Brexit a migrace účtů u Interactive Brokers – aktualizováno

Poslední týden pozoruji zvýšený zájem ohledně plánované migrace účtů u brokera Interactive Brokers z Británie do EU. Důvodem je neúprosně se blížící deadline pro Brexit (31.12.2020), kvůli kterému přijde IB o tzv. financial services passport, neboli možnost poskytovat finanční služby pro občany EU, a tím pádem je dost pravděpodobné, že to určitým způsobem ovlivní všechny jejich evropské klienty. V tomto článku proto přináším souhrn aktuálních novinek o dané problematice a svůj pohled na věc.

Poznámka: Pokud jste klientem IB a o tomhle slyšíte prvně, potom doporučuji 1) upravit nastavení spamového adresáře ve vašem emailu, 2) přečíst si nejdříve předchozí článek zde.

Pokusím se důležité body rozebrat co nejsrozumitelněji, ale nejdříve si neodpustím svůj vlastní názor ohledně brexitového deadlinu… Vůbec bych se nedivil, kdyby se to celé opět posunulo. Úředníci na to měli spoustu času a vzhledem k tomu, že se zatím nebyli schopni dohodnout, těžko se jim to podaří v těch pár posledních dnech, ještě když několik z nich jsou státní svátky.

Vše, co jste kdy chtěli vědět o migraci účtů, ale báli jste se zeptat

Vezmu to hezky popořadě, ale nejprve zodpovím otázku, na kterou se mně ptá nejvíce čtenářů…

Musíme odsouhlasit migraci?

Pokud máte pocit, že by vás převod účtu nepříznivě ovlivnil, potom nemusíte. Broker vás k tomuto kroku nemůže přinutit. Nicméně musíte si být vědomi toho, že pokud odmítnete, můžete se na svém účtu potýkat s následujícími problémy:

  • omezení otevírání nových pozic,
  • nemožnost peněžních vkladů (deposits).

Znamená to, že když převod odmítnu, nebudu moct dále manipulovat se svým účtem?

Vůbec ne. Můžete se potýkat s výše uvedenými omezeními, ale to je celé. Pořád budete mít možnost:

  • zavírat otevřené pozice,
  • vybírat peníze z účtu (withdrawals),
  • provést nabízenou migraci účtu,
  • převést účet k jinému brokerovi,
  • účet kompletně zrušit.

Všimněte se prosím, že jsem v odstavci výše záměrně podtrhl slovo “můžete”. Ono totiž prozatím není vůbec jasné, jaká omezení nakonec budou platit a jaká ne. To vše záleží na brexitové dohodě (jestli vůbec nějaká bude), která je zatím v nedohlednu. Sám jsem zvědavý, jak to dopadne.

Pod jakou pobočku v EU se účty Čechů a Slováků přesouvají?

IB si kvůli celému Brexitu založilo nové právní subjekty (firmy) v: Lucembursku, Irsku a Maďarsku. Čechy a Slováky, jakožto státy východního křídla, přiřadili k maďarské pobočce Interactive Brokers Central Europe Zrt. („IBCE“).

Je možné si změnit pobočku z maďarské na jinou?

Pochybuji. IB si to očividně systematicky rozdělilo dle geografického umístění každého státu a jsem přesvědčený, že s tím nic moc udělat nepůjde.

Kdy je migrace možná a jak ji provést?

Teoreticky od 18.12.2020. Broker by měl rozesílat emaily všem svým klientům ohledně potřebných kroků k dokončení převodu. Případně po nalogování do klientského portálu, kde obvykle vyskakují různé důležité zprávy těsně po přihlášení. Mně zatím žádný email s instrukcemi nepřišel, ani v administraci nic nemám. Vypadá to, že rozesílají informace postupně.

Proboha, asi jsem klikl na odkaz z jejich emailu a migraci automaticky odsouhlasil.

Nebojte, jistě bude potřeba nejprve podepsat hromadu elektronických dokumentů a migraci ručně odsouhlasit. Určitě se ale neprovede sama bez vaší aktivity.

Co je ta maďarská pobočka zač?

Interactive Brokers Central Europe Zrt. (IBCE) je registrována jako soukromá společnost s ručením omezeným, zapsána v obchodním rejstříku vedeném Metropolitním soudním rejstříkem. Sídlo společnosti je v Budapešti. IBCE je dceřinou společností, kterou ze 100% vlastní širší skupina Interactive Brokers Group (IBKR). Regulačním orgánem je maďarská centrální banka.

Jak bude můj účet chráněn v případě úpadku brokera?

V současné době je váš účet u IBUK chráněný několika typy pojištění:

  • britským garančním fondem FSCS (Financial Services Compensation Scheme) do maximální výše £85,000,
  • americkým SIPC (Securities Investor Protection Corporation) pojištěním vkladů a cenných papírů do maximální výše $500.000, z čehož tvoří pojištění hotovosti až $250.000,
  • dodatečným pojištěním každého účtu u Lloyds Bank až do výše $30.000.000 (pojištění hotovosti až do $900.000) s celkovým maximem $150.000.000 na pojistnou událost.

Po migraci pod IBCE bude každý účet pojištěný pod maďarským fondem na ochranu investorů (Hungarian Investor Protection Fund) do maximální výše 102.800 EUR. To je vše. Tohle je asi největší změna týkající se převodu (kromě změny samotného právního subjektu). Ještě mají to pojištění šalamounsky rozepsané na dvě části:

  1. účty do jednoho milionu forintů: 100 % částky (cca 2.800 EUR),
  2. účty nad jeden milion forintů: 1.000.000 forintů + 90 % zbývajícího zůstatku do maximální výše 100.000 EUR.

Takže pokud budu mít na účtu například oněch 100.000 EUR, potom pojištění pokrývá cca 2.800 EUR + 87.480 EUR ((100.000 – 2.800) * 0,9), tedy nějakých 90.280 EUR. Limitní částka pro využití plného pojištění je cca 113.911 EUR (vždy bude záležet na aktuálním kurzu EUR/HUF). Vše nad tuto částku je pojištěním defacto nekryté. V případě žádného finančního ani hmotného majetku brokera by vám fond vyplatil maximálně 102.800 EUR (to se v historii nikdy nestalo, vždy zbylo při likvidacích více jak 90 % majetku a zbytek pokrylo pojištění).

Účelem fondu je výplata odškodnění v případě, že:

  • bude proti IBCE zahájeno likvidační řízení maďarskou centrální bankou,
  • bude proti IBCE nařízena likvidace soudem.

Existují kromě pojištění ještě další změny související s migrací?

Ano, jsou neméně významné a je jich hned několik:

  • U IBCE nebude možné obchodovat 1) spotové ceny komodit zlata a stříbra (XAUUSD, XAGUSD) a 2) OTC futures kontrakty na drahé kovy, obě skupiny instrumentů jsou obchodovány na londýnské burze. Otevřené pozice v těchto instrumentech budou převedeny na nový účet, ale navyšování stávajících pozic nebude možné. Místo toho budou k dispozici CFD kontrakty.
  • U současného marginového účtu u IBUK je možné dělat výběry hotovosti i v případě, že jste plně zainvestovaní. U IBCE tohle možné nebude. Příklad: jsem 100% zainvestovaný v akciích, chci si vybrat nějaké peníze, ale nechci likvidovat žádné pozice. Jinými slovy se potřebuji napákovat. V případě IBUK je to možné do určité výše požadavků na margin, v rámci IBCE to možné nebude (pozn.: obchodování na margin jako takové samozřejmě k dispozici zůstává).
  • Obchodování cenných papírů na margin – místo současného placení úroků za půjčení peněz od brokera (interest) se nově budou platit poplatky za uzavření transakce spojené s půjčením akcií. To může mít drobné daňové důsledky.
  • IBCE nebude platit úroky z kladných hotovostních zůstatků. Maďarské právo, které upravuje společnosti poskytující investiční služby, to neumožňuje. U měn, které mají záporné úrokové sazby, bude účtován poplatek za zpracování měny.
  • Z původních 23 podporovaných měn zůstanou k dispozici následující: EUR, USD, HUF, CZK, PLN. Pozor: Pokud budete mít v den migrace na účtu hotovostní zůstatky jiných měn než pěti zmíněných, budou vám automaticky převedeny do vaší základní měny, kterou máte nastavenou (base currency).
  • Po kompletní migraci dojde k uzavření IBUK účtu. Ten zůstane přístupný pouze pro výpisy.
  • Pokud máte na účtu jakékoliv čekající obchodní příkazy typu limit, stop nebo kombinace, tak ty nebudou automaticky přeneseny na IBCE účet. Vaše otevřené pozice ano.
  • Na nové účty u IBCE se nebude vztahovat americké pravidlo PDT (pattern day trading). To znamená, že účty pod 25.000 USD budou moci neomezeně intradenně obchodovat akcie.
  • Roční výpisy z účtu budou dva: jeden pro IBUK od začátku roku po den migrace a druhý pro IBCE ode dne migrace po konec roku.

Vše ostatní, co není zmíněné v předchozích bodech, bude stejné jako na vašem současném účtu. Všechny otevřené pozice, nastavení platformy, poplatků, marginu atd. se přenáší v nezměněné podobě na účet u IBCE.

Kompletní originál článku, ze kterého jsem dnes vycházel, je na adrese https://ibkr.info/node/3587.

Můj pohled

Upozornění: V žádném případě nenesu jakoukoliv odpovědnost za rozhodnutí, která učiníte. Níže prezentuji svůj pohled na danou problematiku, přičemž jsem si velmi dobře vědom všech rizik a komplikací s tím spojených.

Když jsem psal první článek ohledně této problematiky, tak jsem předesílal, že s migrací nijak pospíchat nebudu. A to se nemění. Věřím, že Interactive Brokers dělal vše možné i nemožné, aby co nejvíce v krátkém časovém úseku napodobil podmínky současných obchodních účtů, bohužel je tam několik věcí, které mně značně nevyhovují. Tohle jsou ty nejzásadnější:

  • Místo podnikání. Nepovažuji se za xenofoba, ale raději bych měl svoje peníze v Lucembursku nebo Irsku. Maďarsko beru s ohledem na kapitálové trhy jako značně “emerging market“. Když už východní Evropa, tak alespoň moje domovina.
  • Nabízené pojištění, byť mnohem lepší než u většiny EU brokerů, je pro velikost mého účtu nedostatečné.
  • Nemožnost výběrů na margin. Neříkám, že plánuji být zásadním způsobem napákovaný, ale za určitých okolností se to může hodit.

Takže já jsem přesně ten typ zákazníka, který má pocit, že by ho převod účtu nepříznivě ovlivnil. Jsem téměř 100% zainvestovaný a pravděpodobně nebudu potřebovat zásadněji upravovat portfolio v horizontu několika měsíců, takže mně ani nebude vadit, když mně na nějakou dobu broker neumožní otevírat nové pozice (uzavírat bude možné vždy). Konec konců, migraci lze odsouhlasit kdykoliv. Kromě IB mám ještě záložního brokera, u kterého mohu pokračovat v pravidelném investování, případně obchodování menších pozic.

Aby to bylo fér, musím zmínit jednu věc. Byť jsou podmínky u nových účtů o něco horší, než na které jsme byli zvyklí, stále se jedná z mého pohledu o jednoho z nejlepších EU brokerů na trhu. Schválně si porovnejte nové účty u IBCE s Degirem nebo Trading212. Za mě zůstává Interactive Brokers jednoznačně bezkonkurenční s ohledem na výši poplatků a téměř nekonečné možnosti obchodní platformy TWS.

Rád bych vám dal univerzální radu, jak se k problému postavit, ale každý má jiné potřeby a preference. Na základě uvedených změn si sami musíte určit, zdali pro vás převod účtu je nebo není výhodný.


Subscribe
Upozornit na
guest

221 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Majo

Ahoj prosim ta mozes uviest o akeho zalozneho brokera mas ?

Jan

Při pokusu o převod na IBCE se nemůžu dostat přes hlášku:”To be approved to trade CFD, you must also select one of the following: Margin.”
Nevíte co s tím.

Tonda

Podařilo se zmigrovat?

Daniel

Vyzera to tak, ze trading212 ponecha klientov pod UK a teda bude platit FCSC poistenie do vysky 85 000£: https://helpcentre.trading212.com/hc/en-us/articles/360016457777-EEA-Residents

Najrozumnejsie mi to teda vychadza povolit presun IB pod Madarsko, mat u nich ucet do cca 250k € ( predpoklad ze aspon 66% pokryje broker + zvysnych 100k Madarska poistka) a dalsich 250k € u Trading212 s FCSC poistenim.

Ako to vnimas ty? Vďaka za super blog ;)

Ondrej

Ahoj,

na telegramovem @yoloinvestments nekdo zminil, ze madarsky rezervni fond je v minusu, rocne jim pritece cca 7B HUF, ale sekera na konci lonskeho roku byla 69B … Bylo by zajimave zjistit, jak je tohle pojisteni vlastne kryte, aby to pak nedopadlo tak, ze i tech 90 % do 100k bude realne 0 %. :|

Takze taky s prevodem IBUK na IBCE nespecham a pokud nebude mozne pokracovat s vklady, zkusim to treba s DEGIRO.

Ondrej

Prave proto by bylo dobre to nejak overit, nedari se mi najit jejich balance sheet. :|

Pokud chapu spravne https://bva.hu/en/ipf/organisation/ a “IPF Assets”, pujcovali si pro plneni zavazku pred 20 lety.

Na druhou stranu je mile, ze maji limit na cca 100k EUR, prislo mi, ze v EU je zpravidla pojisteni cennych papiru kolem 20k.

Bob

Jedna věc mi není jasná. Chápu že pokud broker zkrachuje je v ohrožení cash která je v ten moment na účtu. Ale platí to samé i pro akcie? Laicky se, možná chybně, domnívám, že akcie se “jen tak ztratit” nemůžou (pokud se tedy nejedená vysloveně o záměrný, určitě trestný, čin ze strany brokera).

Jinak díky za info, za sebe volím stejnou strategii, vyčkávat do poslední minuty :-)

Roman

Ahoj, víte někdo jestli existuje nějaký plán když posléze dojde k dohodě mezi Británií a EU?

Tonda

Díky za fajn blog i články k této problematice.
Jen doplním, na výběr i přes několik uživatelských dotazů a proseb nemáme – jen Maďarko nikoliv LUX či IRE. Zase na výlet to máme nejblíže;-)
Jinak strategie vyčkat zatím je také myslím nejlepší. Od ledna případně paralelně obchodovat z jiného účtu. Možná ještě doplním leč se nikdo neptal, ale celkem podstatné, credentials – login name a heslo zůstává stejné, ID účtu bude nové a SW pochopitelně také původní (TWS)…
Držím palce.

Mike

Dnesnym dnom IBKR vyzaduje rozhodnutie o potvrdeni / odmietnuti transferu predtym, nez uzivatela vpusti do klientskeho portalu. Na reddite jeden z CZK uzivatelov postol nasledujucu odpoved od IBKR po tom, co sa dotazoval presunu k IBLUX:

> As you have declined the migration to IBCE the only option we can offer at this present moment in time is IBIE.

Ondrej

Mozna specialni pristup diky velikosti portfolia. ;)

Me se volba zobrazila, ale slo vybrat moznost “zatim se nemuzu/nechci rozhodnout”.

Paradoxni je, ze IR/LUX ma nizsi pojisteni, na druhou stranu mi to prijde jako nizsi riziko (broker musi zkrachovat a cenne papiry pres tu uroven “ztratit”), nez kdyz se v Madarsku vladnouci autokrat rozhodne ucty bez realne nahrady znarodnit. :-o

Golf1964

Mne ted prislo nasledujici:

Interactive Brokers
Urgent – Immediate Action Required!
Dear Client,

Your action is required immediately in order to continue to open positions in your accounts. Our records indicate that you have not yet responded to an invitation to transfer your accounts from Interactive Brokers (U.K.) Limited (“IBUK”) to Interactive Brokers Central Europe Zrt. (“IBCE”) (“Proposed Transfer”). As we advised you, at the end of the year, IBUK is expected to lose its financial services passport which allows the provision of services across Europe, and Interactive Brokers Group (“IBKR”) plans to do business with you through IBCE, a European Union based entity, as of 1 January 2021. If you would like to accept the Proposed Transfer and continue to do business with IBKR, please click here.

Please note that if you do not accept the Proposed Transfer to IBCE, then as of 1 January 2021, the only activities you will be able perform in your IBUK account will be position-reducing or closing trades. In other words, you will not be able to enter any new orders for any products. We value you as a customer, and we hope that you decide to continue your relationship with IBKR through consenting to the Proposed Transfer to IBCE.

As we have previously advised you, you also have the option of declining the Proposed Transfer. If so, our personnel can assist with the transfer of your assets to another broker outside the IBKR Group, but please be aware that this transfer may take longer than usual. You also have the option of closing out your positions and transferring the cash to another account outside the IBKR Group. Please make sure your banking information is up to date. Again, if you decline the Proposed Transfer, you will not be able to enter any orders at IBUK other than position-reducing or closing trades as of 1 January 2021.

To decline this invitation to the Proposed Transfer, please click here. You may contact Customer Service with any questions or to further discuss the matter. In addition, please feel free to refer to our FAQs. We appreciate your continued business and hope that you agree to continue as a client of IBCE, a new European broker.

Yours Sincerely,
Interactive Brokers Client Services
Interactive Brokers (U.K.) Limited, FCA 208159

Zany

Jen jestli to nebude mit neco s tim ze zakladatel IB je Madar :D

Roman

Nedávno jsem narazil na článek, kde bylo uvedeno, že zakladatel IB pochází z Maďarska, tak asi proto to Maďarsko ;).

Honza

Dnes mi dorazil email, kde mimo jiné stoji: “S potěšením vám oznamujeme, že migrace vašeho účtu do Interactive Brokers Ireland Limited (“IBIE”) bude moci proběhnout krátce po udělení vašeho souhlasu.” Evidentně tedy ne všechny Čechy a Slováky, jakožto státy východního křídla, přiřazují k maďarské pobočce. Zvláštní…

Tomáš

Také mi přišlo do IBIE. Asi podle velikosti portfolia?

HONZA

Taky se mi po přihlášení do klientského portálu zobrazují 3 možnosti:
1.chci migrovat
2.zatím se nemůžu / nechci rozhodnout
3. nechci migrovat
Zatím jsem zvolil možnost číslo 2

Josef

Ahoj, díky moc za blog, čtu jej pravidelně a přeji šťastné a klidné svátky.
Měl bych ještě před Vánoci jeden dotaz. Netušíš prosím, jak je to s pojištěním v IBIE? Dnes mi přišel mail kde mi nabízejí transfer do Irska. Vztahuje se na to opravdu jen těch 22k € a nic víc?

Josef

Díky. Jako nejrozumnější vidím nechat stávající zainvestované portfolio v UK a založit nový účet. Otázka pak je, jak to bude s daněním dividend z UK.

Zany

Cau.Prave me prisel email “Urgent – Immediate Action Required!”
A zadaji me abych presel pod Interactive Brokers Ireland Limited (“IBIE”).
Zatim teda budu dale vyckavat asi.
Dekuji moc FinancialHacker za perfektni clanky ktere pro nas pises a preji pekne svatky

Tonda

Tak mě přišel akorát teď jen dost již trapně urgentní email od IB, ať se urychleně rozhodnu, ideálně k migraci, že si mě váží jako klienta. Ale v závěru dodávají, že samozřejmě mě pomohou přejít k jinému obchodníkovi či že prostředky mohu vybrat. Ale se do toho nikdo zcela moc pochopitelně nikdo nehrne. Třeba nám ještě něco nabídnou, abychom neodcházeli;-))
PS: Napadá mě, pokud nic nedají, zmigrovat v klidu až něco něco vyjedná, zmigrovat v lednu a vybrat z Maďarska, budou menší poplatky než teď z UK:-)) SEPA platba;-))

Olda

Ahoj, na obou uctech (retail, professional) mi byla nabidnuta moznost migrace do IBIR, kterou jsem pred chvili uspesne prosel. Premyslim, zda to maji podle velikosti uctu, delky drzeni uctu apod. Kazdopadne alespon tento mensi darek ke konci roku…

Daniel

S odsuhlasenim prechodu by som este pockal. Mozno nakoniec este dojde k dohode :

https://www.bbc.com/news/live/uk-politics-55433447

golf1964

Nevím, proč IBUK nenabízí také možnost u nich zůstat i po Brexitu s tím, že se vše bude řídit UK legislativou/pojištěním atd., jak to nabízí někteří jiní UK brokeři?

Patrik Salam

V Madarsku maji 0.3% dan z financnich transakci. Jak to asi bude v pripade prevodu z a na ucet pod IBCE? Netusite nekdo?

Pavel

+1 tohle by mě taky zajímalo, nikdo neví?

Adam

Nasiel som k tomu prehlad od pwc, kde sa pise nasledovne:

In general, the tax base is the amount of the transaction (debit amount, amount paid, amount of currency sold, etc.). In the case of private individuals, the tax base is the amount of the transaction exceeding HUF 20,000. In most cases, the tax rate is 0.3% of the transaction but the amount payable may not be more than HUF 6,000 per transaction. This cap is not applicable to transactions in which the duty is payable by Magyar Posta Zrt, or in case of cash withdrawal. In the case of (card) payment transactions initiated by the payer through the payee, a flat-rate tax of HUF 800 per year is payable. Also, if such payment includes transactions executed with the use of a contactless payment feature, the duty payable is reduced to HUF 500 per year.

Tiez by ma zaujimalo, ci sa ftt pri vkladoch/vyberoch uctuje, resp. ci madari nemaju aj ftt na tranzakcie s fin.nastrojmi – ak si spravne spominam, planovali zaviest v 2012/2013 aj takyto typ ftt vo vyske 0.1% z obchodovaneho objemu.

https://taxsummaries.pwc.com/hungary/corporate/other-taxes

Joker

Dotaz: Proč (soudě dle vyznění příspěvku) je podle Vás lepší IB UK oproti IB v Maďarsku po 1.1.2021 pokud nejste občanem Albionu? Nechápu proč by jste měl držet peníze na účtě, který bude prakticky nefunkční a případná migrace bude vyžadovat minimálně několik pracovních dnů?

V čem konkrétně je podle Vás lepší Luxembourg/Irsko než Budapest?

PS: Pan Orbán je mi mnohem sympatičtější než věčně podnapilý pan Juncker, který se pod Brexitem rovněž neblaze podepsal, viz jeho mediální výpady těsně před samotnou volbou v r. 2016.

Josef

Asi to teď už nebude tak horký. Včera večer po oznámení předběžné dohody přišel mail:

Yesterday you received a communication for your account U******* titled “Urgent – Immediate Action Required!” that was not intended for your account. The communication made reference to 1 January 2021 trading restriction if you failed to accept the Proposed Transfer of your account to one of Interactive Brokers’ European entities prior to that date.

We sincerely apologize for this error.

While we do recommend that you to log into your account to review and consider the Proposed Transfer as soon as possible, there is no obligation to complete this by 1 January 2021.

Tomáš J.

Financial services passport prý není součástí dohody o brexitu.
Jinak já mám profesional portfolio margin $500k+ a dostal jsem pozvánku do O
IBCE, tak nevím podle čeho to prirazuji

Patrik Salam

Je to presne tak tenhle “deal” se netyka financial setvices a z pohledu nutnosti migrace tedy nemeni vubec nic.

Patrik Salam

Toto mi prislo dneska: “Migrace proběhne bez ohledu na dohodu týkající se poskytování finančních služeb mezi EU a Velkou Británií. Proto je i nadále nezbytné, abyste udělili souhlas s migrací vašeho účtu do IBIE, abychom vám mohli i nadále nabízet služby bez významných změn. Díky tomu budete moci i nadále obchodovat dle svých zvyklostí. ”

Muj druhy ucet ale take i nadale zustava bez jakehokoliv infa k migraci.

Marcel

V inej diskusii ohľadom migrácie som sa dočítal, že do Írska migruju klientov, ktorí nemajú priamo účet u ib, ale cez sprostredkovateľa napr cez IQ trade. Potvrdili to viacerí.

martin

Zdravim,
neviete ako presne to bude z tymi menami?. Ak bude podporovane iba EUR USD HUF CZK A PLN, ale ja napr. nakupujem kanadske a cinske akcie za CAD a HKD na domacej burze ? zostatky meny mi premenia na EURA, dobre ,ale co tie akcie co mam v CAD a HKD ? bude sa dat dokupit dalsie akcie? za aku menu?
Dakujem

martin

Aha, takze to bude vlastne fungovat ako prikaz IDEALPRO kedy sa vytvara iba nejaka pozicia v mene. Kdezto ja som doteraz pouzival prikaz FXCONV co sa “natvrdo” zamenila mena?
A predpokladam ze si to ani nebudem moct sam dopredu zamenit ale zameni mi broker hned po tom ,co nakupim tie akcie ze?
A este drobnost , ak tuto poziciu (menu) mi zamenia za hotovost co mam na ucte a teda nedostanem sa v ucte do minusu, nemal by tam byt urok, iba poplatok za otvorenie a zatvorenie pozicie meny, nie?
Dakujem

Jméno

Řeším stejnou záležitost. Na IBUK jsem si převáděl měnu pomocí “nástroje” Convert Currency. Zatím jsem nezmigroval, takže nevím, jaké možnosti IBCE nabízí. Proto jsem psal na podporu, ale z odpovědi nejsem úplně moudrý. Pomůžete mi to rozlousknout, prosím?

Můj dotaz zněl, jak budu moct obchodovat akcie v měně HKD a RUB, když se nejedná o “podporovanou” měnu. Bylo mi odpovězeno:

IB CE – Supported currencies: EUR, USD, HUF, CZK, PLN.

If you trade any other currency other than the allowed and if you have long balance in that then it will automatically be converted

Non leverage currency transaction that generate a short balance in currency other than the allowed deposited currency should not be converted.

Zeptal jsem se:
Takže když zadám příkaz na nákup 1 akcie, která stojí 100 RUB, tak se mi po realizaci obchodu z účtu odečte odpovídající částka v USD? Chci se jen ujistit, že když nakoupím akcii v nepodporované měně, tak nebudu muset platit nějaký typ úroku za držení takové akcie.

Odpověděl:
So in this case when you place a trade system will allow you and you may see a negative currency and that negative currency you will have to convert in using any of the allowed currency by placing orders on currency pair.

Nominal FX balances are defined as those less than 5.00 USD or the equivalent. Please note that while closing nonn base currency balances, residual balances are generated and balances below 5 USD (or equvalent) will be automatically converted to your base currency once the currency conversion is settled.

For more information, you can also refer to the following webpage: https://ibkr.info/article/710

Jméno

Má otázka tedy zní, jestli stále budu moci obchodovat akcie v nepodporovaných měnách (HKD, RUB) a vyhnu se zmíněné situaci

Broker ti ty peníze půjčí na úrok / poplatek v jakékoliv měně, která je potřeba.

Tzn zda si budu moct za USD nakoupit vlastní HKD a za ty obchodovat.

Eventuálně, jak jsem to teoreticky pochopil z jejich odpovědi, že budu mít účet v USD a když budu chtít koupit akcie v HKD, tak ve chvíli nákupu zkonvertují potřebné množství USD na HKD a budu akcie vlastnit za své peníze. Aniž bych platil úrok z půjčeného HKD.

oligodar

To je taky na prd. Já jsem byl zvyklý mít několik měn na účtu z důvodů diverzifikace a omezení volatility účtu. Jediná možnost jak toho do budoucna dosáhnout bude otevřít si několik forexových párů. Budu však muset platit Swapy :-(

Radim

Zdravím, já jsem to pochopil následovně, případně mě opravte. Nakoupím akcie HKD, čímž mi vznikne negativní balance v této měně. Následně tuto měnu uzavřu, tzn. provedu směnu USD na HKD, čímž vyrovnám záporný zůstatek a nebudu platit žádný úrok. Jakmile akcie prodám, tak budou získané HKD automaticky převedeny na USD.

Majo

Nie si sam mne tiez neprisla pozvanka na migraciu

Labros

Pro informaci přeposílám svoji komunikace s IB, kde jsem požádal o změnu migrace z IBCE na IBIE a vyhověli mě:

Summary: Account migration
Labros 2020/12/24 04:11:33
related to the Brexit, I was offered to move my account to IBCE Hungary. I am somehow reluctant to move my account to Hungary as I am afraid of their political stability. I would rather move to IBIE – Irleand or IBLUX Luxembourg. Can you offer me this options, please?
IBCS 2020/12/24 08:32:37

Dear Mr. Labros,
Thank you for your message.
We have resend the invitation to you. You are now invited to migrate your account to IB-IE (Ireland). Should you have any further questions, please let us know.
Kind regards
Fabian
IBKR Customer Service

Labros 2020/12/24 15:03:21
Thank you for the change. Recetly EU and UK have reached agreement about the Brexit. Is there a chance the IBUK will continue to serve EU customers, then?
IBCS 2020/12/28 11:52:01

Dear Mr. Labros,
Unfortunately that will not be possible for the long term, because the UK is leaving the EU and based on EU regulations we need to be regulated by the EU in a EU country in order to be able to offer financial services. Should you have any further questions, please let us know.
Kind regards
Fabian
IBKR Customer Service

Johnny B

Zdravím,
zkoušel jsem s IB komunikovat s podobným požadavkem. Lze zažádat o migraci do irské pobočky (IBIE), klient však musí splňovat 2 požadavky: 1) velikost účtu minimálně 200k USD, případně cizoměnový ekvivalent jako hodnota Net liquidation value. 2) trading permissions (např. UK metals for IBIE, Bonds for IBIE, etc.)

Stručně řečeno, menší účty jsou “odsouzeny” souhlasit s migrací do IBCE, pokud chtějí obchodovat pod hlavičkou IB od 1.1.2021.

Labros

Nesplňuji ani jeden požadavek, přesto mi migraci k IBIE na požádání nabídli.

Johnny B

V tom případě by mě zajímalo, podle jakého “vzorce” provádí IB selekci do IBIE. Níže je upravená komunikace stručně (via chat):
——————————-
Já: … Is it possible to offer me one of these options please? (IBIE or IBLUX)
IB: with the account size and the active permissions of the account there is unfortunately nothing else we can offr other than IB-CE
Já: What are the account size and trading permissions needed to migrate to IBIE or IBLUX?
IB: 200k USD or equal in other currency for the Net liquidation value. For the permissions: UK MEtalfor IBIE, Bonds for IBIE, etc
Já: Thus, If I do not permite IB to migrate my account, it means, that, Il be not able to open new positions, correct?
IB: correct, yes
—————————————
Ještě mě napadá jedno vysvětlení, a to, že tam teď nikdo vlastně pořádně neví, co se (ne)může povolovat; o to je to však smutnější.

Tomas

Presne, take migruji do IBIE, portfolio kolem 50k USD

Mike

Migraciu do IBIE mi dnes Fabian povolil, aj ked nesplnam poziadavky. A to som IBCE migraciu nezamietol a nechal som to nerozhodnute.

mike

Muzu se jen zeptat pod jakym oddelenim je Fabian a kam presne jste posilali ten ticket.Tam se volej pod tim ticketem dve polozky, jedna je oddeleni a druha je specifikace ceho se to tyka.Zajimalo by me co jste tam kokretne zasrtli a jak je mozny se dostat k Fabianovi.Dik.

Warren Buffett

Jakým způsobem si o to požádal ? Nějakým emailem nebo vytvořením ticketu podpory na portálu ? Já jsem zkusil ticket tak uvidím ?

LadaP

Dnes jsem konzultoval s LYNX brokerem nutnost převést účet od IBUK. Bylo mi sděleno ,že se převod musí provést buď k IBIRE nebo k jinému brokerovi. Účet u IBUK nemůže zůstat…..

5-ko

Zdravím,
Akurát mi prišla ponuka mailom pre IBIE.
Mám účet cez Lynx SK a veľkosť účtu pod 20k EUR.

Pedro

Zdravím,
obchoduje tu někdo features na US indexy? Mám u IB 2 účty, ale do IBCE fakt nejdu. To raději nechám oba dva své účty u IBUK ležet ladem a otevřu si pro features indexů jiného brokera, abych mohl nadále hned po novém roce obchodovat.
Má tu někdo zkušenost s brokerem Ninjatrader? Četl jsem na něj průměrné recenze, ale moc jich není.
Situace se docela komplikuje, jako by covid nestačil, že. Ještě čekám, jak také dopadne spolupráce Sierrachart s IB, protože i tento vztah je údajně od nového roku 2021 v ohrožení…chjo.

Bych nevěřil, že v roce 2020 bude člověk čelit takovým problémům, když si vezmu, jak se tento svět za posledních 20 let vyvíjel, i když někdy pomalejc, než bych si přál, ale nyní mám pocit, že to jde s tímto byznysem úplně doprdele.
Navíc, díky podělaným EU regulím, si člověk z EU nemůže jednoduše otevřít účet kdejakého US brokera… hlavně tedy tam, kde nejsou smrtící poplatky a hlavně, kde broker nefiguruje jako market maker a neobchoduje proti pozicím svých klientů…

Francesco Bernolli

Zdravím všechny,
poslední info, které od IB mám, je ještě počkat do zítřka, možná se něco ještě změní. S účtem zatím hejbat nebudu, počkám na nový rok, trpělivost se vyplácí, uvidím…
Fakt je ten, že oni sami jsou v totálním chaosu a mordoru a nikdo přesně neví, co a jak bude. Každopádně si také uvědomují, že volba pro East EU s Maďarskem je kopanec do ho.na a o klienty přicházet asi nechtějí… Uvidíme, já budu čekat. Nejhorší smrt je z vyplašení :-)

Francesco Bernolli

Jinak ještě díky za nový blog, za upřímnost a otevřenost FH. S tradingem a investováním ve finančním světě jsem tu cca 11 let. Za tu dobu se obrovským způsobem rozjelo tisíce různých webů, “prodavačů hrnců” (to mě taky pobavilo), ale těch, kteří vyjdou s kůží na trh, je opravdu pramálo…
Tak držím všem palce, ať se vám daří i v tom dalším roce. Tento svět (financí) je sice risky business, ale zaplať PánBůh pořád ještě spravedlivej. Tak ať si každý z toho planetárního koláče urve, co zaslouží…
FB (nikoliv facebook :-) )

oligodar

Tak toto je má komunikace s IBUK:

Related to the Brexit, I was offered to move my account to IBCE Hungary.
I am somehow reluctant to move my account to Hungary as I am afraid of their political stability.
I would rather move to IBIE – Ireland or IBLUX Luxembourg.

Can you offer me these options, please?

========================================

Unfortunately it is not possible for you to choose IBKR entity. Your account entity is based on your ‘Country of Legal Residence’. As your ‘Country of Legal Residence’ is Czech Republic, your account will be migrated to IB-CE entity (under ‘Interactive Brokers Central Europe Zrt.).

For more information please refer to the below article link:

https://ibkr.info/artice/3550

Please let me know in case you need further information.

Regards

Bob

No paráda…. :-( Sice tady zjevně všichni máme, podle mě zcela oprávněně, nedůvěru k právnímu systému postkomunistických zemí, nicméně jak já to čtu, tak IBIE má ochranu pouze do 20.000 EUR zatímco Maďarsko má těch 100. Hádám tedy že reakci klientů ohledně Maďarska IB očekávalo. Mohli to ale rozhodě lépe komunikovat. A teď babo raď… Budu si připadat jako …. , ale asi požádám zpět o Maďarsko, plusy a minusy jsou jasné.

Tonda

Už jsem prošel celým procesem migrace 30.12. (Maďar:-(), určitě si počtete, na to se připravte, ale stále účet nezmigrován. Máte někdo prosím zkušenosti kolik dní jim to jako trvá???
Děkuji.

X11

Vypada to, ze by to melo standardne fungovat prinejmensim do 10.1.2021 viz info email od meho brokera: Please note that if you do not accept the Proposed Transfer, IBUK will not be able to fully service your account, as of 10, January 2021, which will include a restriction limiting you to position-reducing or closing orders.

Marcel

Ja to chapem ako obmedzenie, ktoré obmedzuje na znižovanie alebo zatváranie objednávok, nie znemoznovanie uzatvarat alebo redukovat pozicie.

X11

V mezicase jsem na forech narazil na variantu do 17.1.2021. Jsem u introducing brokera IB, coz by mohlo vysvetlovat rozdil v deadlinech.
Jeste doplnim nasledujici text z emailu:
Again, if you decline the Proposed Transfer, you will not be able to enter any orders at IBUK, other than position-reducing or closing orders, as of 10, January 2021.

X11

Rozumim tomu jako Marcel. Tedy, ze budou omezeny pokyny vedouci k navysovani pozic. Snizovani a uzavirani pujde i po tomto datu. Klidne sem nahraji cely email, pokud bude zajem? Pravda, je trochu obsahlejsi.

Pedro

Počkáme a uvidíme. Já se nikam nehrnu a pod Maďary už vůbec ne. Pokud bych měl jen malý účet do $10k, tak by mi to bylo skoro jedno, ale ne s účtem +$25k. Jako pojistku jsem si otevřel pro futures trading nový účet u NTB, tak jsem zvědavý, jak na tom budou. Jelikož jsem nikde nenarazil na CZ/SK recenzi tohoto brokeru v posledních době, tak jsem sám zvědavý.

Marcel

NTB = Ninja trader?

Pedro

ano, Ninjatrader Brokerage

Tonda

A je tady prosím někdo, kdo vyslyšel volání IB včas, a souhlasil a nechal si zmigrovat (úspěšně) účet pod Maďary?

Tomáš

Ano, já už jsem pod maďarama.

Dear Client,

The transfer of your account from Interactive Brokers U.K. Limited (“IB-UK”) to Interactive Brokers Central Europe Zrt. (“IB-CE”) is now complete. You may log into your IB-CE account with your existing credentials and resume operation of your account.

Some important points to keep in mind:

  • As previously noted, open orders in your IB-UK account were not transferred to your IB-CE account. Please review your Interactive Brokers Central Europe Zrt. account immediately to reinstate open orders as needed.
  • You can confirm the details of the transfer by reviewing the daily activity statement for each of your IB-CE and IB-UK accounts. You will continue to have access to historical IB-UK account statements via the Client Portal.
  • Balances in an accrual state (e.g., dividends, interest) will not transfer from your IB-UK account until the cash posting date is reached. Once all accruals have been posted to cash and transferred to your IB-CE account, the IB-UK account will be closed.
  • While your user name, password and 2-Factor protocol remain unchanged, the Account ID for your IB-CE account differs from that of your IB-UK account. This may require a change to the configuration of any 3rd party software you use that requires entry of an Account ID.
  • The trading permissions in your IB-CE account should be similar to those in your IB-UK account. One change relates to Forex where you will still be able to perform currency conversions but not engage in leveraged Forex trading in your IB-CE account. Please review the FAQs available at our Knowledge Base for additional details.
  • The deposit routing instructions for your IB-CE account are different from those of your IB-UK account. Please create a deposit notification using the Transfer & Pay menu option in your Client Portal when depositing funds to obtain the correct instructions and to avoid transfer rejections, delays or an unintended conversion of your deposit to another currency. Also update the instructions on any online banking platform you may use to transfer funds to your IB-CE account.

Regards,

Interactive Brokers Client Services

Roman

Mam ucet u IBUK cez $200k … dostal som ponuku prejst do IBCE, zatial som na to nereagoval.
Akurat mi prisiel od IBUK email:

Dear Client,

Our records indicate that you have not yet responded to an invitation to transfer your accounts from Interactive Brokers (U.K.) Limited (“IBUK”) to Interactive Brokers Central Europe Zrt. (“IBCE”) (“Proposed Transfer”). As we advised you, at the end of the year, IBUK is expected to lose its financial services passport which allows the provision of services across Europe, and Interactive Brokers Group (“IBKR”) plans to do business with you through IBCE, a European Union based entity, beginning 1 January 2021. If you would like to accept the Proposed Transfer and continue to do business with IBKR, please click here.

Please note that if you do not accept the Proposed Transfer, IBUK will not be able to fully service your account, as of 17, January 2021, which will include a restriction limiting you to position-reducing or closing orders. We value you as a customer, and we hope that you decide to continue your relationship with IBKR through consenting to the Proposed Transfer to IBCE.

As we have previously advised you, you also have the option of declining the Proposed Transfer. If so, our personnel can assist with the transfer of your assets to another broker outside the IBKR Group, but please be aware that this transfer may take longer than usual. You also have the option of closing out your positions and transferring the cash to another account outside the IBKR Group. Please make sure your banking information is up to date.

Again, if you decline the Proposed Transfer, you will not be able to enter any orders at IBUK, other than position-reducing or closing orders, as of 17, January 2021.

To decline this invitation to the Proposed Transfer, please click here. You may contact Customer Service with any questions or to further discuss the matter. In addition, please feel free to refer to our FAQs. We appreciate your continued business and hope that you agree to continue as a client of IBCE, a new European broker.

golf1964

Nevím jak ostatní, ale já už od dnešního rána nemohu nic nakupovat, jen prodávat… :-(
A také mi IB nepovolilo migrovat účet do IBIE. :-((
Tak nezbude než zkusit to IBCE…

golf1964

Tak to jsi šťastný člověk…
Mně to píše: ” Brexit Restriction: You are restricted to closing orders pending a response to our transfer invite”!
A nákupní limit nemohu “Transmit”! :-(

golf1964

Zdá se, že i v UK platí – “Všichni jsme si rovní. Ale někteří jsme si rovnější!”
Také jsem doufal, že budu moci případně nakupovat ještě do 10. nebo 17.1. jak tady psal X11 nebo Roman.

X11

Prave jsem vyzkousel otevrit pozici a na zadnou restrikci jsem nenarazil. Nejspis pouze do toho 10.1.

Roman

Zatial ziadne restrikcie … na ich ponuku som este nereagoval.

golf1964

A máte oba účet “na přímo” u IBUK nebo přes někoho jako Lynx a pod.?

X11

U Captrader (IB reseller).

Roman

Ja som priamo u IBUK

golf1964

Já také přímo u IBUK a to od roku 2006.
Možná je to tím, že je malý – jen cca 15 tis…

mir

Rovněž jsem napsal do IB a rovněž mi “Fabian” převod nepovolil. ;-)
V pondělí tedy převedu do Uher.

Tonda

Dobrý den, myslíte “budete souhlasit s migraci účtu IB z UK do Uher”?
Ačkoliv totiž vyzývali z IB, že je to urgent někdy od listopadu (někomu i dříve, někomu později či snad dokonce vůbec), tak zatím se zde nikdo neozval že by mu IB technicky (dobře i legislativně) účet již převedlo do Uher a fungoval:-(
Jen aby soudruzi u IB, jak mají krásně pod kontrolou (ironicky) obyčejnou komunikaci, tak aby zvládli datovou migraci samotnou. Již mě pobavilo, že po migraci si máme vše odkontrolovat:-) Viděl jsem spoustu migračních plánu, je to trochu můj obor, ale ještě jsem neviděl že by dávala instrukce/rada koncovým uživatelům aby si data zkontrolovala:-(

mir

Nic jiného mi nezbude.
I když jsem klientem cca 7 let, velikost účtu nemám vysokou. Většinu jsem vybral na koupě..
A má AJ není dokonalá.

oligodar

Dneska jsem zkusil zadat limit order: screenshot.

vojtas

IBLUX je dostupny pri NAV > 1M USD (staci napsat, nabidnou), pokud vim, co se tyka IBIE – kdyz se na ne pritlaci, tak nabidnou

Jakub

totéž u mě:
“Brexit Restriction: You are restricted to closing orders pending a response to our transfer invite. The transfer details and opportunity to accept or decline are here: https://ibkr.com/sso/Login
Zvažuju zkusit odmítnout – tím pádem už nebudu mít “pending response” a minimálně tato hláška by neměla být opodstatněná?

oligodar

Možná by to stálo za pokus. Já nějak nechápu tu větu: “ You are restricted to closing orders pending a response to our transfer invite.” To snad není ani gramaticky správně napsaná věta.

oligodar

Já jsem to myslel tak, že bychom tím mohli získat ještě nějaký čas na rozmyšlenou. Je mě jasné, že to nepůjde občůrat natrvalo.

Jakub

přesně tak, aspoň do toho 10. nebo 17.1.jsem doufal, že budu moct fungovat.
Každopádně jsem dal nyní “decline” a napsal jim na support zdůvodnění a návrh, že chci nechat stávající účet u IBUK (kvůli SIPC protection) jako pasivní se stávajícími pozicemi (tedy odmítám migraci) a navrhuji otevření nového účtu IBIE do vyjasnění dopadu Brexitu, abych mohl mezitím otevírat pozice.

Josef

Jsem zvědavý co ti na tohle napíšou, chtěl jsem to udělat stejně. Ohledně té hlášky, nemůže to být tím, že jste na tu výzvu nereagovali vůbec? Možná by to zatím šlo uvolnit tím, že zvolíte tu 3. možnost – “zatím jsem se nerozhodl” resp “I can’t decide now. Ask me later.” kterou jsem po zalogování do IB zvolil já. Tzn – dostali feedback a vědí, že o tom vím.

Jakub

To jsem dal předtím a na základě toho jsem dostal hlášení ohledně “pending response“.
Dám vědět, až budu mít vyjádření. Mám pocit, že by to pro ně nemusel být zásadní problém, abych měl 2 účty, každý u jiné entity.
V mezičase hledám alternativu, primární využití US/EU akcie. Koukám akorát na Saxo Bank.

Moneyo

Saxo také nemá moc velké pojištění ne? Já to vidím buď na Tastyworks a nebo Firstrade, nic jiného s dobrým pojištěním jsem zatím nenašel.

Jakub

22k EUR. Alternativou myslím v tuto chvíli přechodný účet pro nové pozice. Původní účet zatím nechám každopádně u IBUK.
Teď jsem teprve viděl poplatky u Saxo, které mě úplně nenadchly (10$ za transakci u akcií).
Zdá se, že v lokálním rybníku se bude hledat varianta těžko.
Tastyworks a nebo Firstrade jsou US brokeři?

oligodar

Po uvolnění PEGu u Swiss National Bank v roce 2015 někteří klienti Saxobank přišli o hodně peněz kvůli špatnému plnění. IBUK takové problémy tenkrát nemělo. Do Saxobank bych se rozhodně nehrnul.

X11

Pred nejakou dobou jsem si zalozil ucet u Tastyworks. Vypada to, ze mi strhli withholding tax 30% z dividend. W8-BEN si udajne vyplni sami na zaklade dat poskytnunych pri registraci, coz pravdepodobne neucinili. Vyplneny W8-BEN jsem jim tak nyni odeslal emailem. V pripade US brokeru je treba si dat pozor na tzv. us estate tax v pripade uctu nad 60 000 USD.

ra100

Otazka na X11. Akym sposobom posielas US dolare do Tastyworks? A ake mas pri prevode poplatky?

X11

USD jsem posilal OUR prevodem z Airbank. Poplatky 100 CZK + 22 USD. Pokud by jsi chtel usetrit, tak zkus prevod USD pomoci ACATS primo z IB. Odchozi ACATS z IB je zdarma. Vyber USD stoji u tastyworks 45 USD + poplatek tve banky za prichozi zahranicni platbu.

ra100

Uff to je dost drahy prevod.. A na ucte v Airbank z ktoreho si to posielal si mal CZK alebo USD?

X11

Posilal jsem primo USD.

ra100

A kde si robil prevod z CZK na USD?

X11

V tomto konkretnim pripade primo v Airbank, jelikoz se jednalo o mensi castku. Obcas vyuzivam pro prevody men internetove smenarny.

Moneyo

X11: Aha, diky, tak to pak dej vedet jak jsi dopadl s tou dani z dividend u Tastyworks.

X11

Dnes mi napsali, ze se withholding tax bude ridit smlouvou o zamezeni dvojiho zdaneni. Pokud tomu tak skutecne bude, budu vedet na konci ledna, kdy ocekavam dalsi payout. Dam pak vedet.

X11

Moneyo: Po zaslani W8BEN se withholding tax z dividend snizila na 15%. Tip pro ostatni: Nespolehejte na to, ze za vas W8BEN vyplni, prestoze to uvadi na svych strankach.

Jakub

To jsem dal předtím a na základě toho jsem dostal hlášení ohledně “pending response“.
Dám vědět, až budu mít vyjádření. Mám pocit, že by to pro ně nemusel být zásadní problém, abych měl 2 účty, každý u jiné entity.
V mezičase hledám alternativu, primární využití US/EU akcie.

Jakub

Update: odpověď jsem nedostal, ale poté co jsem odmítl, hláška při pokusu otevřít příkaz se změnila na:
Brexit Restriction: You are restricted to closing orders as you’ve declined our transfer invite. If you wish
to change your decision and accept the transfer, click here: https://ibkr.com/sso/Login?action=BrexitReinvite
Otherwise, you will need to close or transfer your account to a broker outside the IBKR Group.

Jinými slovy teď mě (oproti klientům co nedostali pokyny nebo přijali transfer a dočasně mohou otevírat pozice) IB trestá za odmítnutí. Zároveň to vypadá, že mi účet u IBUK nechtějí nechat ani v hibernation modu – změň rozhodnutí a přijmi, nebo se odstěhuj.

Nechal jsem si to trochu rozležet a vzdávat se SIPC protection se mi opravdu nechce. Takže chci otevřít nový účet a transferovat pozice k nějakému většímu US Brokerovi, který by regulativně odpovídal úrovni IBKR (US regulátor, pod SIPC, ideálně veřejně obchodovaný).
Aktuálně vede v mém výběru TradeStation:
https://brokerchooser.com/broker-reviews/tradestation-review#review-part-research

Tam bych měl účet v base currency USD na US akcie (pro mě většina portfolia). Vedle toho bych si otevřel 2. účet na Evropské a mezinárodní akcie u brokera, který umožňuje účet ve více měnách, kde bych zároveň prováděl konverzi FX, jako to dělám i nyní CZK->USD a CZK->EUR, abych nemusel měnit v bance. Na tento účel by mi možná nakonec vyhovoval i IBIE s akceptací nižší insurance protection.

Velmi ocením něčí názor/zkušenosti. Dlouhodobě jsem byl jinak s IBUK spokojen a jiné varianty jsem až doteď nezvažoval, takže je pro mě dost nekomfortní to teď narychlo muset vyřešit.

ra100

Ahoj Jakub,
mam skusenosti s Tradestation a riesim v podstate rovnake problemy a dilemy ako Ty takze mozeme sa spojit. Ak mi das emailovu adresu tak Ti urcite napisem..

Jakub

jakub****@post.cz [komentář admina: emailovou adresu jsem už skryl]
díky

Josef

U těch US brokerů je třeba si dát pozor na us estate tax jak někdo psal kdyby se něco stalo, je docela velká 40% pro nonUS residents takže to taky není žádná výhra. Osobně asi nakonec zůstanu s dalším účtem v EU, jestli se do pár měsíců nic neobjeví nového.

Jakub

O jaký typ daně se prosím přesně jedná?
Děkuju

X11

Jedna se o dedickou dan.

Robert

Ahoj, mám úplně stejný problém s IBUK a také se mi nechce do IBCE kvůli pojištění (moje PF má značnou hodnotu). Hledal jsem na netu alternativu a našel Zacks Trade, jako US broker (se stejným pojištěním, jak IB, dokonce používají stejnou platformu a poskytují služby i občanům EU. Znáte ho někdo?

X11

U Zackstrade se snazim zalozit ucet jiz od zacatku listopadu. Pravdepodobne to nebude reseni. Predpokladam, ze budou pro klienty z EU zakladat ucty u nektere z pobocek IB v EU. Na dotaz dokdy schvali moji zadost mi byla zaslana nasledujici odpoved:
Thank you for contacting Zacks Trade.

At this time, all international applications have been paused due to a backlog from our compliance team. We hope to have this resolved soon. If you have any further questions, please let me know.

Jakub

“Unfortunately due to EU regulations we are not allowed to offer financial services to customers residing within the European Union without being regulated by the EU directly. Therefore we are obligated to migrate customers from the UK to our new EU entity. In case you decline the migration, your account will be put in a liquidate only state i.e you will only be able to reduce positions.

Should you have any further questions, please let us know,

Kind regards

Fabian
IBKR Customer Service”

odpověď nenechává moc dalšího prostoru na úvahu, že to nakonec bude jinak.

X11

Nicmene je alespon fajn, ze zatim nesahahaji k uzavirani dosud nezmigrovanych uctu.

Jakub

Tak zjevně mají omezenou kapacitu (nestíhají) a jasné priority – tzn. nejdříve vyřeší migraci pokračujících klientů, aby u nich zůstali + mohli obchodovat a platit fees, následně mohou uzavřít účty těch co migrovat nechtějí, s tím že někteří si mezitím své rozhodnutí ještě rozmyslí a nakonec zmigrují a jiní aspoň utratí ještě nějaké fees za uzavření pozic.

mir

Tak jsem během pondělka migroval a zadávání nových pozic nelze. ;-)

Jakub

Po poslední komunikaci jsem vzdal variantu jakkoli zůstat u IBUK a souhlasil s migrací (IBIE). Cca hodinu poté mi na účtu uvolnili restrikce a mohl jsem dnes zadávat příkazy (2 buy orders vyplněny).
IBIE si plánuji nechat jako menší účet a přesunout dlouhodobou část portfolia na nový účet u US brokera pod SIPC protection (zřejmě TradeStation).

em7

..je tu od září 2020 přechodné období 18 měsíců pro clearing, tedy do r.2022, ale nevím, jestli to pro IB není málo. Možná musí splňovat i podmínky regulátora v EU a pak by bylo přeci jedno, jestli má sídlo v UK nebo USA.

Taky se mi nechce do Uher, ale ani Irsko nebo Lucembursko není výhra. Vždy něco chybí. Tak nevím, jestli ještě vyčkávat.

Clearinghouses
In September, the EU authorised London clearinghouses to continue operating on the continent for 18 months, acknowledging the fact that EU members cannot do without them.

‘EU passport’ expires
https://www.livemint.com/news/world/british-finance-sector-s-eu-passport-set-to-expire-11608830687780.html

Tomáš J.

Podobné i u mě. Mám účet přes 500k a dneska jsem mohl už jen zavírat pozice. Minimálně v lednu to takhle výdržím a zkusím je pritlacit na IBIE nebo IBLUX.

Marek

Jsem klient IB via Lynx – dostal jsem nabídku na migraci do Irska, rozhodnout se mám do 7. 1. 2021, pak může prý nastat omezení služeb… Zatím účet funguje normálně, před pár minutami jsem zadal nákupní příkaz. O migraci nejsem ještě rozhodnut, mám víceméně nakoupeno, kdyby bylo něco neodolatelného, můžu využít záložního brokera (Patria), kterého mám jinak jen na české akcie. Ale asi migraci za pár týdnů čí měsíců stejně udělám – dělá to na mě dojem, že se IB rozhodli takto bez ohledu na to, jak dopadne postbrexitová dohoda.
Jako zajímavost uvádím: o víkendu jsem projížděl německá fóra (uvažoval jsem o německém brokerovi na EU, resp. německé akcie, výsledky nic moc, ale to sem nechci plést), probíhají tam podobné debaty o migraci jako zde – jen tam podobnou nevoli jako zde Maďarsko, budí Lucembursko, které je zřejmě pro Německo defaultní. Irsko je bráno jako snesitelnější, Maďarsko se zřejmě vůbec nenabízí. BTW snížení pojištění se tam moc neřeší.

X11

Taky jsem projizdel nemecka fora a narazil na vyjadreni zastupce IB (na youtube kanale Inside Markets), kde se snizeni pojisteni venovali. Tezko rict nakolik je dany rozhovor duverihodny, ale na otazku: “Kolik dostanu v pripade krachu IB, pokud mam 100 000 v akciich” nasledovala odpoved: “20 000”. Ve videu mezi 22:50 – 23:12 (pozor jsou dva dily). Zadna zminka o “segregated acount” :-(.

Papundekl

Ja jsem to moc neresil a prevod do Uherska jsem schvalil jeste v minulem roce.
V dnesnim rozkolisanem svete nic neni jiste, a mam pocit ze v nekterych otazkach typu neomarxismus, korektnost,gender kvoty, klimoalarmismus je Stredni Evropa spise normalnejsi. Z tech podstatnejsich veci neni problem mozna samotne pojisteni,ale otazka spolehlivosti pravniho systemu – viz Orbanovo znarodneni duchodovych fondu.

Zpatky veci – prihasil mi v noci email , neco ve smyslu, ze jeste musim schvalit nejake dokumenty k uplnemu dokonceni prevodu a nemam do ukonceni prevodu menit zadne udaje, adresu, kontakty a opet upozorneni 15-30 minut nemusi byt dostupne.

em7

..tak nevím, jestli jim to bude trvat do března? A to je jenom návrh memoranda!

Britský premiér Boris Johnson uznal, že obchodní dohoda nesplnila v oblasti finančních služeb jeho ambice. Unie totiž odmítla uznat většinu regulačních systémů Spojeného království za rovnocenné s těmi unijními a donutila obchody vázané na euro k návratu zpět do evropského bloku.
Představitelé finančních služeb z obou stran Lamanšského průlivu vyzývají Londýn a Brusel k urychlenému vytvoření společných norem. Obě strany se pokusí do konce března představit návrh memoranda o budoucí spolupráci v oblasti finančních služeb. Stejnou právní sílu jako mezinárodní smlouva ale mít nebude.

https://ct24.ceskatelevize.cz/ekonomika/3250378-londynske-city-ucitilo-prvni-dopad-brexitu-rychle-prislo-o-obchody-za-miliardy-eur

JBG7

Ahoj, také mne LYNX tlačí do migrace a dnes mi na dotaz:

můj jediný dotaz je, jestli souhlas s migrací a její průběh mohu odstartovat i kdykoliv v budoucnu, případně jak to mám v budoucnu udělat, jestli stále stačí kliknout na odkaz z emailové historie

odpověděli

pokud souhlas neudělíte do doby, před migrací Vašeho účtu, tak pak bohužel nebude možné migraci účtu učinit.

 

Děkujeme za pochopení.

a zároveň “vyhrožují” že poslední den kdy mohu udělat rozhodnutí je dnes. Přitom z článku jsem (možná špatně) pochopil, že není kam spěchat?

Last edited před 3 let by JBG7
JBG7

Máš pravdu, ale snažím se bejt vstřícnej a představovat si, jaký asi museli mít někteří zaměstnanci IBKR (a možná i LYNX) Vánoce, vzhledem k brexit blázinci, kterej nezpůsobili.

Každopádně to vidím na 3 možnosti:

  1. Ten LYNX support člověk nemluví pravdu ať už záměrně nebo z nevědomosti (nepříliš pravděpodobné)
  2. V tuhle chvíli opravdu neřeší budoucí proces asistované migrace, možná v budoucnu dodělají při velkém zájmu, v tuhle chvíli to ale “pouští jednorázově”
  3. Opravdu to nepůjde ani v budoucnu a jedinou možností tak bude otevřít nový účet (vypadá to že LYNX default u IBIE) a tam si převést pozice normálním procesem ruční migrace, jako bych přecházel k jinému brokerovi (nepřenese se samozřejmě nastavení platformy a další věci)

Jen je mi divný že jsem první, kdo na tuhle otázku “teď nebo nikdy” narazil, všechna fóra a fan-weby kde se řeší migrace IBKR víceméně radí nespěchat a případně zmigrovat později.

Last edited před 3 let by JBG7
X11

Na druhou stranu na to meli cas od vysledku referenda (2016). Prijde mi zvlastni, ze by nebylo mozne udelit souhlas s migraci po tomto datu. Pripravili by se tak o spoustu zakazniku, jelikoz by nekteri z nich byli nuceni LYNX opustit.

oligodar

Opět (podruhé) jsem slušně požádal o migraci do IBIE. Po první žádosti mě řekli, že to nelze. Po druhé žádosti jsem dostal tuto odpověď:

Dear Mr. X,

We need to check this with the corresponding team. We shall get back to you as soon as we have an update.

We appreciate your patience.

Regards,

Alexandr

IBCE jsem 23.12. odmítnul a dostal jsem nabídku k IBIE. Tu jsem 31.12. podepsal a od té doby čekám na migraci. Mezitím jsem si 4.1. udělal obchod s IBUK a očividně to stále funguje.

Petr Zajíc

Kluci (a holky), řešil už někdo z Vás posílání peněz-jakože vklad- do té uherské větve IB? Podle mě to vypadá na pořádnej malér. V IBUK se posílaly české koruny na účet v české bance (a šel udělat i trvalej příkaz a nic to nastálo), nyní se mají posílat české koruny do zahraniční banky.

Z toho vyplývají poplatky, komplikace a tak. Ach jo.Nebo posíláte EURa?

Petr Zajíc

jj, k maďarům. Jak říkáš, posílat samozřejmě budu jen a pouze EURa, tzn. ne “WIRE”, nýbrž “SEPA” platbu. Tu umí např. FIO udělat zadarmo (věřím, že v dnešní době i jiné banky).

Je to ale příšernej vopruz a starosti navíc. Protože dosud

  • trvalej příkaz CZK to CZK v CZ bance
  • peníze byly na účtu týž den
  • nemusel jsem na to myslet
  • u IBKR konverze CZK-USD a hotovo

Nyní

  • Zřídit si EUR účet, kdo nemá
  • Dostat na něj nějak výhodně EURa – to taky není triviální, půjde to např. přes transferWise a podobné služby
  • udělat SEPA platbu
  • Dvojí konverze peněz (CZK->EUR a pak EUR ->USD)
  • Nejde trvalák (nebo mě aspoň nenapadá jak)

To nám tedy neřekli, toto … ;-(

Tomáš

Investovat z českého rybníčku skýtá mnoho komplikací a rizik. Alternativou pro mě jsou nyní protiinflační dluhopisy republiky – alespoň po dobu, než EU bude lépe podporovat a jistit investice na finančním/kapitálovém trhu.

Lukáš

Asi to je ještě horší. U IBUK bylo v případě EUR na výběr WIRE nebo SEPA, WIRE bylo komplikovanější. U IBCE je možnost pouze WIRE. Takže to podle mě půjde jako standardní zahraniční převod, tj. draze.

Lukáš

No nevím, když jsem zkusil udělat zkusmo oznámení o vkladu na účet IBCE v EUR, a chtělo to po mě vyplnit corresponding bank, to pokud vím u SEPA platby do IBUK nechtělo.

Lukáš

To je fakt opruz. Nevíte někdo, jak to je s převodem peněz v IBIE?

Petr Zajíc

Zatím to tak vypadá. Napsal jsem na podporu, až mi za čtyři dny odpovědí, dám vědět … Je to nicméně pakárna, když už v ČR ten účet mají, nechápu, proč na něj nelze vkládat. Aneb, když něco perfektně fungovalo, je třeba to vzít a rozbít.

Petr Zajíc

“vyčetl”jsem ji tak, že jsem si zadal “deposit” a ono mě to odnavigovalo, ať pošlu CZK jako platbu do Německa na účet … a tam nějakej německej IBAN.

mir

Nemůžu ale dohledat, jestli si mám poslat peníze domů a pak někam.
Nevím ale kam.

mir

Asi mám odmigrováno. Zalogoval jsem se do stejné aplikace a Změnili mi pouze první číslo u účtu, jinak vše stejné. Tak jsem nepoznal, že jsem jinde.
Zůstali i pozice. Ale nejde mi zadat nový příkaz.
Tak nevím jestli jsem jinde. Je to jaksi zmatečné. Mám koruny i US atd…
Já obchoduji opce, tak je postupně uzavírám, které mají malou cenu a musím kontrolovat.
Ještě musím zjistit zda byl nějaký poplatek při migraci.
Dokonce je vidět při historii transfer – jak odešli peníze jinam.
Pro mě HOROR….;-)

Roman

Přestože jsem ještě v minulém roce schválil migraci účtu, 4.1. mi přišel z IB mail s nabídkou  Insured Bank Deposit Sweep Program. V minulosti jsem to dostával pravidelně ale nereagoval jsem. Teď mě to ale překvapilo že mi to zase nabízejí po přestupu za Dunaj. Tak píšu na podporu jestli to není nějaký omyl a bylo mi řečeno:  For clients with over $500,000 in cash, we offer the Insured Bank Deposit Sweep Program which allows eligible IBKR clients to obtain up to $2,500,000 of FDIC insurance. Tak nevím, má s tím někdo zkušenost?

mir

Tak jsem se nějak ztratil.
Píši že se mohu přihlásit do nového účtu ale nevím jak a kde. Stále jsem ve starém IB. Nebo-li nevím jak to poznat.
The transfer of your account from Interactive Brokers U.K. Limited (“IB-UK”) to Interactive Brokers Central Europe Zrt. (“IB-CE”) is now complete. You may log into your IB-CE account with your existing credentials and resume operation of your account.

Papundekl

Co se tyce uzivatelskeho rozhrani, vsak se take nic krome cisla uctu nemeni.
Myslim ze to i nekolikrat zduraznovali.
Kdo cekal po prihlaseni pohled na impozantni tapetu budovy madarskeho parlamentu tycici se nad Dunajem v Budapesti bude asi zklaman.

Golf1964

Ve stredu vecer jsem schvalil a podepsal prevod do IBCE protoze migraci do IBIE mi na moji zadost nepovolili a nemohl jsem uz zadavt zadne nakupni prikazy.
Ve ctvrtek rano jsem uz obchodovat normalne mohl.
A co je zvlastni, ze se stale pripojuji na svuj puvodni IBUK ucet, mohu otevirat nove pozice a i nadale posilat CZK.
Jsem zvedav jak dlouho jeste?
Nicmene si myslim, ze by melo jit posilat primo CZK i do IBCE, kdyz podporuji ucty v €, $, CZK, HUF, PLN.

mir

Vše jsem dokončil, mám potvrzený převod od IB ale stále nemohu otevřít nový obchod.
Rovněž mám možnost CZK atd…..vše je stejné.
Asi musím ještě něco dokončit, ale nevím co. Nikde se mi nic nezdůrazňuje.

Golf1964

Po mne to chtelo krome “podpisu” kompletni dokumentace jeste poslat fotku aktualniho OP neb meli jen stary propadly.
Ale zadny mail, ze jsem byl odmigrovan do IBCE mi neprisel.

Patrik

Ano, wire do IB můžete založit bezproblému v CZK a na účet IB koruny zaslat. Je však nutné počítat s poplatky za SWIFT transakci. Pokud zasíláte EUR, máte to v rámci SEPA spojení v EHP zdarma. Osobně mi zatím vychází nejvýhodněji zasílat do IB větší částky v korunách přes SWIFT u Airbanky, která chce poplatek pouze 100 Kč. Ostatní banky chtějí v průměru 1 % za zasílané částky. Možností je i zaslat přímo EUR. Je nutné mít však možnost výhodné konverze u nás v ČR.

golf1964

Ano, poslání EUR v rámci SEPA je sice “skoro zdarma” ale způsob poplatků musí být nastaven na SHA a je otázkou zda IBCE se bude chtít podílet na části poplatků za příchod peněz?
Máte s tím někdo zkušenost??

Golf1964

DIky.
Alespon jedna pozitivni zprava.

Petr

Dobrý den všem,
a děkuji za informace, které zde jsou. Migraci jsem velmi nerad udělal. Dnes jsem chtěl poslat peníze do IB a zjišťuju …. zde napsané. Dřív byl převod korun v česku a peníze zítra ráno k obchodování.
Mám dotaz. Chci převést peníze z Air banky do IBCE. Zadávali jste prosím příkaz v bance ? Nebo se vše odehraje zadáním v přihlášení ke Client Portal IB ?
Jestli příkaz v bance – kde najdu číslo jejich účtu ?
děkuji

petr

dík za reakci, poprvé ne, ale je to dlouho co jsem vkládal české peníze do české banky a avízo jsem nikdy nevyplňoval – proto ta původní nejistota. Jinak jsem to už včera realizoval, ale můj dotaz nešel upravit – byl v režimu schválení.

Jméno

Včera večer jsem to vzdal. Dnes ráno jsem se dostal na řadu asi po 15 minutách.Chce to trpělivost.

Tomáš

A akcie IBKR od Nového roku výrazně rostou.

PavelP

Dobry den vazeni,
uz tady se psalo ohledne prevodu penez na novy IBCE?

Pres FIO banku prevedl penize v CZK a vlazy ode me 200 kc.

zaroven jsem zkusil prevest 10 kc na ucet v bance HSBC…
uvidime ja to dopadne.

podle me je priser jesli posilani penez bude tak ja je ted…

premyslim jestli ne bude ok konvertovat CZK to EURO a posilat pres REVOLUT

a jeste ohledne SIPC protection. Jsem mysle ze broker z US ma na vsech uctech pojistenio SIPC?
neni to tak?

X11

Na ucty u IBCE se SIPC protection nevztahuje.

Patrik

Airbanka chce za převod 100 Kč. Moneta si bere např. 1 %, minimálně 220 Kč. Pokud je někdo uživatel Revolutu, že možnost i konverze na EUR a zaslání bezplatně.

Tomáš J.

Už mi přišla výhrůžka úplného zrušení účtu

Without this consent, IBKR will need to restrict your account to closing-only transactions and as of 31 January 2021, and may need to consider closing your account entirely.

Petr

Zdravím, IBCE mi po migraci píše, že již nemohu obchodovat Forex na páku. Stále nemohu zjistit podrobnosti. Máte o tom někdo info?

Trad

Chlapi máte někdo zkušenosti s délkou migrace? Formuláře jsem podepsal někdy 5.1. 2021 a od včerejška je účet zamrznuty. Ale do Maďarska zatím nic neprevedli. Peníze stále vidím na IBUK účtu. Na chatu jsem se po hodině dověděl že to bude trvat několik týdnů. Že to předvádějí v kosich po pár tisících účtech. Jako to mi přijde šílené, znemožnit obchodování na několik týdnů.

Trad

Super a mám to udělat přes chat, nebo přes web ticket?

Trad

Jinak díky za radu. Jdu si vystát frontu na chatu

Martin

Já jsem úspěšně zmigroval už na konci loňského roku a všechno proběhlo OK. Akorát mám od té doby problémy se zobrazováním grafů. Jsou dny, kdy se všechno zobrazuje správně a okamžitě a jsou jiné dny, kdy se grafy prostě vůbec neobjeví a to ani po restartu. Někdy fungují jen některé u pár akcií… Podpora neví a jediné čeho jsem se dobral je, že se v TWS dá nastavit starší datum, což bylo k ničemu a že se při startu TWS dá nastavit stabilní platforma. To teda pomohlo, ale mám to teprve dneska, tak uvidím co bude zítra, potažmo za týden…

Trad

Tak zatím mé zkušenosti jsou naprosto tristní. Po 3 dnech jsem se vůbec nic nedozvěděl. Od 8 do 9:30 se s Vámi při nějaké hodně velké dávce štěstí někdo spojí. Ten váš po pár větách preveksluje na general assistance a tam už vaše cesta konci. Čekáte zhruba půl hodiny a pak systém napíše, že mají technický problém. Odpoledne vás pošlou do p…. Že v evropském chatu už nikdo není. Telefon ani nezkoušejte. To jsou vyhozené peníze. Tam slyšíte 50 minut klasickou hudbu. Takže obchodovat nemůžu a kdy budu moc není možné zjistit. Jedním slovem velké zklamání. Ani email s nějakou konkrétní informací.

Adam

Zdravím,
rád bych konzultoval postup převodu pozic z IBCE do k jinému brokerovi (partial transfer).
1/ zadám pokyn u cíloveho brokera
2/ zadám transfer u IBCE ( a tady jsou ty dotazy):
a/ je to nutné zadávat i u IBCE, aby nedošlo k duplicitě
b/ u převodu se objevuje položka se settlement date ( co tam zadat, když nevím, kdy si to cílový broker vyžádá)
Vím, že to zřejmě X11 už realizoval, tak kdyby se podělil…nebo kdokoli jiný.
Děkuji
Adam

X11

Sveho casu jsem provadel partial transfer z Captrader (reseller IBUK) do Tastyworks pomoci ACATs. Prevod se iniciuje pouze u brokera, ke kteremu prevadis pozice (v mem pripade Tastyworks). Maji pro to vyborny tool ve sve aplikaci. Cvicne jsem si zkusil, zdali bude mozne prevadet pozice i po migraci uctu do Irska a vypada, ze to mozne bude. Ohledne settlement date bohuzel netusim. ACATs prevod trva od 5-ti do 10-ti pracovnich dnu.

Last edited před 3 let by X11
Martin

Co jsem tak vypozoroval, tak při migraci člověk dostane nové číslo účtu a to se pak dá nějak přepínat, takže když je člověk na tom starém, vidí historii, ale obchodovat se už nedá. Na tom novém se obchodovat dá, ale historie je jen od jeho založení.

Marcel

Ahoj mate prosim skusenost s portfolio margin uctom po prechode na IBCE?
Dnes som si ho chcel aktivovat, a na chate mi operator oznamil, ze klienti IBCE nemaju moznost mat vedeny typ uctu portfolio margin.
Toto som pri migracii nepostrehol, mate s tym niekto osobnu skesenost?
Dakujem.

Marcel

Hľadal som o tom niečo na stránkach IB a našiel som, že v IBCE nemáme možnosť prechodu na portfólio margin, ale všetci klienti s margin účtom majú vlastne k dispozícii risk based margin, čo je vlastne portfólio margin ako ho majú k dispozícií v IB US A UK. Aspoň tak to chápem, pripájam linky s vysvetlením IB.
https://ibkr.info/article/3560

https://www.interactivebrokers.hu/en/index.php?f=37725

Marek

Zdravím. Snad to nebude úplně Off Topic. Když jsem si teď založil účet u IB, tak předpokládám, že automaticky je to IBCE vedený v Maďarsku. Můžu se zeptat, jak nejlépe vložit a vybírat (ne v EUR, ale USD, nebo CZK)? Mám účet Fio (obyč i broker), Roklen FX a ještě budu chtít převést peníze z TradeStation (US). Máte s tím někdo zkušenosti? Hlavně jak je to s převodem z USA do EU?

Přejít nahoru