should you have any further questions, please let us know,
Kind regards
Fabian
IBKR Customer Service”
odpověď nenechává moc dalšího prostoru na úvahu, že to nakonec bude jinak.
Nicmene je alespon fajn, ze zatim nesahahaji k uzavirani dosud nezmigrovanych uctu.
Tak zjevně mají omezenou kapacitu (nestíhají) a jasné priority – tzn. nejdříve vyřeší migraci pokračujících klientů, aby u nich zůstali + mohli obchodovat a platit fees, následně mohou uzavřít účty těch co migrovat nechtějí, s tím že někteří si mezitím své rozhodnutí ještě rozmyslí a nakonec zmigrují a jiní aspoň utratí ještě nějaké fees za uzavření pozic.
Tak jsem během pondělka migroval a zadávání nových pozic nelze. ;-)
Logicky by měli dát všem dost času na rozhodnutí, pokud budou chtít všechny UK účty uzavřít. Zatím o tom ale nebyla řeč, alespoň ne z komunikace mezi mnou a IB.
Po poslední komunikaci jsem vzdal variantu jakkoli zůstat u IBUK a souhlasil s migrací (IBIE). Cca hodinu poté mi na účtu uvolnili restrikce a mohl jsem dnes zadávat příkazy (2 buy orders vyplněny).
IBIE si plánuji nechat jako menší účet a přesunout dlouhodobou část portfolia na nový účet u US brokera pod SIPC protection (zřejmě TradeStation).
..je tu od září 2020 přechodné období 18 měsíců pro clearing, tedy do r.2022, ale nevím, jestli to pro IB není málo. Možná musí splňovat i podmínky regulátora v EU a pak by bylo přeci jedno, jestli má sídlo v UK nebo USA.
Taky se mi nechce do Uher, ale ani Irsko nebo Lucembursko není výhra. Vždy něco chybí. Tak nevím, jestli ještě vyčkávat.
Clearinghouses
In September, the EU authorised London clearinghouses to continue operating on the continent for 18 months, acknowledging the fact that EU members cannot do without them.
‘EU passport’ expires
https://www.livemint.com/news/world/british-finance-sector-s-eu-passport-set-to-expire-11608830687780.html
Podobné i u mě. Mám účet přes 500k a dneska jsem mohl už jen zavírat pozice. Minimálně v lednu to takhle výdržím a zkusím je pritlacit na IBIE nebo IBLUX.
Jsem klient IB via Lynx – dostal jsem nabídku na migraci do Irska, rozhodnout se mám do 7. 1. 2021, pak může prý nastat omezení služeb… Zatím účet funguje normálně, před pár minutami jsem zadal nákupní příkaz. O migraci nejsem ještě rozhodnut, mám víceméně nakoupeno, kdyby bylo něco neodolatelného, můžu využít záložního brokera (Patria), kterého mám jinak jen na české akcie. Ale asi migraci za pár týdnů čí měsíců stejně udělám – dělá to na mě dojem, že se IB rozhodli takto bez ohledu na to, jak dopadne postbrexitová dohoda.
Jako zajímavost uvádím: o víkendu jsem projížděl německá fóra (uvažoval jsem o německém brokerovi na EU, resp. německé akcie, výsledky nic moc, ale to sem nechci plést), probíhají tam podobné debaty o migraci jako zde – jen tam podobnou nevoli jako zde Maďarsko, budí Lucembursko, které je zřejmě pro Německo defaultní. Irsko je bráno jako snesitelnější, Maďarsko se zřejmě vůbec nenabízí. BTW snížení pojištění se tam moc neřeší.
Taky jsem projizdel nemecka fora a narazil na vyjadreni zastupce IB (na youtube kanale Inside Markets), kde se snizeni pojisteni venovali. Tezko rict nakolik je dany rozhovor duverihodny, ale na otazku: “Kolik dostanu v pripade krachu IB, pokud mam 100 000 v akciich” nasledovala odpoved: “20 000”. Ve videu mezi 22:50 – 23:12 (pozor jsou dva dily). Zadna zminka o “segregated acount” :-(.
Ja jsem to moc neresil a prevod do Uherska jsem schvalil jeste v minulem roce.
V dnesnim rozkolisanem svete nic neni jiste, a mam pocit ze v nekterych otazkach typu neomarxismus, korektnost,gender kvoty, klimoalarmismus je Stredni Evropa spise normalnejsi. Z tech podstatnejsich veci neni problem mozna samotne pojisteni,ale otazka spolehlivosti pravniho systemu – viz Orbanovo znarodneni duchodovych fondu.
Zpatky veci – prihasil mi v noci email , neco ve smyslu, ze jeste musim schvalit nejake dokumenty k uplnemu dokonceni prevodu a nemam do ukonceni prevodu menit zadne udaje, adresu, kontakty a opet upozorneni 15-30 minut nemusi byt dostupne.
..tak nevím, jestli jim to bude trvat do března? A to je jenom návrh memoranda!
Britský premiér Boris Johnson uznal, že obchodní dohoda nesplnila v oblasti finančních služeb jeho ambice. Unie totiž odmítla uznat většinu regulačních systémů Spojeného království za rovnocenné s těmi unijními a donutila obchody vázané na euro k návratu zpět do evropského bloku.
Představitelé finančních služeb z obou stran Lamanšského průlivu vyzývají Londýn a Brusel k urychlenému vytvoření společných norem. Obě strany se pokusí do konce března představit návrh memoranda o budoucí spolupráci v oblasti finančních služeb. Stejnou právní sílu jako mezinárodní smlouva ale mít nebude.
https://ct24.ceskatelevize.cz/ekonomika/3250378-londynske-city-ucitilo-prvni-dopad-brexitu-rychle-prislo-o-obchody-za-miliardy-eur
Ahoj, také mne LYNX tlačí do migrace a dnes mi na dotaz:
odpověděli
a zároveň “vyhrožují” že poslední den kdy mohu udělat rozhodnutí je dnes. Přitom z článku jsem (možná špatně) pochopil, že není kam spěchat?
Těžko říct, jaká jsou pravidla u introducing brokerů, ale moc mně nedává smysl, proč bys neměl být schopný účet migrovat, až se rozhodneš. IB celou tuhle šlamastyku řeší velmi zajímavě – u každého jinak…
Máš pravdu, ale snažím se bejt vstřícnej a představovat si, jaký asi museli mít někteří zaměstnanci IBKR (a možná i LYNX) Vánoce, vzhledem k brexit blázinci, kterej nezpůsobili.
Každopádně to vidím na 3 možnosti:
Jen je mi divný že jsem první, kdo na tuhle otázku “teď nebo nikdy” narazil, všechna fóra a fan-weby kde se řeší migrace IBKR víceméně radí nespěchat a případně zmigrovat později.
Na druhou stranu na to meli cas od vysledku referenda (2016). Prijde mi zvlastni, ze by nebylo mozne udelit souhlas s migraci po tomto datu. Pripravili by se tak o spoustu zakazniku, jelikoz by nekteri z nich byli nuceni LYNX opustit.
Opět (podruhé) jsem slušně požádal o migraci do IBIE. Po první žádosti mě řekli, že to nelze. Po druhé žádosti jsem dostal tuto odpověď:
Dear Mr. X,
We need to check this with the corresponding team. We shall get back to you as soon as we have an update.
We appreciate your patience.
Regards,
IBCE jsem 23.12. odmítnul a dostal jsem nabídku k IBIE. Tu jsem 31.12. podepsal a od té doby čekám na migraci. Mezitím jsem si 4.1. udělal obchod s IBUK a očividně to stále funguje.
BREAKING NEWS: před chvilkou mně přišel již druhý informační email o plánované migraci z důvodu Brexitu. Od prvního emailu se liší tím, že tentokrát mě chtějí migrovat pod IBIE (v prvním informačním mailu bylo IBCE, žádné trading permissions pro Irsko aktivované nemám). Nutno dodat, že jsem o to nijak nežádal, ani nijak nekomunikoval s brokerem.
Zajímavá mně přijde jedna věc, která vyplývá z komunikace:
Vypadá to, že IBIE ještě není úplně ready, pravděpodobně z důvodu byrokracie.
Po nalogování do portálu už na mě hláška taky vyskakuje, možnosti mám stejné jako všichni ostatní: souhlasit s převodem, rozhodnout se později, nebo odmítnout.
Co budu dělat?
Zítra ještě hodím slovo se supportem a optám se na pár věcí. Pokud to ale bude tak, že všechny klienty budou tlačit buď k migraci, nebo uzavření účtu, pravděpodobně účet migruji v rámci IBKR. Nechci dělat tak zásadní rozhodnutí, jako je úplná změna brokera, pod jakýmkoliv tlakem. Vše si chci dostatečně promyslet. Pojištění budu muset na nějakou dobu oželet. Nicméně hádám, že IB v následujících měsících nezbankrotuje… Pokud bude něco zajímavého, budu tady nebo v novém článku informovat.
Kluci (a holky), řešil už někdo z Vás posílání peněz-jakože vklad- do té uherské větve IB? Podle mě to vypadá na pořádnej malér. V IBUK se posílaly české koruny na účet v české bance (a šel udělat i trvalej příkaz a nic to nastálo), nyní se mají posílat české koruny do zahraniční banky.
Z toho vyplývají poplatky, komplikace a tak. Ach jo.Nebo posíláte EURa?
Ahoj, tobě chtějí převést účet k maďarům? Jinak ty europlatby můžou být pro někoho samozřejmě problém. Jednak se za ně platí poplatky, ale hlavně pokud posíláš jinou měnu než EUR, banka ti částku velmi ráda konvertuje svým “výhodným” kurzem. V případě CZK bych nejspíš nejdřív konvertoval přes internetovou směnárnu na EUR a ty následně u brokera do požadované měny. Obávám se, že levněji / jednodušeji to udělat nepůjde.
jj, k maďarům. Jak říkáš, posílat samozřejmě budu jen a pouze EURa, tzn. ne “WIRE”, nýbrž “SEPA” platbu. Tu umí např. FIO udělat zadarmo (věřím, že v dnešní době i jiné banky).
Je to ale příšernej vopruz a starosti navíc. Protože dosud
Nyní
To nám tedy neřekli, toto … ;-(
Bohužel s migrací souvisí víc komplikací a problémů, otázka zní, k jakému jinému brokerovi přejít. V současné době nevidím lepší alternativu…
Investovat z českého rybníčku skýtá mnoho komplikací a rizik. Alternativou pro mě jsou nyní protiinflační dluhopisy republiky – alespoň po dobu, než EU bude lépe podporovat a jistit investice na finančním/kapitálovém trhu.
Good luck! Aby ses vůbec někdy dočkal…
Asi to je ještě horší. U IBUK bylo v případě EUR na výběr WIRE nebo SEPA, WIRE bylo komplikovanější. U IBCE je možnost pouze WIRE. Takže to podle mě půjde jako standardní zahraniční převod, tj. draze.
To, jaké budeš platit poplatky u své banky, záleží jenom na tobě, nikoliv na protistraně. Pokud si zvolíš europlatbu, budeš mít poplatky europlatby. Pokud budeš platit mezinárodním převodem třeba USD, zaplatíš o dost víc. U IBUK jsem vždycky posílal EUR, USD a CZK jako wire a v pohodě.
No nevím, když jsem zkusil udělat zkusmo oznámení o vkladu na účet IBCE v EUR, a chtělo to po mě vyplnit corresponding bank, to pokud vím u SEPA platby do IBUK nechtělo.
To je fakt opruz. Nevíte někdo, jak to je s převodem peněz v IBIE?
Pokud je pravda to, že s migrací nebude možné posílat peníze na korunový účet IB, potom se to bude muset řešit u všech poboček pomocí europlateb.
@Petr Zajíc: je to opravdu tak, že korunový účet nebude pro EU pobočky k dispozici?
Zatím to tak vypadá. Napsal jsem na podporu, až mi za čtyři dny odpovědí, dám vědět … Je to nicméně pakárna, když už v ČR ten účet mají, nechápu, proč na něj nelze vkládat. Aneb, když něco perfektně fungovalo, je třeba to vzít a rozbít.
A kde jsi tuhle informaci vyčetl? Já jsem se s tím nikde nesetkal…
“vyčetl”jsem ji tak, že jsem si zadal “deposit” a ono mě to odnavigovalo, ať pošlu CZK jako platbu do Německa na účet … a tam nějakej německej IBAN.
Nemůžu ale dohledat, jestli si mám poslat peníze domů a pak někam.
Nevím ale kam.
Čistě z mojí zvědavosti… máš už odmigrováno? Jestli ne, tak jak se vypořádáš s časovým výpadkem? Pokud si dobře pamatuju, tak obchoduješ aktivněji, ne?
Asi mám odmigrováno. Zalogoval jsem se do stejné aplikace a Změnili mi pouze první číslo u účtu, jinak vše stejné. Tak jsem nepoznal, že jsem jinde.
Zůstali i pozice. Ale nejde mi zadat nový příkaz.
Tak nevím jestli jsem jinde. Je to jaksi zmatečné. Mám koruny i US atd…
Já obchoduji opce, tak je postupně uzavírám, které mají malou cenu a musím kontrolovat.
Ještě musím zjistit zda byl nějaký poplatek při migraci.
Dokonce je vidět při historii transfer – jak odešli peníze jinam.
Pro mě HOROR….;-)
Přestože jsem ještě v minulém roce schválil migraci účtu, 4.1. mi přišel z IB mail s nabídkou Insured Bank Deposit Sweep Program. V minulosti jsem to dostával pravidelně ale nereagoval jsem. Teď mě to ale překvapilo že mi to zase nabízejí po přestupu za Dunaj. Tak píšu na podporu jestli to není nějaký omyl a bylo mi řečeno: For clients with over $500,000 in cash, we offer the Insured Bank Deposit Sweep Program which allows eligible IBKR clients to obtain up to $2,500,000 of FDIC insurance. Tak nevím, má s tím někdo zkušenost?
Tak jsem se nějak ztratil.
Píši že se mohu přihlásit do nového účtu ale nevím jak a kde. Stále jsem ve starém IB. Nebo-li nevím jak to poznat.
The transfer of your account from Interactive Brokers U.K. Limited (“IB-UK”) to Interactive Brokers Central Europe Zrt. (“IB-CE”) is now complete. You may log into your IB-CE account with your existing credentials and resume operation of your account.
Co se tyce uzivatelskeho rozhrani, vsak se take nic krome cisla uctu nemeni.
Myslim ze to i nekolikrat zduraznovali.
Kdo cekal po prihlaseni pohled na impozantni tapetu budovy madarskeho parlamentu tycici se nad Dunajem v Budapesti bude asi zklaman.
Ve stredu vecer jsem schvalil a podepsal prevod do IBCE protoze migraci do IBIE mi na moji zadost nepovolili a nemohl jsem uz zadavt zadne nakupni prikazy.
Ve ctvrtek rano jsem uz obchodovat normalne mohl.
A co je zvlastni, ze se stale pripojuji na svuj puvodni IBUK ucet, mohu otevirat nove pozice a i nadale posilat CZK.
Jsem zvedav jak dlouho jeste?
Nicmene si myslim, ze by melo jit posilat primo CZK i do IBCE, kdyz podporuji ucty v €, $, CZK, HUF, PLN.
Vše jsem dokončil, mám potvrzený převod od IB ale stále nemohu otevřít nový obchod.
Rovněž mám možnost CZK atd…..vše je stejné.
Asi musím ještě něco dokončit, ale nevím co. Nikde se mi nic nezdůrazňuje.
Po mne to chtelo krome “podpisu” kompletni dokumentace jeste poslat fotku aktualniho OP neb meli jen stary propadly.
Ale zadny mail, ze jsem byl odmigrovan do IBCE mi neprisel.
Ano, wire do IB můžete založit bezproblému v CZK a na účet IB koruny zaslat. Je však nutné počítat s poplatky za SWIFT transakci. Pokud zasíláte EUR, máte to v rámci SEPA spojení v EHP zdarma. Osobně mi zatím vychází nejvýhodněji zasílat do IB větší částky v korunách přes SWIFT u Airbanky, která chce poplatek pouze 100 Kč. Ostatní banky chtějí v průměru 1 % za zasílané částky. Možností je i zaslat přímo EUR. Je nutné mít však možnost výhodné konverze u nás v ČR.
Ano, poslání EUR v rámci SEPA je sice “skoro zdarma” ale způsob poplatků musí být nastaven na SHA a je otázkou zda IBCE se bude chtít podílet na části poplatků za příchod peněz?
Máte s tím někdo zkušenost??
Ano, kdykoliv jsem posílal eura do IB, vždy jsem používal SHA. Nejsem si 100% jistý, ale myslím, že nic nestrhávali.
DIky.
Alespon jedna pozitivni zprava.
Dobrý den všem,
a děkuji za informace, které zde jsou. Migraci jsem velmi nerad udělal. Dnes jsem chtěl poslat peníze do IB a zjišťuju …. zde napsané. Dřív byl převod korun v česku a peníze zítra ráno k obchodování.
Mám dotaz. Chci převést peníze z Air banky do IBCE. Zadávali jste prosím příkaz v bance ? Nebo se vše odehraje zadáním v přihlášení ke Client Portal IB ?
Jestli příkaz v bance – kde najdu číslo jejich účtu ?
děkuji
Ty děláš vklad peněz poprvé? Dle toho co píšeš v prvním odstavci to vypadá, že ne, ale dle druhého odstavce si nejsem jistý.
Nejdřív musíš přece vytvořit požadavek na vklad (withdrawal) u brokera, ten ti vygeneruje informace k převodu. Potom jdeš do své banky (ať je to jakákoliv) a tam uděláš převod dle instrukcí od brokera. Nic se proti původnímu nezměnilo.
dík za reakci, poprvé ne, ale je to dlouho co jsem vkládal české peníze do české banky a avízo jsem nikdy nevyplňoval – proto ta původní nejistota. Jinak jsem to už včera realizoval, ale můj dotaz nešel upravit – byl v režimu schválení.
Tohle už se mně tam vrtí hodinu. Kdyby aspoň napsali, že jsem 1854 v pořadí…
Včera večer jsem to vzdal. Dnes ráno jsem se dostal na řadu asi po 15 minutách.Chce to trpělivost.
A akcie IBKR od Nového roku výrazně rostou.
Dobry den vazeni,
uz tady se psalo ohledne prevodu penez na novy IBCE?
Pres FIO banku prevedl penize v CZK a vlazy ode me 200 kc.
zaroven jsem zkusil prevest 10 kc na ucet v bance HSBC…
uvidime ja to dopadne.
podle me je priser jesli posilani penez bude tak ja je ted…
premyslim jestli ne bude ok konvertovat CZK to EURO a posilat pres REVOLUT
a jeste ohledne SIPC protection. Jsem mysle ze broker z US ma na vsech uctech pojistenio SIPC?
neni to tak?
Na ucty u IBCE se SIPC protection nevztahuje.
Airbanka chce za převod 100 Kč. Moneta si bere např. 1 %, minimálně 220 Kč. Pokud je někdo uživatel Revolutu, že možnost i konverze na EUR a zaslání bezplatně.
Už mi přišla výhrůžka úplného zrušení účtu
Without this consent, IBKR will need to restrict your account to closing-only transactions and as of 31 January 2021, and may need to consider closing your account entirely.
Ano, mně taky. Už jsem se k tomu vyjadřoval zde.
Zdravím, IBCE mi po migraci píše, že již nemohu obchodovat Forex na páku. Stále nemohu zjistit podrobnosti. Máte o tom někdo info?
Nic nového. Zmiňoval jsem to zde v článku, i v následujícím. Je to jeden z bodů, o kterém dával IB dopředu vědět. FX na páku obchodovat nemůžeš, pouze provádět konverze mezi podporovanými měnami.
Chlapi máte někdo zkušenosti s délkou migrace? Formuláře jsem podepsal někdy 5.1. 2021 a od včerejška je účet zamrznuty. Ale do Maďarska zatím nic neprevedli. Peníze stále vidím na IBUK účtu. Na chatu jsem se po hodině dověděl že to bude trvat několik týdnů. Že to předvádějí v kosich po pár tisících účtech. Jako to mi přijde šílené, znemožnit obchodování na několik týdnů.
Dožaduj se, ať je tvůj požadavek urgentně vyřízený, že chceš obchodovat, ale nemůžeš.
Super a mám to udělat přes chat, nebo přes web ticket?
Já jsem vše důležité vždycky řešil přes chat…
Jinak díky za radu. Jdu si vystát frontu na chatu
Já jsem úspěšně zmigroval už na konci loňského roku a všechno proběhlo OK. Akorát mám od té doby problémy se zobrazováním grafů. Jsou dny, kdy se všechno zobrazuje správně a okamžitě a jsou jiné dny, kdy se grafy prostě vůbec neobjeví a to ani po restartu. Někdy fungují jen některé u pár akcií… Podpora neví a jediné čeho jsem se dobral je, že se v TWS dá nastavit starší datum, což bylo k ničemu a že se při startu TWS dá nastavit stabilní platforma. To teda pomohlo, ale mám to teprve dneska, tak uvidím co bude zítra, potažmo za týden…
Tak zatím mé zkušenosti jsou naprosto tristní. Po 3 dnech jsem se vůbec nic nedozvěděl. Od 8 do 9:30 se s Vámi při nějaké hodně velké dávce štěstí někdo spojí. Ten váš po pár větách preveksluje na general assistance a tam už vaše cesta konci. Čekáte zhruba půl hodiny a pak systém napíše, že mají technický problém. Odpoledne vás pošlou do p…. Že v evropském chatu už nikdo není. Telefon ani nezkoušejte. To jsou vyhozené peníze. Tam slyšíte 50 minut klasickou hudbu. Takže obchodovat nemůžu a kdy budu moc není možné zjistit. Jedním slovem velké zklamání. Ani email s nějakou konkrétní informací.
Zdravím,
rád bych konzultoval postup převodu pozic z IBCE do k jinému brokerovi (partial transfer).
1/ zadám pokyn u cíloveho brokera
2/ zadám transfer u IBCE ( a tady jsou ty dotazy):
a/ je to nutné zadávat i u IBCE, aby nedošlo k duplicitě
b/ u převodu se objevuje položka se settlement date ( co tam zadat, když nevím, kdy si to cílový broker vyžádá)
Vím, že to zřejmě X11 už realizoval, tak kdyby se podělil…nebo kdokoli jiný.
Děkuji
Adam
Sveho casu jsem provadel partial transfer z Captrader (reseller IBUK) do Tastyworks pomoci ACATs. Prevod se iniciuje pouze u brokera, ke kteremu prevadis pozice (v mem pripade Tastyworks). Maji pro to vyborny tool ve sve aplikaci. Cvicne jsem si zkusil, zdali bude mozne prevadet pozice i po migraci uctu do Irska a vypada, ze to mozne bude. Ohledne settlement date bohuzel netusim. ACATs prevod trva od 5-ti do 10-ti pracovnich dnu.
Co jsem tak vypozoroval, tak při migraci člověk dostane nové číslo účtu a to se pak dá nějak přepínat, takže když je člověk na tom starém, vidí historii, ale obchodovat se už nedá. Na tom novém se obchodovat dá, ale historie je jen od jeho založení.
Ahoj mate prosim skusenost s portfolio margin uctom po prechode na IBCE?
Dnes som si ho chcel aktivovat, a na chate mi operator oznamil, ze klienti IBCE nemaju moznost mat vedeny typ uctu portfolio margin.
Toto som pri migracii nepostrehol, mate s tym niekto osobnu skesenost?
Dakujem.
Ano mám. Po přechodu z IBUK do IBCE nebo IBIE portfolio margin není možný. Pouze reg-t margin nebo cash.
Hľadal som o tom niečo na stránkach IB a našiel som, že v IBCE nemáme možnosť prechodu na portfólio margin, ale všetci klienti s margin účtom majú vlastne k dispozícii risk based margin, čo je vlastne portfólio margin ako ho majú k dispozícií v IB US A UK. Aspoň tak to chápem, pripájam linky s vysvetlením IB.
https://ibkr.info/article/3560
https://www.interactivebrokers.hu/en/index.php?f=37725
Díky za doplnění. Ano, vypadá to, že všechny účty pod IBIE, IBCE a IBLUX mají standardně risk based margin.
Zdravím. Snad to nebude úplně Off Topic. Když jsem si teď založil účet u IB, tak předpokládám, že automaticky je to IBCE vedený v Maďarsku. Můžu se zeptat, jak nejlépe vložit a vybírat (ne v EUR, ale USD, nebo CZK)? Mám účet Fio (obyč i broker), Roklen FX a ještě budu chtít převést peníze z TradeStation (US). Máte s tím někdo zkušenosti? Hlavně jak je to s převodem z USA do EU?
Ahoj, ano pravděpodobně máš IB v Maďarsku. To je ostatně napsané na všech dokumentech, které jsi jim podepsal v rámci otevření účtu. Mám tady na blogu několik článků, které se problematice vkladů a výběrů věnují, např. tady a tady.