Migrace z IBCE do IBIE? Ano, je to možné!

V posledním článku jsem čtenářům přinesl radostnou novinku v podobě možnosti vkladů a výběrů u Interactive Brokers na sběrný účet u české banky. A protože dobrých zpráv není nikdy dost, dnes vám přináším další. V diskuzi pod posledním článkem se rozjela poměrně zajímavá debata ohledně možnosti migrace z maďarského (IBCE) do irského (IBIE) Interactive Brokers. Dle zkušeností a zpětné vazby diskutujících mohu potvrdit, že je to možné. A protože se mně téma zdá velmi zajímavé a pro mnohé čtenáře i užitečné, bylo by škoda, kdyby to zapadlo.

Proč vůbec nad migrací někdo přemýšlí?

Trocha historie. V roce 2020 došlo k transferu obchodních účtů všech rezidentů EU ze Spojeného království (IBUK) do Evropy. Interactive Brokers proto zřídil celkem tři pobočky:

  • pro státy západní Evropy v Irsku – IBIE,
  • pro státy východní Evropy v Maďarsku – IBCE,
  • pro ostatní v Lucembursku – IBLUX (již neexistuje a klienti byli přesunutí do prvních dvou zmíněných).

Když jsem tehdy viděl, že pro východní Evropu, tedy i pro Čechy a Slováky, bylo, jako země financím zaslíbená, určeno Maďarsko, vstávaly mně vlasy hrůzou. Přece jenom se nejedná z hlediska finančních trhů o nijak závratně rozvinutou zemi. Jenže kromě tohoto detailu může mnohým také vadit samotný Orbán a hodnoty, které prosazuje a směr, jakým zemi vede. Domnívám se, že výběr země pro východní Evropu v IB podcenili a měli si trošku víc nastudovat vztahy Evropanů k jednotlivým členským státům.

Samozřejmě netvrdím, že jsou u IBCE vaše peníze v ohrožení. To v žádném případě. Spíš jde o to, že daná země nemusí dle osobních preferencí vyhovovat každému a já se vůbec nedivím. Sám mám už od začátku obchodní účet u IBIE, protože mně z nějakého podivného důvodu ani Maďarsko nenabídli. Možná to má souvislost s výší prostředků na účtu, možná za tím bude úplně něco jiného, nebo to byla prostě náhoda.

Jak tedy migrovat účet z IBCE do IBIE?

Honza Jůna, který problematiku migrace účtu v diskuzi pod článkem rozjel, se neváhal podělit se svými zkušenostmi a postupem, jak celou migraci prováděl on, protože se pravděpodobně nemohl smířit s tím, že má peníze v Maďarsku. Byl dokonce tak aktivní, že ostatním nasdílel link z GitHubu s průvodcem migrací přímo od Interactive Brokers (díky Honzo 👍). A protože by byla škoda, kdyby odkaz náhodou přestal fungovat, dovolím si to celé nakopírovat sem na blog…

Tak a teď už to, na co všichni určitě netrpělivě čekáte – návod přímo od IB, jaké kroky jsou potřeba provést k úspěšné migraci účtu:

Dear Mr. …, Thank you for contacting Interactive Brokers Customer Service. If you would like to have an account with IBIE rather than an IBCE account, you can initiate a new account opening on our website. When you initiate the opening process, please specify a Western European country (e.g. Germany) as legal residence so the application can trigger IBIE as the governing entity of your account. Once you proceed further with the application and reach the tax details part, please contact us via ticket so we can change the account details manually and finish up the setup. Once your new account is opened, you can request a full manual transfer from your current account in the following way:

  1. Log into Client Portal
  2. Click to the User menu (head and shoulders icon) in the top right corner, followed by Secure Message Center
  3. Click to Compose, then click to create new to submit a new web ticket
  4. Select Funds & Banking as the category and Other Deposits and Withdrawals as the topic Within the ticket you should specify the old and the new account numbers and mention “Full manual account transfer” in the subject. Please note that the manual transfer process may take several weeks to complete, nevertheless you will be able to use your current IB-CE account without any restriction before the transfer. Once everything is migrated successfully, you need to close your IB-CE account as follows:
    • Log into Client Portal
    • Click the User menu (head and shoulders icon in the top right corner) followed by Settings
    • In the Configuration panel click the Configure (gear) icon next to the words Close Account to launch the account closure page
    • Open the page to see all of the steps you need to take prior to closing your account If you have any further questions, please use our FAQ (link below) or contact us if you cannot find the information you are looking for: https://www.interactivebrokers.com/en/index.php?f=46352

Kind regards, IBKR Client Services

Ještě bych do těla zprávy přidal, že si přejete migraci z IBCE do IBIE z jakéhokoliv důvodu, to už je na každém. Následující postup je popsaný v tomto příspěvku:

A to je celé. Ano, není to na jedno kliknutí, ale jde to. Pokud má někdo problém s angličtinou, použijte gTranslator nebo Deepl.

Jsou nějaké výhody IBIE oproti IBCE?

Kromě výše zmíněné změny samotného státu a s tím i politického “režimu” existuje ještě pár výhod a sporných nevýhod, o kterých je potřeba se zmínit. Mezi ty hlavní patří následující dvě:

  1. Odpadá nutnost neustálého měnění base currency z důvodu forexových operací. U IBCE zkrátka můžete provést konverzi měny pouze do té měny, kterou máte nastavenou v base currency. U IBIE tahle drobná komplikace není a konverze lze provádět libovolně (nikoliv však ze záporných zůstatků!).
  2. Z volných nezainvestovaných prostředků vám broker připisuje úroky dle svého sazebníku. Pokud máte například na účtu více jak 250.000 Kč, vše nad tuto částku se úročí v době psaní článku 4,96 % p.a. To stejné platí pro ostatní měny, pouze se liší výše úrokových sazeb.

Mimo již zmíněné výhody existuje u IBIE jedna velmi sporná nevýhoda. Pojištění proti úpadku brokera je zde do částky 20.000 EUR na každý obchodní účet, v Maďarsku je to do 100.000 EUR. A teď se každý musí rozhodnout, co je pro něj lepší, jestli mít peníze v “rozumné” zemi a strpět standardní evropské pojištění nebo mít účet v orbánovském státu, avšak s pojištěním do 100.000 EUR. S tímto vám neporadím, ale z předchozího textu už víte, co jsem upřednostnil já.

POZOR: Na rozdíl od IBCE prozatím neexistuje u IBIE sběrný účet u české banky a peníze se tak musí posílat jako SEPA / zahraniční platba z / do Frankfurtu, s čímž mohou být spojené dodatečné náklady na bankovní převody.

Upozornění závěrem

Pokud se pro migraci rozhodnete, nenesu žádnou odpovědnost za jakékoliv problémy s tím spojené. Netvrdím, že musí nutně nějaké nastat, ale jeden nikdy neví. Pokud se vám migrace úspěšně zdaří, neváhejte se zde podělit se zkušenostmi s ostatními čtenáři, případně i zdali vyvstal nějaký problém.

Nediskutujte prosím téma migrace v diskuzi pod předchozím článkem. Vše k tomuto tématu už pouze pod tím dnešním. Díky!

Doufám, že tímto článkem nezpůsobím hromadný exodus Čechů a Slováků z Maďarska a s tím spojené zahlcení supportu IB 😁

Líbil se vám článek?   
5 (15)

Subscribe
Upozornit na
guest

151 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Zonyga

zdravím,
Pokud chápu správně a uvažuji teprve o založení (doposud nemám účet u interactive brokers). Tak můžu ještě chvíli vyčkat a až IBIE udělá sběrný účet pro Čechy, tak můžu postupovat dle návodu?
děkuji za to, co děláš.

Tom

Skvělý článek. Že se Maďarsko zhlédlo v ruské žebrotě mě trochu znervózňuje, ale spíš doufám, že IB opustí tuto zemi sami. Jako nevýhodu migrace bych ještě zmínil, že když si člověk založí nový účet, přijde o konzistentní reporting.

George

Účet u IBRK nemám, ale uvažuji o tom. Co je ten “konzistentní reporting” ?

George

A co přesně to znamená, jakože výpisy z účtu ?
Díky.

Wikas

Ahoj všem. Je možné v obou entitách možné obchodovat opce na americké individuální akcie? Nebo je to nějak omezené?

Honza

Jeste bych u te Madarske pobocky dodal, ze pojisteni do 100k EUR zajistuje “Hungarian Investor Protection Fund” viz: https://www.interactivebrokers.hu/en/index.php?f=48652&p=acc

To je dalsi vec na zvazeni, protoze v pripade problemu s Madarskem bude pojistne plneni vyrizovat samo Madarsko.

Osička

Ahoj. U IBUK blahé paměti byl aktivní SMA (Special Memorandum Account), který mj. omezoval margin celého portfolia na, myslím, 1:2,5. I IBCE toto omezení není, lze tedy využívat maximální margin jednotlivých instrumentů. Nenašel jsem, jestli je SMA aktivní i v IBIE – můžete to prosím někdo z IBIE ověřit? Jednalo by se o nenulovou položku v okně Account v TWS, viz obrázek.

SMA.png
Osička

Systému se daří skoro stejně dobře jako loni, což je vzhledem k letošnímu vývoji na burzách docela úspěch. Absolutní zisky budou podobné jako loni. Procentuální zisky budou letos ale o dost nižší, protože se mi vzhledem k likviditě v AMC průměrně využívá už jen 15% kapitálu na obchod. Graf sem hodím, až se mi přepne base currency do USD, abych odfiltroval vliv USDCZK, protože většinu kapitálu držím v USD.

Osička

Takhle vypadá TWR mého AOS od 2022-01-01 do 2022-11-24. Vzhledem k malé likviditě mimo RTH obchoduje AOS typicky jen s 15% kapitálu. Při teoretickém snížení kapitálu na 25% a extrapolaci výsledku do konce 2022 by byl TWR hrubým odhadem (37%*12/11)/0.25=161%, což po odfiltrování ztrát ze začátku roku (viz níže) odpovídá loňskému výsledku.

Letošní největší ztráty na začátku roku byly způsobeny pozdním uzavíráním pozic některých typů událostí. AOS pozice uzavírá v nejlepší denní čas optimalizovaný z backestů. Jenže backtesty byly prováděny na datech z několika posledních let, kdy burzy trvale rostly, tudíž se na to výstupy spoléhaly a denní časy výstupů byly přeoptimalizované. Edge některých událostí byl tedy začátkem roku překonáván klesajícími trhy. Od úpravy časování pozdních výstupů se již ztráty v těchto událostech neopakují.

V grafu jsem opravil špatný výpočet nejhoršího výsledku – IB ho počítá ze zavírací RTH ceny, ale AOS otevřel tuto pozici ještě tentýž den později v AMC. V obchodu bylo použito tentokrát 250% kapitálu (maximum s pákou), procentuální ztráta by tedy byla stejná i při snížení kapitálu na výše uvedených 25%. Tato vysoká ztráta byla navíc způsobena dočasným přehozením paper a live serveru z důvodu zhoršené konektivity na live serveru, na paper serveru však byla tou dobou starší verze AOS mj. s většími LMT pro otevření pozice. My bad.

overview20220101-20221124.jpg
Osička

AOS zatím pořád obchoduje jediný zdroj vstupů. Od začátku roku bylo 35 událostí, tj. zhruba jedna na 9,5 dne. Pozici uzavírá typicky den po otevření.

Další 2 zdroje vstupů s podobnou výkonností mám zbacktestované, nasazení chci ale spojit s přepracovaným krmítkem IB. To by mělo být rychlejší, např. by mělo průběžně přijímat ceny obchodovatelných akcií, takže před otevřením pozice by se už nemělo ptát IB na aktuální cenu pro výpočet velikosti pozice, atd. Nějak se to ale táhne.

Osička

OT: Od listopadu má být mandatory 2FA pro přihlášení do IBGW/TWS. Tzn. už nebude možné IBGW/TWS spouštět bez interakce s uživatelem. Pro mě je to celkem komplikace. Máte na to někdo nějaké řešení? Nyní pro automatizovaný provoz IBGW/TWS používám https://github.com/IbcAlpha/IBC s opt-out pro 2FA v Client Portalu. Autor IBC ale 2FA obcházet nechce, protože by se podle něj jednalo o proušení podmínek IB.

Jan

Ahoj, od nedavna slo spustit primo jen IBGW s jmenem a heslem predanym v parametrech, takze uz nebyl potreba ibcontroller ani jiny tool na spusteni.

Ted s 2FA to bude ale mnohem slozitejsi. Nechapu, proc to zavadeji pro vsechny, kdyz by to slo vynutit treba jen pro ucty, ktere nemaji zapnutou restrikci na zdrojove IP adresy.

Bud bude potreba se prihlasovat kazdy tyden, nebo v pripade nepotvrzeni te jejich mobilni aplikace, by slo udelat SMS branu a parsovat verifikacni kod z SMSek. Nebo nejhorsi varianta je, ze bude potreba emulovat android a na tom spoustet jejich aplikaci.

Jsem zvedavy, jak moc jim to bude slapat, az lide zacnou ztracet telefony nebo nejak jinak ztrati pristup ke sparovane mobilni aplikaci.

Mimo jine, jde vubec mobilni aplikaci sparovat s vice ucty, kdyz by mel clovek separatni ucet pro kazdou strategii?

Osička

Ahoj. Jméno a heslo v parametrech stačilo už dlouho, ale to neřešilo mraky dialogů, které v IBGW/TWS občas vyskakovaly a zasekly API.
Na ty IP restrikce jsem se ptal podpory IB. 2FA je prý další vrstva zabezpečení, restrikce nerestrikce. 2FA je prý nezbytné, aby mohli zajistit nezneužití kapitálu.
Přihlašování jednou týdně je podle IB podpory jen malé nepohodlí ve srovnání se zabezpečením účtu. Na tom mi ale vadí, že při restartu se to přihlášení musí řešit i mimo plán, nebo že ve spánku se to nedozvíš. A když budeš v letadle, taky platformu nepřihlásíš. A vůbec nerad bych pořád kontroloval mobil, jestli se zrovna není potřeba přihlásit.
Příjem SMSek by byl asi nejjednodušší, ale používají se jen jako temporary autorizace po zřízení nového účtu. Na stávající účty s jinou 2FA již aktivovat nejdou. Na emulátor Androidu se Selendroidem a tou jejich IBKR Mobile jsem myslel taky, ale tu můžeš mít spárovanou s jedním účtem jen jednu, takže by ses pak musel přihlašovat k Client Portalu přes appku v emulátoru. Nebo mít paralelně ještě jiný druh 2FA device.
Ještě mi nabízeli Client Portal REST API, ale to jednak vyžaduje také 2FA (a pak stačí donekonečna keepalive) a druhak má šílené pacing limity.
Nejvíc by se mi líbilo, kdyby někdo udělal k IBC rozšíření, které by umělo řešit captchu pro tu jejich Secure Code Card. Ty prý ještě podporovat budou, ale nové už nevydávají.
Jedna appka s více účty: To je zajímavá otázka. Obráceně, tedy více appek s jedním účtem, to nejde.

Supermuf

Tak potvrzeno, u mne se IB GW odhlašuje pravidelně každý den o půlnoci a nelze s tím vůbec nic dělat (podle supportu už opt-out není možný). Když se ráno přihlásím, smutně vidím TWS login screen. Tohle je docela závažný showstopper a docela jasný signál odejít od IB. Toto tam musel vymyslet nějaký idiot protože tím vpodstatě podkopávají použitelnost aut. tradingu a použitelnost GW, která primárně k tomuto účelu sloužila.

Láďa

Do IB Key jde přidat více uživatelů(účtů)..
Při ztrátě telefonu lze aktivovat 2fa na jakémkoliv jiném pomocí zaslaného sms kodu..(čímž mimochodem to zabezpečení sami celkem podkopávají..)

Osička

Honzo, obchoduješ ještě 90ku? Pokud bys byl ochotný se podělit, zajímalo, by mne, jak si v posledních letech vede, přip. kdy a proč jsi ji přestal obchodovat.

Honza

Ahoj, promin, dostal jsem se k tomu az ted – 90tku jsem vypnul na konci cervence, kdyz jsem migroval ucet do IBIE. Od te doby zatim stoji. V posledni dobe mela ztratovejsi obdobi. Take si ale rikam, ze jeji fixni pravidla na vstup/vystup nemusi byt nejvhodnejsi do tehle promenlive doby. Chci do toho trochu vtahnout opce, takze jsem si postavil opcni backtestovaci nastroj a koupil sample historickych dat, ale jak jsi tu psal – nejak se to tahne.

Prikladam screenshot equity od 1.1.2020 az do konce 26.7.2022 (obchodoval jsem to s 2x pakou) a zde je seznam obchodu: https://gist.github.com/junajan/0e1342c7ba240c0f01c9f976015e016e

Jinak chapu to tak, ze ty obchodoujes akcie mimo obchodni hodiny, kde vychytavas lepsi lepsi ceny pred market open pri nejakych predpokladanych vetsich pohybech (napr. po earnings)? Skoda, ze se to neda vic skalovat :-)

Screenshot 2022-12-11 at 11.57.34.png
Osička

Ahoj, díky za odpověď. Já se ke své taky dostal až teď. Podle grafu to vypadá od 2022 do konce července na ztrátu 5%. To není s pákou 2 špatné, když S&P 500 ve stejné době ztratilo 15%. 90ka obchoduje jen long, jestli si dobře pamatuju, takže její výsledky bude srážet klesání celého trhu.

Ano, můj AOS obchoduje akcie hned po zveřejnění jednoho typu reportu, což bývá v AMC (after market close). V AMC je omezená nabídka akcií, takže v poslední době zobchoduje jen zlomek kapitálu, což škálovat nejde.

Mám už otestován další zdroj událostí, které ovlivňují i forex. Tam by se škálováním problém být neměl, ale zase se ty události dějí jen 1-2x za měsíc.

marek1914

Ještě bych doplnil, že pro přechod k IBIE je zde jedna podstatná nevýhoda, a to neexistence sběrného účtu v Česku (zřízen pro IBCE nedávno po problémech se zasíláním vkladů z Airbank). Sběrný účet pro IBIE je v nedohlednu, slibuje se už skoro 2 roky a kde nic, tu nic.
Osobně si myslím, že IB chce postupně odříznout podřízené brokery jako je Lynx, kde účty migrovaly do Irska, a to i tímto způsobem. Já sám mám u Lynxu historicky účet ještě z doby, kdy IB účtovala inactivity fee, po migraci mi ale IB bez problémů zřídil nový účet v Maďarsku (přes nesouhlas Lynxu). Asi by mi přenesli i pozice, ale k tomu důvod zatím nevidím, protože tam jsem jen long a už nic nenakupuji. Čili mám účty jak v Irsku, tak v Maďarsku.

marek1914f

Protože si přetáhne klienty na přímo a nemusí se s nimi o ty peníze dělit…
Mimochodem, sběrný účet pro IBCE byl zřízen do cca týdne po problémech s platbami přes Airbank (via RB). Slibů, že bude i pro IBCE jsem dostal už desítky. Že kašlou na mě, není překvapující – jsem jen malý retailový klient, ale že si to neprosadil Lynx, je tedy s podivem…
A to z toho byl tak zoufalý, že hradil a možná dosud hradí svým klientům bankovní poplatky při korunových převodech z IBCE do Česka a obráceně.

marek1914

Inu, každý máme svůj názor… Zachytil jsem nicméně, že IBCE nabírá zaměstnance hovořící česky právě pro ten support, ale už je to taky dlouho, a všechny věci, které jsem jako klient IBCE i Lynxu musel v poslední době řešit, se stejně musely řešit anglicky s centrální podporou (telefonicky do Německa a Švýcarska, mj. změna účtu pro zasílání výběrů peněz).
V každém případně jednají evropské pobočky dost autonomně – zřízení účtu v Maďarsku proběhlo nejen přes nesouhlas Lynxu, ale i centrály (nebo IBIE). Support mi napsal, že musím účet u Lynxu nejdříve uzavřít a po 6 měsících si mohu otevřít nový v Maďarsku. No, a mezitím mi IBCE bez ohledu na to účet obratem otevřel.
Je mi samozřejmě jasné, že IB neřeší pidibanku Airbank. Ale IBCE obsluhuje drtivou většinu český klientů původem z IBUK, a tam nebyl problém s Airbank, ale s korespondenční bankou RB ve Vídni – a čeští klienti začali hned bombardovat support v Maďarsku, že nemohou fundovat své účty. Myslím, že to tedy náhodná souhra okolností rozhodně nebyla.
Vracím se nicméně ke své připomínce z prvního komentáře – v současné době má IBCE sběrný účet v ČR, IBIE nikoli. I to je jeden z faktorů, který by měli ti, co uvažují o přechodu do Irska, vzít v potaz.

marek1914f

… oprava předchozího, poslední dvě IBCE má být IBIE. Pardon.

Tomáš

Jak je to pls s úročením těch zůstatků, zajímá mě hlavně USD. Chápu to tak, že úročí pouze částku do ekvivalentu toho, co mám investováno? Tady to vysvětlují, ale úplně moudrý z toho nejsem https://www.interactivebrokers.com/en/accounts/fees/pricing-interest-rates.php

verglor

Ahoj, dakujem za clanok. Podarilo sa mi uspesne registrovat do IBIE. Neexistencia lokalneho CZK zberneho uctu je ale dost neprijemna… Neviete ci je mozne mat dalsi ucet v IBCE a pouzivat ho len na konverziu mien a posielanie medzi IBCE a IBIE ?

Marcel

Ahoj,
Žiadosť o nový účet u IBIE si začal vypĺňať na ich webe alebo na IBCE? Lebo ja som pochopil z toho návodu ktorý poskytol IBCE support, že žiadosť treba začať vypĺňať z ich webu + u nich požiadať o zmenu štátu, ale nejako mi to nedáva zmysel.
Ďakujem

verglor

Ahoj, pouzival som referral link v tvare ibkr.com/referral/… ktory premeroval na interactivebrokers.com/referral/… takze myslim, ze je celkom jedno na ktorej domene to vyplnis – zaradia ta podla krajiny ktoru vyberies.

Marcel

Ďakujem,
a ticket o zmenu štátu si zadal už v tej novej rozpracovanej žiadosti o účet u IBIE?

verglor

Ano, ziadnu inu ziadost som nemal. Predtym ako som potvrdil svoju danovu rezidenciu, kde bolo natvrdo Germany, som ich poziadal o zmenu cez ticket.

Marcel

Vďaka

George

Ahoj, potřeboval bych s registrací trochu pomoct plus mám ještě pár dotazů, mohl by si na sebe dát nějaký kontakt? Email etc. ?

verglor

Ahoj, zverejnovat kontakt v diskusii sa mi velmi nechce, ale ak zverejnis ty svoj, tak sa ti mozem ozvat…

George

Naprosto chápu. Dám ti svůj. Můj email je g*******@*******z
Nyní na založení nemám úplně čas. Pošli mi email jen abych o tobě věděl a ty o mě a já bych se před založením ozval ;) Někdy po novém roce nebo tak. Díky !

verglor

OK, poslal som mail.

finax

Ahoj, dík za návod. Řešil jsi někdy v IBIE “Ireland Interest Tax Form 8-3-6” ? Že prý IBIE musí vybírat 20% daň z úroků na hotovosti. Vyplněním toho formu se dá ta daň zrušit, jenže chtějí, aby to náš finančák potvrdil officiálním razítkem. Jak to u nás znám, vyžadovalo by to nejdřív nechat si zaplatit oficiální překlad do češtiny a jít na úřad osobně. Daň na úrocích hotovosti mě moc nezajímá a asi bych se nato vys.., ale svítí to tam jako něco, co bych měl řešit.

Kex

Od zrušení superhrubé mzdy máme i sazbu 23% pro “vysoké příjmy” (tam je to pak větší problém), ale většina má 15%. Mám za to, že by mělo jít z těch 20% zaplacených v Irsku si nechat u nás uznat 15%, u nás neplatit nic a tratit jen 5% na již zaplacené dani v Irsku. A 5% pak už není takové terno…

Pavel

taky se me to tyka, na clanek budu cekat, diky

Vašek

Ahoj,
měl bych otázku k novému formuláři Tax Form 8-3-6. O jaké úroky se jedná? U IBKR držím hotovost v eurech a dolarech a nikdy mi žádný úrok nebyl připsaný. Tam záleží jaký typ účtu máš založený? Díky za vysvětlení

Vašek

10.000 USD myslíš volnou cash nebo zainvestovanou? Pokud jsou podmínky založeno u IBIE a zainvestovaná částka 10.000 USD a víc tak ty splňuji a žádné úroky se nepřipisují. 
Může to ovlivnit ještě i jiná věc? Jinak mi nezbývá nic jiného, než napsat na support. Díky

Vašek

Díky za dovysvětlení, takto to smysl dává. Škoda že to IBKR nenapsalo více srozumitelně. Myslím si, že takto to spousta lidí nemusí řešit. Každopádně je to nepříjemné a doufám, že se ti podaří vykomunikovat řešení a podělíš se o něj s námi. Přeji hodně úspěchů :)

Ales

Muzu se zeptat, kde jste nasel vysi uroku nebo dane z uroku v platforme?
Zkousel jsem to ted hledat v reportech, ale bez uspechu ☹️ Dekuju za pomoc.

Michal

Zdravím,
Pokial nemám účet u Interaktive Broker a chcem ho mať v IBIE ako postupovať ?

marek1914

Ještě jednou – tentokrát novinka a podstatná změna k horšímu u IBCE – nemožnost změny base currency ne častěji než 1 x za tři měsíce. U IBIE u měnové konverze žádné omezení není (a tedy není ani důvod ke změně base currency, pokud by to platilo i tam).

Due to regulatory reasons clients of IBCE cannot change their Base Currency more often than once every 3 months.
Note
• Restriction of base currency changes aim to eliminate speculative currency exchanges which are prohibited under IBCE. As clients are able to exchange currencies back to the base currency, therefore limiting this possibility is necessary.
Based on the information in our system, the last base currency change took place on December 01, 2022. Therefore you are not able to make the base currency change at this moment.
We apologize for the inconveniences.

marek1914

Patrně jsou to maďarské regulace, které myslím obecně FX spekulace zakazují. Proto asi IBCE zavedl v říjnu možnost výběrů v EUR, USD a domácí měně, které jsou možné bez ohledu na base currency (a provedou se automatickou FX konverzí). Jinak by klient zůstal “uvězněn” v cizí měně a nemohl si 3 měsíce vybrat peníze v měně, kterou potřebuje.
Ale jinak souhlas, pro aktivní investory jednoznačný důvod pro přechod k IBIE. Jsem jen zvědav, zda i tuto možnost nezruší, jak jim budou utíkat klienti…

marek1914

Ano, přesně tak. Při zvolení účtu k výběru v příslušné měně se zobrazí veškerá hotovost včetně jiných měn už jakoby konvertovaná do měny výběru. A klient si zvolí částku. Pokud je dostatek prostředků v příslušné měně, měla by se převést tato. Pokud není dostatek, proběhne konverze z jiných měn. Asi nelze nastavit prioritu, tedy jakou měnu ke konverzi vzít jako první; to nevím s jistotou, ale bližší informaci jsem nikde nenašel.

Mimochodem, tak jsem zjistil, že zavedli to výše uvedené omezení, na které IBCE nikoho neupozornil, nikde není ani na jejich webu:
Provedl jsem konverzi z EUR do mé base currency CZK a vybral peníze v CZK. Buď ta transakce nebylo vypořádaná nebo IB udělal chybu, v každém případě se mi z CZK neodepsalo nic, ale proběhla mnou neautorizovaná konverze z USD, zjistil jsem až druhý den. Chtěl jsem reklamovat, ale mezitím dolar poklesl, tak jsem si řekl, že nebudu nic řešit, provedu konverzi zpět do USD (via změna base currency na USD) a ještě něco dolarů vydělám… To proběhlo, ale zpět se vrátit do base currency CZK můžu až v březnu 2023…

marek1914

Zde ještě oznámení té změny z října:
Dear Client,

We are pleased to announce that as of Monday, 17 October, you will be able to make withdrawals in EUR, USD and your home currency (e.g., the currency of your country of legal residence). You can make these withdrawals even if there are no positive balances in these currencies. Please note there is no change in available base currencies for deposits and withdrawals: EUR, USD, CHF, GBP, HUF, CZK, PLN, NOK, DKK and SEK.

To take advantage of this new feature, simply make a withdrawal in your desired currency. IBKR will automatically check the availability of the currency. If there are insufficient funds available in the requested currency, IBKR will automatically convert positive balances in the supported currencies to the requested one.

You may also use the option “Withdraw All Available Cash,” which allows you to withdraw all available funds to a single currency: EUR, USD or your home currency. IBKR will automatically convert positive balances in the supported currencies to the requested one without leaving residuals.

Additional information is available in our FAQs regarding converting currencies.

Please note that currency conversion at IBCE must be connected to an investment service transaction and its resulting cash flows. To comply with this regulation, you can make a currency conversion in a trading platform only to close a negative balance created by borrowing. In other cases, IBCE performs the conversion automatically.

Mirko

Zdravím řeším dnes to samé. Neskutečně mě to naštvalo. Buď přejdu k IBIE nebo to komplet přesunu k XTB

marek1914

Ještě z jiného soudku. Jak jsem tady i jinde narazil na podivení, proč IB zvolil za své východoevropské působiště právě Maďarsko. Zakladatel IB, donedávna CEO a stále hlavní akcionář Tamás Péterffy je Maďar a Maďarsko zvolil za sídlo IBCE právě proto.

PetrR

Zdravim.

Snazil jsem se podle clanku vyse zmigrovat z IBCE do IBIE a bohuzel support mi napsal, ze toto jiz neni mozne.

Dear Mr. …,

Yes initially we were giving clients an option to change the legal entity as per the article, which was later removed

Currently we do not provide any such option to change the legal entity.

As mentioned before accounts at IBKR are opened on the basis of the Country of Legal residence of a client.

Regards,

Takze gratulace vsem co to stihli vcas…

Honza

Ty kraso, mozna, ze kdyz na ne zatlacis a pohrozis, ze odejdes, tak zmeni nazor? Mne take driv minimalne dvakrat poslali zkopirovany text o tom, jak jsou stabilni a zajeta spolecnost.

Do Madarska migrovali i kvuli nizsim danim, tak by me zajimalo, jestli jim to za to stalo.

Láďa

A to ses jich ptal předběžně – před tím, než jsi založil účet s Legal residence v Německu, nebo ti to napsali ve fázi, když jsi chtěl legal residence “opravit”? Pokud to první, normálně bych ten ticket ignoroval a založil to na Německo dle návodu tady..a pak si zpětně zažádal o opravu.. buď to projde nebo ne… ;)

PetrR

Bylo to pred tim nez jsem zacal s registraci v Nemecku (IBIE).
Kazdopadne zalozit ucet v IBIE je dale mozne (vyzkouseno) – uvidime jak to pujde dal z migraci akcii z IBCE -> IBIE.

Láďa

Přesně tak, běží mi oba účty souběžně a nikdo nic nenamítá.. předpokládám, že je jim to jedno…

Lukáš

Tak mám další novinku z IBCE, tentokrát se týkající joint accounts. Přišlo nám, kvůli regulatory requirements musíme podepsat dodatek ke smlouvě, který v podstatě říká, že obchodovat může jen primary holder, a ten secondary nesmí. Má někdo joint account v IBIE, a přišlo mu to také?

Kvůli těm neustálým změnám podmínek často nikoli k lepšímu začínám uvažovat, že si založím účet u Degira…

PetrR

Pokud by si nekdo chtel podle navodu vyse zalozit ucet v IBIE, tak na zacatku (https://www.interactivebrokers.ie/Universal/Application) zvolte “Country” -> “Germany” a pokracujte v registraci do kroku jako je na screenshotu. Pak poslete na support dotaz at vam z Germany udelaji Czech Republic a pak staci dokoncit registraci…

Screen Shot 2022-12-12 at 11.38.00.png
PetrR

Ja jim na support ohledne zmeny z “Germany” na “Czech Republic” poslal neco takoveho jako je uvedeno na screenshotu a po overeni a naskenovani obcaky bylo vse zmeneno a ja mohl pokracovat v registraci dal…

Screen Shot 2022-12-12 at 11.32.43.png
Supermuf

Ahoj pánové, torchu off-toppic otázka. Nedávno IB v rámci security zavedl povinné 2FA jak pro normální login tak i pro TWS nebo IB Gateway spojení (pro které před tím bylo možné mít opt-out na 2FA pro specifické IP adresy). Tzn od teď již není možné automatizovat login do IB Gateway skrze nástroje jako např. IB controller (IBC). I když je možné mít spojení údajně aktivní celý týden, tak po ukončení spojení od IB už nelze spojení automaticky navázat bez toho aniž by to potřebovalo manuální intervenci (Minimálne odkliknout 2FA na mobilu). Jak toto řešíte vy? (pokud vůbec)

Osička

Ahoj. Ptal jsem se na totéž v diskuzi výše. Také by mě zajímalo, jak to řeší ostatní, pro mě je manuální přihlašování fakt problém.
 
Mám pro 2FA ještě starou Security Code Card, naprogramoval jsem si tedy nakonec sám rozšíření IBC, které odchytne v IBGW i TWS dialog pro zadání Card Values, nechá si captchu s Index Numbers vyřešit online captha solver službou, přiradí a odešle odpovídající Card Values. Moc složité to nebylo, IBC je hezky zdokumentován. Strávil jsem s tím 2 týdny half-time práce, nejdéle mi trvalo oprášení Javy a neúspěšná snaha o naprogramování OCR.
 
Security Code Cards už ale IB nevydává, takže pokud mi vyjde registrace do IBIE, budu automatizované přihlašování řešit znovu s jinou 2FA (implementace offline IB Key?).

Supermuf

Ahoj, díky za info k tvému řešení. U starého účtu jsem měl ješte taky kartu, ale teď už bohužel jen autentikaci přes IBkey appku. Tam je šance automatizovat doslova nulová..(fingerprint nelze přes bixby routines automatizovat). Založil jsem ticket na IB jestli s tím nelze něco delat, ale odpověď byla generická typu že si mám v TWS zapnout autorestart a takové bludy.. Docela se tím IB odkopalo protože profi broker přece MUSÍ supportovat perma spojení na API a pokud chce zpřísnit security, lze to řešit jiným způsobem než 2FA pro autoamtizovaný trading. Tohle je fakt pro mne doslova showstopper a budu asi muset jít k jinému brokeru.. A jak jste na tom ostatní ? Vím že Honza Jůna stále jede 90tku tak by mne zajímalo jak to řeší on.

Osička

Taky jsem se v IB ptal, co s automatizací, a taky mi odpověděli generický blábol o zvyšování bezpečnosti. Autorestart s reloginem je k ničemu, protože není spolehlivý a neřeší situaci, kdy dojde k restartu serveru. Nechci si nastavovat budíka nebo myslet na to, že každou neděli musím spouštět nějakou platformu a pak v týdnu kontrolovat, jestli není potřeba přihlášení obnovit.
 
Jenže přejít kam? IB poskytuje obrovské množství nástrojů a služeb. Možná by to byl námět na článek, kdyby to domácího taky pálilo. Koukal jsem na alpaca.markets, mají na rozdíl od IB super market data bez pacingu pro automatizaci, ale jen US stocks s omezeným shortováním a crypto. Každopádně tu automatizaci budu muset nějak rozštípnout.

Osička

Tak IB Key pro 2FA v IBKR Mobile umí počítat challenge response i offline. Kdyby se algoritmus výpočtu a klíče podařilo dostat mimo mobil, mohla by 2FA opět probíhat bez účasti člověka. Klíče pro výpočet si IBKR Mobile ukládá v souboru šifrovaném android_id a PINem aplikace, k nim se tedy oprávněný uživatel může dostat. IB Key ale používá pro výpočet challenge response OCRA-1, kde do výpočtu vstupuje i zvyšující se čítač generování. Tento čítač se z principu zvyšuje jen u zařízení, které zrovna generuje challenge response, takže předpokládám, že příště použitá challenge response z jiného zařízení (např. z mobilu při přihlašování do Client Portalu) by automaticky nebyla platná. Bez synchronizace čítače použitelné velmi omezeně.
 
Asi by šlo IBKR Mobile nainstalovat do Selendroidu a provozovat seamless login/offline challenge generator odtud. Ten by pak fungoval i při přihlašování do Client Portalu. Uvidím po registraci do IBIE.

Osička

Update k automatizaci 2FA pro nový účet u IBIE (díky PetřeR): Výchozí 2FA po vytvoření nového účtu u IBIE je SMS. Podporu pro automatizované přihlašování např. prostřednictvím GSM modemu nebo nějaké SMS brány by bylo jednoduché do IBC přidat, nicméně by pak bylo nepohodlné tyto SMS používat i pro ruční přihlašování do Client Portalu (CP), protože by všechny končily v modemu/bráně.
 
Nejlepší by bylo pro 2FA opět používat Secure Code Card (SCC), kde mám automatizaci rozchozenou (viz výše) se starým účtem u IBCE. SCC má výhodu, že lze okopírovat a lze ji komfortně používat na více místech – např. automatizovaně s IBC a ručně pro přihlašování do CP. Jenže SCC je legacy a IB nové již nevydává. V CP/Settings/Secure Login System jsem ale zahlédl tlačítko Share Device. Nabídlo mi to skutečně sdílení SCC ze starého účtu u IBCE, ale snaha o sdílení selhala s “Error: You cannot share a device with xxxxxxxx because their secure login device is less secure than your own” (ověření SMS je dle IB bezpečnější než ověření SCC). V chatu v CP mi napsali, že mi pomůžou na infolince IB, kde mne mohou ověřit. Paní na infolince se nechala přesvědčit, že mám pouze firemní telefon bez možnosti instalace aplikací, a tudíž potřebuji pro 2FA SCC. Půl hodiny se radila “svým týmem”, ale její snaha vždy končila zmíněnou chybou. Nakonec mne přepojila na “technical department”. Tam mi pán zrušil na novém účtu u IBIE ověření SMS a pak už jsem si sám nasdílel SCC, protože i SCC je lepší než účet bez 2FA. P.S.: Po nasdílení SCC tlačítko Share Device z CP/Settings/Secure Login System zmizelo. Asi je k dispozici jen v případě, že je co sdílet.
 
Nyní mám tedy i na novém účtu u IBIE zapnutou SCC 2FA, kde mi funguje automatizované přihlašování jak do IBGW tak do TWS (viz výše).
 
Za mne je tedy nejpohodlnější automatizace 2FA přihlašování do IBGW/TWS prostřednictvím SCC. A lze to dokonce zrealizovat i u nově založeného účtu IB, pokud jej lze propojit s jiným, kde je k dispozici SCC.

Tomáš

Ahoj,

dám sem také pár poznámek. Po BREXITu jsem byl také přiřazen do Maďarska. Teď jsem si vytvořil IBIE a jsem ve fázi přesunu prostředků (zatím jen částečných z IBCE do IBIE. Trochu mě překvapilo, že když mám v nabídce Transfer Funds Between Accounts, že to bude víceméně bez problémů. Opak je pravdou. Bude to trvat řádově týdny z důvodu převodu do jiné entity IBKR. Nu, budiž. Nicméně vypadá to, že každý převod mezi entitami bude podléhat ručnímu schvalování. Původně jsem myslel, že to bude jen ten první a pak to poběží. Tak nějak jsem doufal, že nebude na škodu ponechat si i IBCE a pokud bude třeba převést peníze domů, nechá se využít právě česká banka která je napojena na IBCE. IBIE stále používá jen německou banku a to jsou zase poplatky navíc. Nebo, máte nějaký zlepšovák levnějších převodů u IBIE? Předpokládám, že sběrný účet pro IBIE hned tak nebude.

Osička

Ahoj,

totéž jsem řešil před několika dny. Pokus o Transfer Funds z IBCE do IBIE selže bez uvedení důvodu. IB support dohledá, že se jedná o převod mezi různými IB entitami a odpoví, že to umějí udělat jen ručně a bude to trvat několik týdnů. Během této doby by se navíc neměly měnit nakoupené pozice, aby nedošlo k převodu jen jejich části.

Na dotaz, jestli by uměli přijmout platbu odeslanou ze sběrného účtu IBCE přímo na sběrný účet IBIE (za mne rozumný workaround), odpověděli, že neuměli a že by se platba po několika dnech vrátila.

Potvrdili mi, že nejrychlejší způsob je pro každou měnu si peníze vybrat z IBCE na bankovní účet a opět vložit na nový účet v IBIE, což jsem udělal a mám převedeno. Jen banka byla zvědavá na původ peněz.

Jano

Ahoj. Ako si prosím prišiel na to, že IBCE nepripisuje úrok za držaný cash a IBIE pripisuje? Nikde nevidím explicitne uvedené, že úrok za držaný cash sa týka alebo netýka IBCE. Díky :)

Last edited před 1 rok by Jano
Jano

Díky za doplnenie. LOL, no, tí Maďari sú pekne mimo. IBKR urobilo “super” prácu, že si pre IBCE zvolilo tak progresívne prostredie, ako je v Maďarsku. Že je majiteľ Maďar je jedna vec, ale predsa podľa toho nemá vyberať sídlo pre brokera….

Jano

IBCE už tiež dáva na cash zostatkoch úrok. Takže to nakoniec ide aj v Maďarsku. Sláva 😀

Dear Client,

Interactive Brokers Central Europe Zrt. is pleased to announce the introduction of the Cash Yield Enhancement Program, which gives you the opportunity to earn income on eligible uninvested cash balances.

All clients are auto enrolled in the program. Please be advised that the income accrues daily but is paid on the third business day of the following month.

To learn more about the Cash Yield Enhancement Program (including eligibility criteria), please visit our website.

We look forward to continuing to service your investment goals.

Regards,

marco

Hello, I’d like to move my positions from IBCE to IBIE.
I went along and asked to create a new account from

“Settings” -> “Open an Additional Account”. I’m residing in Italy, and by default the new account should be with IE. Application documentation mentions IB Ireland. But right now the account isstill pending approval.

I was thinking I could just use the function “Transfer funds” -> “Transfer Funds Between Accounts” to move cash from IBCE to IBIE, but commenters are saying it’s going to take weeks. Is that confirmed?

If, would this be a better choice:

close all positionsTransfer via IBAN from IBCE to 3rd party bank accountTransfer via IBAN from 3rd party bank account to IBIE.Thanks!

Last edited před 1 rok by marco
Tomáš

Jen dokoncim IBIE, přijde tenhle email. No není ten svět úžasný? A ano, opravdu to přišlo z Maďarska.

Dear Client,

Interactive Brokers Central Europe Zrt. is pleased to announce the introduction of the Cash Yield Enhancement Program, which gives you the opportunity to earn income on eligible uninvested cash balances.

All clients are auto enrolled in the program. Please be advised that the income accrues daily but is paid on the third business day of the following month.

To learn more about the Cash Yield Enhancement Program (including eligibility criteria), please visit our website.

We look forward to continuing to service your investment goals.

Regards,

Interactive BrokersInteractive Brokers Central Europe Zrt. is licensed and regulated by the Central Bank of Hungary (Magyar Nemzeti Bank) under no. H-EN-III-623/2020.

Tomáš

Fakt je, že u IBCE jsou problémy s FX. Dá se jen do base měny. Nemám ještě odzkoušeno u IBIE, ale asi je pravda, jak tu zde píšete, že konverze měn u IBIE je bez problémů. Je to tak?

Petr

Zdravím všechny,
řešili jste někdo varianty poplatkové struktury – Pro Fixed nebo Pro Tiered, která je lepší? Trochu mne odrazují poplatky, které nejsou v Tiered variantě v ceně.
Díky, P

TomasS

Pro akcie rozhodně Tiered, pro ostatní mám Fixed.

Lukáš

Tak už to zřejmě nefunguje. Narazil jsem při žádosti o manuální změnu země – poslali mě do háje (= do Maďarska). Na tom jsem jim odpověděl, že jen postupuji podle jejich vlastního návodu a že kastováním klientů porušují právo EU (což je pravda – s ohledem na volný pohyb služeb a kapitálu si zákazní z jednoho členského státu smí vybrat dodavatele z libovolného jiného členského státu). Jejich reakce byla, že mou žádost zcela smazali :-D.

Lukáš

Migrace. Účet u IB mám cca 3 roky/ještě z před-Brexitových dob. Na první zprávu mi odpověděli, že si mám otevřít účet u IBCE; na to jsem jim odpověděl, že tam už účet mám a chci přejít pod IBIE dle jejich vlastního návodu. Na to mi nějak odpověděli, ale už si jen mohu domýšlet jak – přišla mi e-mailem notifikace o nové zprávě, ale když se chci přihlásit do účtu/registračního formuláře, abych si zprávu přečetl, tak dostanu zprávu “Your application has been deleted”. Tak už jen čekám, kdy mi z nějakého důvodu zavřou i ten účet u IBCE .:-)

Jirka

Zdravim vsechny… jenom pro doplneni, dnes to vypada, ze nove zalozene ucty v CR jsou jiz zakladany pod IBIE. Minuly tyden jsem zkousel na podporu, jestli by mi preci jen nezmigrovali muj aktualni ucet do Irska. Prisla vicemene stejna odpoved jako je na tom githubu – pouze uz tam nebylo doporucovano Nemecko, ale pouze link na zalozeni noveho uctu. Schvalne jsem to zkusil, jestli to vyjde a skutecne ucet byl zalozen pod IBIE (pres ticket jsem si to nechal overit, nez jsem dokoncil registraci).

Pokud by to nahodou nefungovalo, tak je jeste mala sance, ze na to maji skryty parametr, protoze link od podpory (https://www.interactivebrokers.co.uk/Universal/Application?ie=T) ma na konci parametr a nevypatral jsem proc… Tak pro jistotu prikladam…

Lukáš

Tak tohle by mě rozhodně zajímalo také, protože se chystám v současnosti otevřít účet. Nejraději bych měl IBIE ale zase je blbý ten sběrný účet.

NáhodnýKolemjdoucí

Tak jsem teď zkoušel vytvořit nový účet (přes link od Jirky) a potvrzuji, vypadá to, že to bude rovnou IBIE. Ani podporu kontaktovat nebudu. Všechny dokumenty už odkazují na Irsko, viz screenshot.
Btw, také jste museli potvrdit, že ten existující účet nejste vy a opravdu chce vytvřit úplně nový? dle jejich záznamu u nich už jeden prý mám (překvapivě :D)

a.png
NáhodnýKolemjdoucí

Tak mám update, třeba to někomu pomůže s tím co čekat ohledně rychlosti migrace.
Žádost jsem podal 2023/03/30 a hotovo bylo 2023/05/10. Full transfer i s penězi.

Henryk

10.4.2023 jsem si zakládal účet s neznalostí toho že existují 2 subjekty, každopádně jsem vyplnil všechny informace pravdivě a jsem přiřazen k IBIE (možnost výběru nikde v průběhu registrace nebyla). Nevím jak toto přiřazení vlastně ověřit, ale maily mi chodí z Irska, pro fund korunového účtu se mi zobrazuje německá banka a měnová konverze funguje bez omezení.
Pro doplnění jsem jen zjistil, že naopak (oproti madarskym účtům) nelze z eurového účtu zadat USD order – hodí to hlášku že není dostatek financí. Musí se tedy finance transferovat “ručně”.

Jakub

Prave na ty automaticke/rucni konverze na cash uctu jsem se IBIE 2x ptal supportu.

Poprve mi rekli, ze je nutne konverzi udelat rucne. Coz jsem si u IBIE prave myslel. A navic mi poslali navod, ktery vypadal spise na forex obchod, nez jak jsem si myslel, ze se to bude delat pres “Currency conversion”.

Napodruhe mi rekli, ze pry udajne se to i u IBIE prekonvertuje automaticky pri nakupu (jako na IBCE). Coz jsem sice jeste nezkousel, ale prijde mi to blbost.

Kazdopadne bych se rad zeptal, v pripade, kdyz budu delat konverzi u IBIE na cash uctu pres Currency Conversion. Tak predpokladam spravne, ze toto se nebere z danoveho hlediska jako forexovy obchod a tudiz by mi tim nemela vzniknout jakakoliv danova povinnost (za tu smenu). Je tomu tak? Diky.

Marco

Přiřazení pod IBIE stále funkční! Díky, refferal bonus na cestě)

Jan

Díky! Založil jsem a stale tento postup funguje!

Rostislav

Ahoj , neříkal si nahodou u Vojty Žižky ,že IBIE je pojistena do 100 tisic eur zainvestovanych akcii a v madarsku do 20 tisic eur či si to pletu ? Přijde mi totiž divné aby zapadní země měli horší pojištění než ty vychodní a ohledně politiky v Maďarsku si myslím ,že politici nemužou zasahovat do majetku zahraničního brokera

Jiří

Ahoj, trochu paradoxně řeším opačný problém – kvůli sběrnému účtu pro CZK jsem chtěl IBCE, založil jsem účet před pár dny a hodilo mě to pod IBIE! Vůbec nechápu proč, během registrace jsem si nevšiml žádné možnosti volby. To je nějaká novinka nebo chyba systému? Prosím poradíte, jaké mám možnosti, když se mi nechce crcat s posíláním peněz přes Revolut nebo zahraničními platbami? Napadá mě jedině požádat podporu o převod účtu nebo zkusit založit další účet, ale kdo ví, jestli by ho nehodili zase pod IBIE… Díky za radu a taky za celý blog!

Martin

Také jsem minuly tyden chtel založit v Maďarsku kvuli sbernemu uctu v CZK a jeste jsem delal registraci pres interactivebrokers.hu a stejne me to registrovalo v Irsku..

Natálie

Dobrý den,

co se týká pojištění, píšete že

Pojištění proti úpadku brokera je zde do částky 20.000 EUR na každý obchodní účet, v Maďarsku je to do 100.000 EUR. 

Jedná se o pojištění prostředků samotných nebo je v tom i hodnota vlastněných aktiv?

Příklad: mám v IBIE nakoupeny akcie MSFT v hodnotě 50,000 EUR (nebo USD – nepodstatné) a k tomu ještě držím 30,000 EUR, které jsou nezainvestované.

V případě úpadku jsem přišla pouze o nezainvestovaných 10 000 EUR, nebo 60 000 EUR (50 000EUR V MSFT a nezainvestovaných 10 000 EUR) ?

Děkuji za odpověď.

karel

Ahoj,
nevite jak v existujicim uctu zjistit v jake instanci jsem? IBCE/IBIE/IBUK ?

Dekuji

Petr

Jak poznam ze mam ucet IBCE nebo IBIE? Jde to nejakym zpusobem dohledat?

Marian

A tak se nam IBCE slucuje pod IBIE:

“As you may have read, IBKR has announced the merger of Interactive Brokers Central Europe (“IBCE”) into Interactive Brokers Ireland Limited (“IBIE”).

Clients of IBCE will have access to the products and services they have today. In addition, IBKR is pleased to announce that the merger will enhance access to current IBCE clients to products in OTC Metals and Currencies.

As a client of IBCE, there is nothing for you to do now. We will provide advanced notification when additional documentation is required. For more information regarding this announcement, please see our FAQs on the Interactive Brokers website.

We look forward to continuing to serve your investment goals from IBIE and hope our focus on the needs of European investors will provide even more value to you in the future.”

Libor

Uvažoval jsem o migraci, ale IB to udělá za nás.
Oznámili sloučení IBCE s IBIE a přesun všech do Irska :-)
Více zde: https://www.ibkrguides.com/kb/merger-of-two-eu-broker-dealers.htm

JakubH

Zdravím, moc děkuji za články,

mohu se jen prosím zeptat která volba vložení peněz bude nejvýhodnější? Já vybral účet v CZK a vložím si CZK přes korespondenční banku ČSOB, je nějaká lepší možnost? Moc děkuji za poznatky.

JH.

J H

Zdravím, vyzkoušel jsem poslání peněz přes IBAN CZK na sběrný korunový ucet ve Frankfurtu a banka RB si zaúčtovala 300Kč poplatek, tedy toto mi nepřijde ideální, je možnost ještě přes revolut SEPA platbu EUR za 150Kč jak jsem se dočetl, ale o poslání CZK bez poplatku jsem nenašel, moc děkuji za odpověd.

Tomáš Roud

Chápu dobře, že IB opouští Maďarsko a přesouvá vše do Irska?

Dear Client,

As you may have read, IBKR has announced the merger of Interactive Brokers Central Europe (“IBCE”) into Interactive Brokers Ireland Limited (“IBIE”).

Clients of IBCE will have access to the products and services they have today. In addition, IBKR is pleased to announce that the merger will enhance access to current IBCE clients to products in OTC Metals and Currencies.

As a client of IBCE, there is nothing for you to do now. We will provide advanced notification when additional documentation is required. For more information regarding this announcement, please see our FAQs on the Interactive Brokers website.

We look forward to continuing to serve your investment goals from IBIE and hope our focus on the needs of European investors will provide even more value to you in the future.

Regards,
Interactive Brokers

Martin

Ahoj,

zakládal jsem si o víkendu účet a rovnou mě to hodilo do IBIE (asi proto, že IB-CE se slučuje s IBIE, jak je uvedeno v článku výše), a nikoliv do IB-CE. Psal jsem jim, zdali mohu zasílat peníze na český sběrný účet (v aplikaci vidím při notifikaci pouze účet v DE ve Frankfurtu), který IB-CE má v ČR a bylo mi sděleno, že nemohu. Pokud bych tak učinil, tak by se peníze vrátily zpět. Pak ale nechápu, že kamarád má také účet u IBIE (dříve asi u IB-CE) a posílá peníze na český sběrný účet a peníze mu do IB dorazí. Máte s tím nějaké zkušenosti?

mikr

Dnes jsem automaticky/povině rovněž přešel do IBIE. Ani to nebolelo…..

Peter

Odporúčam doplniť do článku informáciu, že od 1. 8. 2024 bola maďarská pobočka IBCE zrušená, resp. zlúčená s írskou pobočkou IBIE. Teda všetci noví klienti z EÚ už budú mať účet v IBIE a starí klienti boli z IBCE presunutí do IBIE.

Effective August 1, 2024, Interactive Brokers Central Europe Zrt. merged into Interactive Brokers Ireland Ltd., which will now serve all EEA clients. Click here for more information.

Přejít nahoru