Vítám všechny v novém roce! Bohužel, posledních několik týdnů přidělává vrásky snad všem klientům Interactive Brokers kvůli probíhajícím migracím jednotlivých účtů pod evropské pobočky IBCE, IBLUX a IBIE. S migrací souvisí množství všelijakých problémů a komplikací, jejichž výklad se v různých zdrojích na internetu značně liší. Kromě toho mně od včerejška nejdou otevírat nové pozice, jak bylo brokerem několikrát zmíněno v emailové komunikaci (žádné překvapení), takže jsem se jal IB kontaktovat s nejčastějšími dotazy, které mě samotného zajímají.
Musím říct, že probojovat se v odpoledních hodinách na live podporu chce v posledních dnech pevné nervy a dostatek trpělivosti…
Po cca 45 minutách čekání a neustálého kontrolování okna s chatem se nakonec podařilo se supportem spojit. Níže přináším nejčastější dotazy, se kterými se v diskuzích setkávám a které se mimo jiné objevovaly ve výživné diskuzi předchozího článku.
Jedná se o oficiální odpovědi od supportu Interactive Brokers, nikoliv introducing brokerů. I tak ale mohou obsahovat nepřesnosti, ať už z důvodu kvality vědomostí podpory nebo jazykové bariéry.
Dotaz č. 1: Pokud potvrdím migraci svého účtu do evropské pobočky IB, jak dlouho bude trvat, než odstraníte omezení spojená s otevíráním nových pozic?
Pokud přijmete pozvánku k migraci, celý proces by měl trvat maximálně 24 hodin, než budete moci obchodovat s instrumenty, s nimiž jste obchodovali v minulosti a pro které máte obchodní oprávnění.
Dotaz č. 2: Migraci u svého účtu jsem před několika dny již potvrdil, ale stále jsem pod IBUK. Lze to nějak urychlit?
Určitě, hned přidělím vaší žádosti stav nejvyšší priority.
Dotaz č. 3: Jak dlouho by to mělo trvat, než dojde ke kompletní migraci?
Maximálně jeden až dva pracovní dny.
Dotaz č. 4: Pokud naopak neschválím nebo odmítnu migraci účtu, existuje nějaký deadline, kdy budu donucený buď migrovat, nebo uzavřít účet, nebo může můj účet zůstat v “hybernaci” po neomezenou dobu?
Prozatím vás IB nebude nutit účet uzavřít, nicméně situace se může v nadcházejících měsících změnit.
Dotaz č. 5: Jsou zde nějaké vyhlídky, že by rezidenti EU mohli v horizontu měsíců opět plně využívat všech služeb IBUK nebo je tahle možnost absolutně nemyslitelná?
Regulace a restrikce se mohou v čase měnit, ale prozatím nemůžeme potvrdit jakékoliv detaily.
Jak správně zmínil jeden z diskutujících – Petr (winpes), dalším skrytým negativem celé šarády by mohlo být vkládání peněz v české měně, viz. následující dotaz…
Dotaz č. 6: U IBUK mohli klienti z České republiky vkládat peníze v české měně na korunový účet brokera v ČR. Bude i nadále možné vkládat peníze na lokální korunový účet nebo se to s migrací změní?
IBCE, IBLUX nebo IBIE bohužel nenabízí lokální bankovní účet pro CZK jako tomu bylo u IBUK. Veškeré bankovní údaje se pro vklady po migraci změní. Pokud klient použije původní údaje, prostředky mu nebudou připsány.
Dotaz č. 7: Z vaší FAQs stránky nerozumím přesně jedné části: “Please note that IBIE offers financing for securities and commodities trades but cannot support withdrawals of borrowed funds. You will be free to withdraw any free cash not needed to support your open positions. If you would like to withdraw additional funds, you can sell positions and withdraw the proceeds.“
Můžete mně to prosím vysvětlit na konkrétním příkladu?
Zjednodušeně řečeno nemůžete vybírat peníze ze svého účtu na margin. To znamená, že pokud bude váš zůstatek v dané měně negativní, nelze tuto měnu vybírat, což u IBUK možné je.
Poslední tři dotazy se budou týkat stejného problému…
Dotaz č. 8: Pokud mám na účtu otevřené pozice, které byly nebo budou pořízeny za nepodporovanou měnu (platí pouze pro IBCE), např. HKD, jakým způsobem bude IB s těmito pozicemi nakládat a jaké bude jejich financování?
V případě kladného zůstatku jej bude IB automaticky konvertovat do základní měny vašeho účtu na denní bázi. V případě negativního zůstatku k žádné konverzi docházet nebude.
Dotaz č. 9: Dobře, a jak to bude s financováním negativních zůstatků v nepodporovaných měnách?
Standardně jako tomu bylo u IBUK. Broker vám měnu k obchodování půjčí na úrok.
Dotaz č. 10: Je možné provést virtuální FX obchod, tedy např. prodat USD a nakoupit HKD, čímž by mohly být financovány otevřené pozice v nepodporovaných měnách?
Není možné provádět virtuální forexové obchody.
Co na to já?
Tím, že mě IB netlačí do uzavření účtu, zkusím zatím vyčkávat, jestli nedojde k nějakému posunu ve vyjednání lepších podmínek mezi EU a UK. Dávám tomu max. čtyři až pět měsíců, pokud ani po této době neuvidím pozitivní progres, budu účet pravděpodobně migrovat do IBIE (prozatím jsem nenašel pro svoje investičně-tradingové potřeby lepší alternativu). Určitě nechci mít účet v limbo stavu navždy.
A to je pro dnešek vše. Pokud máte jakékoliv nové postřehy, budu rád, když se s nimi podělíte v diskuzi pod článkem.
Dnes ráno jsem obdržel email od IB, že má migrace do IBCE je hotová. Mám nové číslo účtu a bankovní spojení pro převedení financí do JPMorgan v Německu. V případě SWIFT spojení prostřednictvím Airbanky vyjde poplatek za odeslání CZK na účet IB na 100 Kč, to samé příjem.
A funguje to stejně jako u IBUK, teda peníze se na účtu IBCE objeví v CZK a ty si je můžeš vyměnit třeba za USD až když chceš?
Ano, IBCE má otevřené účty v CZK, PLN, USD a EUR. V těchto měnách můžete zasílat finance a objeví se vám ve stejné měně na účtu. Změna pro CZK je ta, že nyní se nebudou posílat sem to Česka, ale do Německa. Možnost je odeslat EUR přes SEPA zdarma, nebo přes SWIFT v CZK za poplatek banky. Nejnižší poplatky má Airbanka. Pokud máte výhodný kurz tady v ČR pro nákup EUR, možná se vám vyplatí využít SEPA a zaslat finance na účet v IBCE v EUR.
… to bych řekl, že se vyplatí prakticky každému, protože většina bank bude už dnes mít SEPA platbu zadarmo nebo za pakatel. A kde koupit EURa? TransferWise, Revolut a podobné firmy by měly být řešením.
Tak dnes přišlo konečně vyjádření k těm CZK účtům. No, vyjádření …
Jeste doplnim ceskou eXchange, ktera ma ucty u Fio. Z libroveho uctu jsem si behem jednoho dne prevedl penize do eur a ty pak poslal na ucet u IBCE, ktere dorazily behem nasledujiciho dne.
OK taky možnost, ale pořád o něco horší kurzy než u Revolutu nebo přímo u brokera.
Je to opravdu jen těch 100 Kč i v praxi? Vím že AB má v ceníku jen 100 Kč, ale ve skutečnosti se k tomu mohou ještě účtovat poplatky zprostředkující banky. Např. za poslání USD do IB loni Air Bank nad rámec těch 100 Kč účtovala ještě 22 USD. Možná že poslání CZK do Německa funguje za výhodnějších podmínek, nevím. Taky záleží jaký typ poplatku (SHA/BEN/OUR) se tam zadá, ale divil bych se, kdyby se zadání příznivějšího poplatku (pokud by to prošlo) neodrazilo stržením z přijaté částky, v případě že by platba šla přes zprostředkující banku.
Když jsem v minulosti převáděl USD do Ameriky pomocí SHA, do IB došlo vždy méně peněz, cca o 20 USD, což byl poplatek pro zprostředkující banky. U našich německých sousedů může být situace lepší, na další týden připravuji na tohle téma článek, takže STAY TUNED!
Díky moc za info!
Rádo se stalo ;-)
Stale je moznost ucet v UK nechat “hibernovat” kvoli poisteniu (ak ste buy hold) a otvorit dalsi ucet v IB alebo aj dalsi niekde inde, moznosti je kopec. Ja zatial vyckavam (mam Lynx) , mam otvoreny novy ucet v XTB, uvazujem este nad Fio (lebo americke ETF) a mozno aj dalsi priamo v IB.
Otazkou je, zda IB-cko dovoli otevrit druhy ucet u jine jejich entity?
Skusim pouzit inu mailovu adresu, pas a nie obciansky preukaz na identifikaciu a uvidim. :-)
Tak dej, prosim, vedet jak jsi dopadl?
Diky
Já mám u IB dva účty, jeden je na fyzickou a druhý na PO. Těžko říct, jestli můžeš mít dva účty na FO. Každopádně když se zeptáš na supportu, určitě ti to řeknou…
Ahoj. Muzu mit na Vas dotaz, jakou vyhodu prinasi obchodovat jako PO?Ja sam jsem to ted zjistoval a napr. vznikne ten problem, ze je clovek automaticky klasifikovanej jako profesional, takze u IB napr. za CME data feed zacne platit 120USD/mesic. Pak vidim vyhodu jen v offshore PO, kdy mi dodatecny naklady pokreje danova optimalizace.
To by nemal byť problem keď pouzijes inú email adresu. Sam mám tri účty – dva priamo IBUK na stejnu email adresu a teda pod stejnym username, a jeden cez Lynx pod inou email adresou.
Zkousel tady nekdo kupovat naprimo US ETF jako SPY,DIA,QQQ pres FIO?Ja to pred rokem zjistoval a FIO tvrdilo, ze to u nich jde.Ta jejich obchodni platforma je jinak strasna.
Prosím pokládejte svoje dotazy tam, kam patří. Ještě před položením dotazu použijte vyhledávání na webu, na tuhle problematiku jsem psal třídílný seriál.
Jo sorry, ale muj primarni zajem a jak jsem tyto stranky objevil, byla snaha najit zkusenosti Cechu s migraci uctu. Jinak vsem co toto tema a s tim spojene problemy zajima, vrele doporucuju sub na redditu Interactive Brokers.
Momentalne se tam rozebira, ze nekomu nejdou konvertovat ani kladne zustatky povolenych men. Dalsi zajimava informace je prchod z Reg T Margin na portfolio margin a dusledky tohoto prechodu.
Jestli tady mate nekde clanek o vyhodach obchodovani jako fyzicka osoba podnikatel versus PO osoba versus fyzicka osoba tak bych si to velmi rad prcetl a vyhledavni zkusim.Dik.
V pohodě, ale tvůj dotaz byl úplně off-topic a nikterak se netýkal migrace. Co se týče výhod a nevýhod FO vs PO, tak pokud investuješ dlouhodobě, potom se jednoznačně vyplatí FO. PO účet u IB sice mám, ale nejsem na něm nijak aktivní, vše mám sjednocené pod fyzickou osobou. S offshore firmami je to posledních několik let značně komplikované…
Jo bylo to off-topic, ale cela tahle geneze vcetne migrace je na zaklade legislativniho procesu EU.Kdyz prisla MiFID 2 tak najednou neslo obchodovat US ETF a musis to resit pres put opce. Ted je to taky legislativni proces EU, prtz UK ten princip ekvivalnce EU zatim garantuje. A zase jsou z toho omezeni, kdy nemuzes s IBCE obchodovat napr. spot FX, prtz madarska regulace tohle neumoznuje, stejne tak vubec nabylo spatny mit moznost menovy diverzifikace mit zustatky v GBP, JPY nebo CHF.
Predne chci podekovat FinHacker ze s nama sdilis informace. Ja stale vyckavam v UK pres LYNX a mam migrovat do Irska. Je uz nekdo z LYNX v Irsku a ma taky zasilat CZK jinam nez na ten cesky ucet co byl? Mam z toho strach a na LYNX supportu me rekli ze o zmene uctu na CZK deposit nemaji zadne informace. Stejne tak ze nemaji zadne informace jesli budu mit moznost migraci provest i v budoucnu. Stale me jenom opakuju ze doporucuji provest migraci co nejdrive
Ahoj, četl sis, co jsem psal v článku výše? Je v něm obsaženo přesně to, z čeho máš obavy. Ze supportu mám informaci, že prozatím žádný CZK sběrný účet neexistuje a kdoví, jestli vůbec kdy existovat bude. Není důvod se obávat posílat peníze prostřednictvím europlatby, je to stejné jako standardní převod.
Ano,cetl ale kdyz jsem se na to ptal pana na LYNX supportu tak me rikal ze nema zadne informace ze by ted mel byt ucet jinde nez v CZ. Proto se ptam vylozene LYNX klientu co uz migrovali jak to maji. Jak pises ze je to stejne jako standardni prevod tak to sice ano ale je to s poplatkem ze?
Pokud by byl poplatek 100 Kč jak píše výše Patrik, tak je to OK. Mne spíš zajímá jak je to s kurzem. Jeden z důvodů proč jsem šel do IB (přes Lynx) bylo, že mají střední kurz pro exchange + malý a jasně daný poplatek.
Můj plán je takový, že místo toho, abych si posílal na účet finance každý měsíc, pošlu 3x do roka větší obnos a zaplatím pokaždé 100 Kč. Celkově se mi poplatky na obchodování po migraci do IBCE zvýší o 300 Kč, což za mě není důvod pro převod účtu.
Tak IB tvrdi ze na zrizeni deposit uctu v CR jiz pracuje. Viz. *** [admin: sorry, ale na jakékoliv prodavače horké vody neodkazuji]
Tak snad alespon tohle dopadne dobre
Ah,sorry FinHacker. Chtel jsem jen sdilet komunikaci kterou dany clovek vedl s IB supportem ohledne zrizeni sberneho uctu pro CZK deposits zpet v CR
V pohodě, nic se neděje, já ti nijak nenadávám. Nemám problém odkazovat na kvalitní zdroje, ať už domácí nebo zahraniční, ale na “info podnikatele” ne.
Omlouvám se předem, že to není dotaz 100% k migraci…
Máte někdo praktickou zkušenost s převodem CP od českého brokera k IB-čku? Nejspíš ještě z doby IBUK (i když jsem aktuálně migroval do IBCE).
Co vše je k tomu potřeba?
Zatím jsem vždy jen posílal eura.
Předem děkuji za odpověď.
… to by byla dobrá zpráva.
Tak jak muj broker (Captrader: IB reseller) slibil, tak ucinil a od 10.1.2021 nemuzu otevirat nove pozice (brexit restriction). Nicmene jsou stale zachovany ostatni funkce vc. vkladu (umoreni marginu), vyberu na margin, presuny aktiv mezi obchodnimi ucty. V soucasnem modu jsem schopen vydrzet celkem dlouhou dobu.
Ano u mě to stejné. Pro dlouhodobé investory žádná hrůza, ale třeba rok bych takto fungovat nechtěl.
Akorát mi v posledních mailech píšou, že mám do konce ledna přijmout migraci, nebo mi hrozí, že účet uzavřou. Taky vám něco takového přišlo? Díky.
Ano, prislo. Cast porfolia jsem vyvedl mimo IB a se zbytkem budu nejspis nucen migrovat.
Moje otazka na LYNX support vcera: Bude možné odsouhlasit/provést migraci i v budoucnu pokud se pro ní rozhodnu?
Odpoved:
migraci je zapotřebí provézt do termínu, který jsme Vám uvedli v emailu. Nepředpokládáme, že by pak bylo možné migraci uskutečnit a nejspíše budete po čase vyzván ze strany Interactive Brokers k zrušení účtu.
Termin jsem mel asi 7.1.2021
Mam trosku strach abych mel moznost migrovat i v budoucnu :(
Přikládám zkušenost s migrací účtu z IBUK.
28.12. jsem zažádal ticketem IB, že nechci migrovat do IBCE, ale chci do IBIE.
31.12. mi odpověděla Aishwarya P, že to nejde, že všichni čeští rezidenti spadají do IBCE.
31.12. jsem znovuotevřel ticket, kde jsem se více rozepsal, mimo jiné jsem uvedl, že jistý Mr. Labros (viz odkaz na těchto stránkách) zažádal a bylo mu vyhověno :-)
04.01. Aishwarya P mi napsala znova, že to nejde, protože …., ale ať si vytvořím další ticket, že mi rádi odpoví.
04.01. vytvořil jsem nový ticket a rozepsal se šířeji (m.j., že mám další účet u Lynx a ten mi hned nabídli migrovat do IBIE.)
04.01. začala blokace pro otevírání obchodních pozic (redukce pozic byla umožněna)
11.01. jsem se probojoval na chat a hned si stěžoval, že chci do IBIE a že mi týden nikdo neodpověděl na ticket. Můj chat dostal na vyřízení Mr Fabian (!), který řekl, že to zařídí (během dneška). Za cca 1 hodinu jsem dostal ticket s vyzývacím dopisem do IBIE. Vyplnil jsem identifikace a další administrativu. Za další cca 3 hodiny jsem již mohl obchodovat (otevírat pozice)
V jaké měně vidíš v tom jejich webu hodnotu portfolia? Teď to bylo jasné, zobrazovali CZK který byl asi jednoduše vypočtený tím středním kurzem USD > CZK. Ale teď hádám, že se bude hodnota zobrazovat v EUR.
Jestli je zobrazená v CZK, zajímalo by mne jestli to sedí na převod středním USD > EUR > CZK.
Právě ten poslední je zajímavý. Protože jestli neumožňuje IBIE účet v CZK. Reálná hodnota portfolia (díky převodu třeba nevýhodně u banky) bude nižší a tudíž zobrazovaná částka (pokud tedy je v CZK) se může dost lišit od reálné kterou člověk může dostat na účet.
V kolik hodin ceskeho casu a jaky den jsi zkousel ten chat?Potreboval bych taky odchytit Fabiana. Mam to naprosto stejny a uz tyden cekam na odpoved na druhy ticket.Dik.
Zajímavé. Jsem český rezident, a byl jsem automaticky vyzván na migraci k IBIE, kde nyní již jsem. Nejsem přímo přes IB, ale Lynx.
Co jsem slyšel a viděl, tak většina (ne-li všichni) klienti introducing brokerů migrovali do Irska…
IBCE vs IBIE
Ahoj vsem!
Vidim, ze spousta lidi tu resi IBIE preferenci oproti IBCE, tak se chci zeptat: jake konkretni duvody jsou za touto preferenci?
Naprosto rozumim a souhlasim s tim, ze Irsko > Madarsko ve smyslu politicke, ekonomicke, legislativni atd. situace; to je bez debat. Nicmene, pokud odhlednu od tohoto pro nas zjevneho faktu a zamerim se ciste na podminky tech dvou entit, vidim tam asi nejzasadnejsi rozdil v oblasti pojisteni uctu a ten hraje pro IBCE, pokud se nepletu.
Nepredpokladam, ze je zde realne riziko katastrofickeho scenare typu nejakeho prevratu, znarodneni a podobne, coz by byl samozreme opravdu problem.
Jsou tim padem nejake racionalni duvody, ktere je dobre zvazit a jeste dodatecne resit migraci k IBIE? Pokud by to teda vubec bylo mozne, protoze uz jsem u IBCE :-).
Diky moc za nazor(y).
Pokud odhlédnu od bodů, které už jsi vyjmenoval, tak snad jenom možnost více různých měn v účtu. Také nepředpokládám, že by mělo dojít v Maďarsku k převratu nebo znárodnění. Pokud už máš účet migrovaný, asi bych to neřešil. Sám mám svůj druhý retail účet pod IBCE a nijak mně to nevadí.
OK, diky za reakci/potvrzeni. Jen jsem nechtel nic prehlednout.
Raději mám účet v Irsku i když s pojištěním 20K než v Maďarsku s pojištěním cca 90K. Považuji za pravděpodobné, že Maďarsko v nejbližší budoucnosti zavede daň z bankovních operací (nebo jinou kulišárnu) :-(. Protože ani jedna výše pojištění mne neuspokojuje, tak jsem si otevřel ještě účet u Tradestation (pro dlouhodobé investice), kde je pojištění 500K. Navíc se jedná o prvotřídní analytickou platformu a mohu zde obchodovat ETF bez omezení!
Tradestation ma ale dost prepalene popoplatky ne? Stale zvazuji Firstrade nebo Tastyworks.
Neřekl bych přepálené, nicméně velkou část lidí odradí měsíční poplatek 150 USD za používání jejich platformy. Pro AOS obchodníky to může být v pohodě, ale pro pasivní investory je to hodně zbytečný výdaj.
Pokial si zvolis popl. plan per trade, tak sice platis za obchod 5$, ale uz ziadne ine poplatky…. Takze pre dlhodobych investorov , ktory urobia max.10- 20 obchodov za rok je to podla mna ok.
Na Tradestation webu jsem našel, že $5 per trade se týká jen TS GO, a TS SELECT a ty jsou dostupné jen pro US residenty. Jak z Evropy dosáhneš na plán že platíš jen $5 za obchod? (tedy stejně jako za obchod s akciema u IBUK)
https://www.tradestation.com/pricing/#et_pb_tab_1
Tak té záložky uprostřed stránky jsem si nevšiml. Díky. To jsou dobré podmínky a vzhledem k podpoře TransferWise to začíná být dost zajímavé. Teď už mne trochu trápí jen ta dědická Estate Tax která je tuším nad 60k dolarů 40% pro non-US residents.
40% je maximalni vyse pro assety nad 1 000 000 USD. Dan zacina na 18%, ale problemem samozrejme je. Soucasne by se nemela vztahovat na US treasuries a non-us akcie (pravdepodnobne drzene jako ADR).
Neplatí ten 1M USD jen pro US residenty?
US rezidenti jsou osvobozeni od dedicke dane do vyse 11,4 mil USD (2019).
Jen $5 za obchod s akciemi? Já platím u IB $0,35…
Jasne, ale niekomu kto urobí pár obchodov za rok to môže vyhovovať, navyše u ib je mesačný poplatok za nečinnosť. Netvrdím ze TS je lepšie ako IB ale v rámci diverzifikáciemedzi viacerých brokerov to môže byť výhodné plus poistenie SIPC.
Já jsem reagoval na @Josef a jeho “$5 za obchod u IB”. Proti Tradestation nic nemám…
$5 je na CZ poměry dobré, všechny ostatní brokeři vycházeli při mém způsobu obchodování (někdy několikrát týdně, někdy jednou měsíčně) dráž. Nehledě na FIO, $15 … atd. Těch tebou avizovaných $0,35 je asi na PO ne?
Ne, je to standardní ceníková komise při tiered struktuře, více v článku.
Ten jsem četl ale už na něj zapomněl. Díky za připomenutí :)
Zdravím, rád bych autorovi a všem přispívajícím poděkoval za skutečně obohacující poznatky. Skvělá a vstřícná komunita👍. A mohu potvrdit, ze po mnoha letech jsem na základě článku se dopracoval k 0,35usd/obchod.
Ahoj, jsem rád, že jsme tady všichni sobě samým užiteční. Ať se daří!
Existuje u nich aj plan “per share”, kde do 100 kusov akcii platis iba 1$ za obchod.
Ten poplatek už tam být nemusí…
Pokud máš u nich více než 100K, tak poplatek 150 měsíčně za platformu neplatíš :-)
A proto převádím dlouhodobě nakoupená ETF u IB do Tradestation. A navíc je to z daňového hlediska lepší než u IB uzavírat pozice a jinde je znovu nakupovat. Převodem CP k jinému brokerovi se neztrácí datum nákupu pro časový test 3 roky.
A drzis us etf alebo non-us etf? Resp vzťahuje sa u tradestation SIPC poistenie aj na nonresident aliens ktorí drzia non-us etf (ak to u nich ide)?
Pánové není náhodou international account u Tradestation přímo přes Interactive Brokers? Případně je rozdíl mezi Tradestation International a “international Plan” u Tradestation (viz. https://www.tradestation.com/pricing/#et_pb_tab_1 vs. https://www.tradestation-international.com/global/)? Pokud se bavíme o účtěch pro Non-US residents.
Ano, jedná se o dvě rozdílné společnosti.
Zdravím,
má někdo z Vás účet u TDAmeritrade? ( nějaký dávno založený)
(jestli je na tento dotaz lepší vlákno, tak ho přesuňte).
Ano, mám.
A máš nějaký levný způsob jak vybírat pravidelně? (proto levný). Nebo používáš ten jejich mezinárodní withdrawal?
Popravdě jsem z tohoto účtu moc nevybíral, měl jsem ho primárně na hraní s opcema, našel jsem jeden výběr před cca rokem a půl, ale to jsem převáděl (wire transfer) nějaké USD k jinému brokerovi v rámci USA (Tradestation) a nenašel jsem na výpise, že by mi strhli nějaký poplatek, i když je uvedeno, že na většinu těchto převodů budou aplikovat fee 25 USD. Možná by byla varianta zkusit převod třeba k IB a pokud by byl bez poplatku, tak pak vybírat přes IB, který má myslím jeden výběr v měsíci zdarma, ale chce to vyzkoušet…
Jinak asi tento účet začnu více využívat na akcie, jelikož jsem nedávno zjistil (po té co jsem byl nucen se o to zase začít zajímat, když mi IB převedlo v rámci Brexit účet do Maďarska), že mi TD Ameritrade dává nulové poplatky na akcie :-). A je v USA pod USA regulací a pojištěním, takže určitě diverzifikuji teď od IB část prostředků pod TDAT… jediná nevýhoda je, že oproti IB mají vysoké sazby na margin úvěry.
Ahoj, díky za odpověď. Jsem na tom stejně. Skončil jsem také v Maďarsku. Tak to směřuji k určitě diverzifikaci. No, dobré vědět, ze nejsem u TDA jediný z ČR.
Vypada to, ze IB pritvrzuje. Tohle jsem obdrzel dnes: We have invited you to migrate your account to one of the IBKR Group’s European affiliates in Ireland, Hungary, or Luxembourg. However, we have not yet received your consent to migrate your account from IBUK. Perhaps you have missed the previous communications, but we urge you to log in to the Client Portal at the earliest opportunity and provide the authorization to transfer your account. Client Portal will also provide you with the key information to help you understand the transfer process in detail. … Without this consent, IBKR will need to restrict your account to closing-only transactions and as of 31 January 2021, and may need to consider closing your account entirely.
Taky mně to dneska přišlo. Asi tu migraci budu muset provést dřív, než jsem původně plánoval. Je tam totiž jedno velké riziko… Pokud by IB přešlo k uzavírání účtů, mělo by to pro mě velmi neblahé daňové následky. Včera jsem navíc četl článek, že to s dohodou ohledně britských finančních služeb nebude tak rychlé…
Ahoj,
mam jeden prakticky poznatek po migraci k IBCE. Z nejakeho duvodu nemam jako banku pro prevod JPM v Nemecku ale JPM v US. Revolut nabizi jednu mezinarodni platbu mesicne zdarma, pokud posilate do nejake zeme jeji narodni menu (alespon tak jsem to pochopil z jejich ceniku). Takze dolaru do US jednou mesicne zdarma. K tomu lze kazdy mesic vymenit 25k CZK na Revolutu zdarma stredovym kurzem. Neni to moc, ale nekomu by to mohlo stacit. Proto doporucuju zkontrolovat jake platebni detaily se vam vygeneruji pri zadani prevodu na IB. Zkusil jsem tam vcera poslat $100 dolaru, vsechno bylo zdarma a cekam az prijdou.
Jen pro info (dnesni komunikace se support):
Ashley P: IBKR does not support digital banks when the bank is based as a digital wallet or payment processor.
IBKR does not recommend sending funds from a payment processor as funds are usually sent without the payment details or sufficient information. This can lead, in most cases, to the rejection of the payment.
IBKR always recommends sending funds from a bank account in your name.
The following are not supported: Citibank Global Transfers, Instarem, MoneyGram, PayPal, Paysera, Revolut, Skrill, Western Union, WorldPay and Online Peer to Peer payment systems (e.g., Venmo, Google Wallet, Zelle, Neteller, QuickPay & Square Cash).
Please note, cash deposits must be initiated from a bank or broker account in the client’s name.
Díky za info, je to přesně jak píšeš. Revolut je super služba, ale pro posílání do IB nelze využít, stejně tak Paypal.
Já posílám peníze
z Revolutu na IB už cca rok a žádný problém, peníze připsány ten samý den.
Díky za info, zkusím otestovat…
A aku menu tam posielas?
eura
Tak dolary z Revolutu dorazily. Zatim jsou tedy vedeny jako HOLD, ale to je tusim standadni postup.
How to transfer funds to IBCE now
Vzhledem k tomu, ze to tu vsichni resime, tak nasdilim svou zkusenost, at se s tim nemusi prat kazdy sam…
Info ze support:
Ashley P: If your bank is transferring CZK, then IBKR will receive CZK and the same will be credited in your IBKR account.
Ashley P: IBKR does not charge any fees for depositing funds into the account apart from MXN currency
However, you would need to check with your bank, if they charge any fees for transferring funds.
Ashley P: Yes
Neither IBKR or its agent bank charges for electronic deposits of any currency other than MXN.
If you are being charged it is likely because your bank is using the services of a correspondent bank to effect cross-border transfers. As this relationship is not controlled or determined by IBKR (nor do we benefit by the fee), you would need to discuss with your bank the relationships they maintain and how that impacts your costs.
Takze… rozhodl jsem se to vyzkouset a uvidim, co se stane resp jestli a kolik mi strhne JP Morgan nebo IBKR. Dam vam vedet.
+++
Porad nemaji zadnou timeline na zprovozneni toho uctu v CR… Naprosto to nechapu, protoze maji existujici a funkcni ucet, ktery jsme vsichni pouzivali pod IBUK, ale co na to rict…
Zatim.
Ahoj, takze jenom sdilim update, ze se vse podarilo podle planu (supportu).
Pouzil jsem ucet ve Fio, kde je za zahranicni platbu v CZK poplatek 200 Kc za SHA prevod.
Penize dosly v poradku a vsechny :-).
Patrik psal, ze Air si bere 100 Kc. mBank ma 0.5% z castky a min 250 Kc. CS ma 1% a min 220 Kc. Nevim, jak ostatni.
Překvapuje mě, že si IB nic nestrhl na své straně. To je dobrá zpráva…
Ahojte,
vdaka za super clanky a aj informacie v komentoch. Tiez riesim prechod do Madarska a nie je mi jasne, ci sa na prevody nebude vztahovat madarska dan z financnych operacii. Mate v tom niekto jasno, ci to budeme platit, alebo nie? V sucasnosti by mala byt 0.3 percenta, ale neviem najst na koho presne sa to vztahuje. V tejto info uplne dole pisala unicredit, ze na investorov sa to nevztahuje, ale rad by som bol keby sa v tom niekto vyznal a vyvratil, ze by sa to na nas mohlo vztahovat po prevode uctu do HU: https://gss.unicreditgroup.eu/markets/hungary/newsflashes/hungary-increases-financial-transaction-tax
Zdravím,
tak dnes o půlnoci mi z IB došel tento email, kde už si mohu vybrat, do jaké evropské pobočky chci svoje IB účty migrovat. Podotýkám, že dříve mi nabízeli pouze a jen IBCE (Maďary). Také, pokud tak neučiním do konce ledna, poté mi “možná” budou mi zrušeny účty:
===
Dear Client,
As has been communicated over the past months, Interactive Brokers UK (IBUK) is ceasing service for accounts held by residents of the EEA because of the UK’s departure from the EU.
We have invited you to migrate your account to one of the IBKR Group’s European affiliates in Ireland, Hungary, or Luxembourg. However, we have not yet received your consent to migrate your account from IBUK. Perhaps you have missed the previous communications, but we urge you to log in to the Client Portal at the earliest opportunity and provide the authorization to transfer your account. Client Portal will also provide you with the key information to help you understand the transfer process in detail.
Without this consent, IBKR will need to restrict your account to closing-only transactions and as of 31 January 2021, and may need to consider closing your account entirely.
Please note that there may be certain portfolio restrictions applicable in some cases depending on your country of residency: KB3643: Portfolio Restrictions.
We will send a follow-up email with the specifics if your account contains unsupported assets in the new IBKR European broker applicable for your country of residence. If you hold any of these assets in your portfolio, you must close the positions as soon as possible in order to facilitate transfer of your account.
Interactive Brokers
===
No, jelikož jsem si na svůj denní chleba musel urychleně otevřít jiného futures brokera, který ale ze své podstaty nemá tyto vysoké pojištění, protože je pouze futures brokerem a na ty se takové pojištění vkladů nevztahuje, peníze mi tedy leží přímo na účtu u Dormanů, se tedy ještě více zajímám o to, jak a kde jsou moje peníze uloženy a chráněny, po tomto nešťastním brexit rozhodnutí a (ne)dohodě EU s UK, jsem si uvědomil, jaký jsem vlastně žil bezstarostný život s IB a jejich služeb, tedy IBUK :-)
Nyní, když člověk musí řešit tyto nepříjemnosti a najít si náhradu za IB, případně akceptovat EU IB filiálky s některými omezeními, případně si najít zcela jiného brokera, si najednou říkám, co je vlastně IB jako celek zač, protože je to Amazon mezi eshopy a takový je jenom jeden.
Stále tak stále přemýšlím, jakou IB evropskou entitu si vybrat. Jelikož jsem ze své podstaty člověk nedůvěřivý, hloubaví, někdy až moc nepřemýšlející, jinak přemýšlející neustále, který se navíc věnuje makroekonomii koníčku jako celku, tedy posledních 10 let, co se na trzích pohybuji, se snažím najít informace tam, kde většina lidí jako celku končí. Nejspíš jsem ale jen nemocný z mého původního povolání ajtíka, který má potřebu vše prozkoumávat, jak co funguje a mohli by i fungovat lépe kterým již ale nejsem, jsem trader.
Lucembursko, tato pro mě absolutně neznámá a nikde nezmiňovaná země, je pro mě jednou velkou záhadou, jak vůbec může existovat, tedy prosperovat :-) Navíc, když v ní údajně leží 200 bank. Na to, kolik má obyvatel, mám pocit, že snad 2/3 pracují ve státní správě, i když údajně přes 80% HDP tvoří služby. Nazval bych to po svém, že tato země je (ne)přímo “lehkou děvou” Bruselu již z dávných dob. Ale to celá EU, jen Brusel má jakési zvláštní výhody, zdá se mi. Možná plusové body pro tuto IB filiálku.
Irsko, tihle původní pasáčci ovcí, ze kterých se po r.2000 vyklubali mistři finančího a technologického byznysu, mě nikdy nepřesvědčili v tom, že bych u nich chtěl mít uložené svoje peníze, a ani výmluva, že tam sídlí snad všechny technologické firmy této planety..nejsem korporát, nejsem firma, jsem fyzická osoba, takže na mě platí trochu jiná čísla. Navíc, že jsme všichni pod EU mi zrovna nenechává lehký spánek, protože si pamatuji dobu, kdy po poslední krizi 2008 na tuto zemi EU, tedy Brusel uvalil informační embargo. Najednou se tak, jak se o této zemi negativně psalo, že tuto krizi odnesla největším podílem, ještě větším, než 2 Řecka dohromady a prakticky ze dne na den, jsme o ni již vícekrát nic takového neslyšeli. Tedy po té brutální EU injekci, jinak by si tato země lízala rány ještě snad do teď.
Maďaři, tak z těch jsem měl upřímně největší strach, přiznám se. Při představě, že mám v této zemi uloženou většinu svého jmění a s tím, jak celá V4 brojí proti EU, se osobně bojím, že se vlastně může stát cokoli. Kdo sleduje makro vývoj a sleduje, co se za poslední roky děje, tedy boj mezi EU a V4, tak si říkám, kdo z této bitvy může být vítěz.
Vždy je to ten, kdo je nejchytřejší (moc a peníze) a V4 z podstaty věci to nikdy být nemůže, ne v této odlišné struktuře myšlení mezi zeměmi V4. Protože když přijde na věc a skutečně se stane nemyslitelným, že se V4 odtrhne z EU (ono jde vlastně již jen o V3, protože Slovensko zde již moc neplatí, už jen proto, že přijalo euro a tudíž nemají tu poslední instanci svoji měny), by se najednou každý stát ocitl sám. A upřímně, s naší ekonomickou závislostí na Německu a hlavně Maďarsko, pro které je investiční kapitál z ciziny to hlavní(i když je Němec rok od roku na celý Brusel, tedy EU, více a více nasr*ný), si jako malá země, která prodala za účast v EU prakticky veškeré naše hodnoty. Jsou vlastně Maďaři na tom ještě hůře, než mi a vždycky budou. Ostatně jejich “smutná” historie je toho důkazem.
Osobně se do žádných veřejných debat nepouštím, i když mám vyloženě potřebu cokoli napsat, vždy si řeknu pádné argumenty, proč to nakonec nedělat, ale toto je přesně jedna z mála výjimek, kterou čas od času udělám, a které nelituji a litovat nebudu.
A proto že jsem spíše introvert, jsem i tak trochu spisovatel, který přemýšlí o tomto globálním světě víc, než by možná bylo zdrávo, jsem se rozhodl napsat tuto polemiku a pojmout ji vlastně jako takové pochmurné rozloučení něčeho, co jsem bral (a myslím, že i my ostatní zde) jako absolutní samozřejmost, tedy do té doby, než mi ji vyšší moc, sebere.
Měl jsem v tobě, IB, “celoživotního” investičního partnera (tedy jen asi 10 let, co se burzovnímu světu věnuji), kterého jsem bral jako samozřejmost, ro své finanční výlety po jedničkách a nulách po světě burz, hlavně tedy za velkou louží. A až nyní mi vlastně došlo, jak křehký tento vztah dokáže býti, díky vyšší moci, zvané demokracie, nevědomost a samozvaná byrokratická nerovrocennost.
A i když mohu znít jako věčný pesimista (jsem jen upřímný realista), to může vypadat, že se s tebou loučím, a nejspíš to tak i bude. Nevylučuji však, že se spolu ještě minimálně jednou za život shledáme.
To už ale budu daleko bohatší, než jsem teď, ale pořád to budu já.
S láskou, tvůj malý klient.
PS
To Pedro:
Ako si prisiel na to, ze si mozes vybrat pobocku? Ja som dostal taky isty mail, ale myslim, ze na vyber nemas. Podla mna ti len pripominaju, ze mas akceptovat ponuku do tej pobocky, ktoru ti predtym urcili..
Hezkou polemiku jsi sepsal :) díky za názor. Já to teda tak tragicky nevidím, ale každý má svůj pohled. Jinak souhlasím s @ra100, že na výběr pobočky ti nedávají. Platí to, co ti nabízeli v předchozím emailu.
Jinak co se týče veřejných debat, tak zde se nemusíš nijak zdráhat. Já jsem rád, že mezi sebou všichni diskutujeme, objevují se v komentářích pod články velmi zajímavé věci, které jsem ani nevěděl.
Navíc se zdá, že sem chodí inteligentní a podobně naladění lidi, žádní hateři, bezmozci apod. (ťukám na dřevo). Dokud na sebe komentující nebudou útočit nebo se slovně napadat a komentáře budou věcné, diskuze tady na blogu bude vždy svobodná.
Ja ti teda nechci kazit radost, ale ten dopis co jsi dostal, neznamena, ze mas na vyber. Staci, kdyz si rozkliknes ty dokumenty k migraci a budes tam mit migraci k IBCE.
Posilal jsi penize k Dorman Trading primo z IBUK a bylo to OK?A jakou ti nabidli cenu za emini per side a s jakou platformou.Dik.
Ahoj,
ano, na výběr není, ale nakonec jsem si vybral LUX, tak uvidím, jestli mi mi vyhoví, či nikoli, zatím na ticket ani po 4 dnech nikdo neodpověděl, jen mi dokola posílají neustále stejné varování.
Z IBUK jsem si stáhl $ na nově otevřený dolarový spoř.účet u Airbank a z tama až jsem posílal peníze k Dormanům, přes Ninjatrader Brokerage.
Komise mám nejnižší, protože mám u nich zakoupenou lifetime licenci, takže dle jejich licenční politiky, se na e-mini micro vstahují $0,46/kontrakt, takže je to tuším cca totožné, jako u IB. Pokud ale jde o dražší e-mini, jako NQ, tak ty už ale vycházejí docela draho, ty už jsou za $1,99 a měny za $2,36, což už je fakt drahota. IB je v tomto prostě bezkonkurenčně nejlevnější:
https://ninjatrader.com/PDF/ninjatrader_futures_contract_details.pdf
Když si vezmu, že za rok je cca 250 obchodních dní * 2,5 obchody v průměru denně, tak jen rozdíl mezi e-mini a micro je na kontrakt skoro o $1000/rok/ticker dražší, to už není zrovna malý náklad.
Rozdíl se teprve pozná, při obchodování AOS s více tituly, takže pro AOS je NTB již nepoužitelný. IB je prostě bezkonkurenční multifunkční broker, který je za mě nenahraditelný.
Jelikož mi v IB na ticket nikdo doposud neodpověděl, zkusil jsem štěstí přímo přes chat.
Tam jsem se zeptal na skutečnost převodu do LUX či IE a bylo mi odpovězeno paní, že to není možné.
Když jsem napsal, že mám s IBCE osobně politický problém, okamžitě napsala že ok bez problémů. Napsala mi, že migrace pod LUX není možné, ale že mě zkusí vybavit do IE s okamžitou platností.
Ještě jsem se jí zeptal, co když se to nestihne do konce ledna, jestli mi zruší účet. Řekla, že nikoli, ale že budeme ve spojení, dokud se migrace úspěšně neprovede. Mám takový pocit, že oni v tom chatu vidí přímo, co se píše, ještě než se to odešle, protože jsem tam napsal něco, co jsem nakonec smazal a ona na to reagovala, ale nemohla to vědět, když jsem to neposlal :-)
Mno, uvidíme, jak dopadne migrace pod IBIE, jestli vůbec. Prý bych měl dostat nové notifikace do portálů..
Asi zkusim stejnej postup.Uz ti doslo to IBIE?Takle nahodou nezkousel nekdo rovnou posilat USD na ucet jineho US brokera primo z IBUK?Myslim ze je zbytecny posilat to pres ceskou banku, melo by to jit udelat primo a to dvema zpusobama.
Osobní zkušenost. IB mám přes Lynx. 30.12. jsem potvrdil převod do IBIE. Zatím to nevypadá, že by převod doběhl.
Moje vlastní zkušenost: migrace sice nějakou dobu trvá, ale jakmile člověk souhlasí s převodem, IB do jedné hodiny odstraní veškerá omezení. Dokončení migrace je čistě byrokratický proces.
Bohužel nemohu souhlasit. Od Nového roku každý den píši do IB, že nelze zadat nový příkaz. Převod do IB-CE proveden a vše potvrzeno.
A aby nemuseli odpovídat, tak se nyní nedostanu “Msg.centrum – An error occurred while submitting your request. Try again in a few minutes.”
To mám již třetí den. Rozhodl jsem se, že vše vyberu a končím ale nedostanu se ani na Fund-transfer.
Ale poplatky za data si účtují.
Ahoj,
přidám se také…. mám úplně stejnou zkušenost, od včerejška mám na obrazovce
„Msg.centrum – An error occurred while submitting your request. Try again in a few minutes.“
A nemůžu se vůbec přihlásit na jejich stránky…
@Milan @mir teda tyhle trable vám vůbec nezávidím. Já s migrovaným účtem nemám žádný problém a jak jsem psal, do hodiny od potvrzení převodu mně IB všechny omezení odstranil.
Lynx potvrdil, že účet ještě převeden není, ale obchodovat mohu dál. Zatím jsem to nezkoušel.
Já jsem v první fázi převod odmítl, nechtěl jsem do Maďarska.. možná proto ty obstrukce..
Dnes se tedy konečně dostanu do klientského portálu.
Ale v TWS stále nemohu zadat nový příkaz.
Po přechodu k IB-CE museli jste něco upravovat či odsouhlasit na svém portálu?
IB mi napsalo, že je vše ok, ale není.
Tak jestli nemám někde drobnou chybu.
Děkuji
Ahoj,
mám to stejně. Vidím dva účty, ale ani v jednom nemohu zadat příkaz pro nákup. Komunikace je strašná… odpovědi vůbec žádné a i zapsání dotazu problém.
může někdo poradit kam přesně zapsat dotaz ohledně nákupu v IBCE?
Díky
Doporučuji kontaktovat support přímo přes klientský chat, abys mluvil s někým real-time. Já jsem takto vždycky všechno vyřešil.
zkouším to už týden, ale nemůžu se s nikým spojit..
Live ChatOne moment please…An IB representative will be with you shortly.
Ahoj,
potřebuju poradit jsem už bezradnej.. Na supportu, Chatu atd vůbec nikdo nereaguje.
Poznám na TWS, že jsem v IBUK nebo IBCE? Já mám v rohu napsáno IBKR pro…
Když chci zadat příkaz “BUY”, tak mě to přesměruje na stránky IB. Tam se mi objeví staré číslo účtu, ale i nové číslo. Ani pod jedním nelze udělat nákup.
Nevím jestli nemám něco změnit v nastavení.
Díky moc za radu.
Ahoj, ohledně vytíženosti chatu, zkus se přihlásit v ranních / dopoledních hodinách českého času, mám zkušenost, že nebývá s vytížeností problém.
Ano, poznáš to podle čísla tvého účtu vpravo nahoře. Pokud tam máš pořád svoje původní, tak ještě nejsi pod IBCE, pokud je to číslo lehce jiné, už jsi pod IBCE. Kromě toho dostaneš notifikační email od IB, že tvůj účet byl úspěšně migrován, tahle informace se objeví také ve zprávách klientského portálu.
V nastavení by to být nemělo, já jsem ani u IBCE, ani u IBIE nic nastavovat nemusel, vše se automaticky přeneslo tak, jak jsem to měl v IBUK.
Děkuji,
číslo jiné myslíš v TWS platformě nebo na stránkách IB? Na stránkách mám dvě čísla, ale v TWS pořád to staré. Email jsem ještě neobdržel…. tak možná proto mám na TWS staré a nefunguje to zatím.
To číslo je u mě téměř stejné. Akorát přidali jedno číslo, u mě konkrétně první číslo a to 7. Jinak je úplně stejné. Takže to plete
Já mám úplně jiné číslo než původní. V TWS máš stejné číslo nebo nové číslo?
Měl jsem na mysli TWS.
Tak jsem po chatu mluvil se Sergejem. Můj účet bude migrovat tento nebo příští týden…..
Tvoje rada zkusit to ráno byla perfekt. Díky.
Rádo se stalo ;-)
Ahoj,
tak dnes mám konečně potvrzenou migraci k IBCE. Ještě uvidím jestli můžu všechno obchodovat.
Já jsem teda po migraci už nic potvrzovat nemusel…
Ahoj
můžeš už zadávat příkazy k nákupu?
Díky za Zprávy.
Zatím nemohu.
2x mi napsali, že problém se řeší –This issue has been escalated to our technical team and it should be resolved shortly.
Thank you for your patience and consideration.
Kind regards,
Alessandro
IBKR Client Services
Chyba je tedy na jejich straně. Už jsem také napsal že budu chtít vrátit fees, jelikož nemohu obchodovat. Jinak by mi stačili zpožděná data.
Jsem zvědavý na reakci. Dost mi to vadí.
Já bych tam i zavolal, ale to nejsem schopen zvládnout.
Dík…
Tak to jsme na tom stejně. Otevřu si účet někde jinde.
Muzes jeste zkusit napsat na:
https://www.trustpilot.com/review/interactivebrokers.com
obcas to tam projizdej ze zakaznickeho IBKR, jako ze to chtej resit. Otazkou je jestli to fakt resej nebo chtej aby to jen hezky vypadalo. IB chat dopoledne nebyva problem.
Hodně negativních zpráv o IB…;-)
Problém těchto review webů je ten, že spokojení klienti nemají více méně důvod zanechat pozitivní hodnocení, ale nespokojení klienti to potřebují oznámit celému světu.
Osobně bych tomu nevěnoval větší pozornost. záleží na tom, co ti broker reálně nabízí za služby a jestli najdeš lepší alternativu…
Dobrý den,
můj účet migroval od IBUK do IBIE, vše funguje ale pro Finanční úřad budu potřebovat obrat, zisky a ztráty za celý rok 2020, a nemohu se na tyto informace dostat, mohl by mi někdo zde poradit ? Neumím moc dobře anglicky ale mluvím dobře německy, tak když mám problém volám německy mluvící suport ve Švýcarsku, v Německu IB prý žádný Suport nemá. No, a nemůžu se nikoho dovolat, všechny linky jsou pořád obsazené. Na mojí elektronickou otázku (ticket) doposud nikdo neodpověděl . Děkuji.
Jdi do reportů, na této stránce je hned vedle nadpisu “Reports” číslo tvého účtu -> rozklikni jej a v postranní liště se objeví 1. tvůj nový účet, 2. tvůj starý účet. Dál už asi budeš vědět…
rozkliknu, dostanu se do mého starého účtu a jak dál prosím ?
Pavle bez urážky, ale trošku samostatnosti by neškodilo – použít google a jednoduše vyhledat, případně kontaktovat německy mluvící support na chatu.
To, co potřebuješ, je v reportech -> activity -> period: annual.
Řeším trochu jiný problém, než většina lidí zde. Nemůžu si z daňových důvodů dovolit převést svůj IBUK účet do Irska, takže jsem migraci odmítl. Do úvahy připadá jen IBLUX. Bylo mi ale řečeno, že si nemůžu vybrat a buď IBIE nebo si to mám zavřít. Podle zdejší debaty to vypadá, že to stojí za pokus řešit přes podporu. Zkusím a uvidím.
Kdyby s tím měl někdo zkušenost, napište.
Můžeš rozepsat důvody, proč si z daňových důvodů nemůžeš dovolit migraci do Irska? Tohle by mě fakt zajímalo…
Důvodem je, že žiju v Irsku, kde jsem daňovým rezidentem. V irském právu je jedna klička z dob koloniálních – existuje něco zvaného domicil, což tady není to samé, jako daňová rezidence, na rozdíl od ČR. (existuje to ještě v UK, Franicii, apod.) Domicil je místo, kde se cítím doma, např. chci dlouhodobě dožít. Já mám domicil v ČR, přestože jsem daňovým rezidentem v Irsku.
Důsledkem je, že cokoliv, co vydělám obchodováním mimo Irsko, nemusím v Irsku danit, dokud to nevstoupí do irského bankovního systému, což IBIE nesplňuje. Capital gains taxes, apod. jsou tady v Irsku nehorázně vysoké, takže to platit nehodlám.
Tak to je skutečně zajímavé. Jsem rád, že blog navštěvují čas od času také expati.
Dík za tento blog! Čtu toho dost v angličtině, ale tady to je logicky pohromadě a řešíte tu často problémy, které se mě dotýkají.
Jinak výhodou té finty s domicilem je, že zisky nemusím danit v Irsku, protože tady nejsem domicilem, ale ani v ČR, protože tam nejsem daňovým rezidentem. (Vše legální a potvrzeno dotazy u finančních úřadů obou zemí.)
Nemate prosim nekdo zkusenosti s prevodem z IB pres LYNX k Tradeststion (postup a pripadne poplatky)? Vim, ze drive prevody neumoznovali, ale kdyz ted resi ty problemy s IBUK, tak by to mohli povolit. Chtel bych si zachovat US pojisteni a Tradeststion mi vychazi nejlepe (kdyz mne prevede IB, tak budu mit portfolio pres 100k, abych se vyhnul mesicnimu poplatku a nakupuji jen jednou mesicne ETF za cca 10k, takze poplatkove mne asi Tradeststion ze vsech alternativ vyjde nejlepe – pripadne rad uvitam jine nazory).
Převáděl jsem z IB do Tradestation jak hotovost, tak akcie. Akcie : U IB Transfer position/Outgoing/FOP US. Příjemce v pop up menu Tradestation Securities (Nu 0271). U IB bez poplatku. Bohužel se musí vyplnit další formulář u příjemce (Tradestation) nazvaný DTC Deposit request form. Zde se musí uvést papíry včetně Cusip numbers ( já jsem zadal ISIN a stačilo), ale hlavně IB Clearingové číslo, což je 0534. Poplatek 25 USD za transakci. Trvá cca 3 dny. Peníze se převádí u IB jako Withdrawal na nebankovní finanční instituci (stejný vlastník odesílacího i přijímacího účtu). Trvá 2 dny. Bez poplatku.
Ta zkusenost co uvadis s migraci uctu par prispevku vys, ta byla o prevodu uct v ramci Tradstation Global nebo samostatneho uctu u IB?Protoze LYNX i Tradstation jsou automaticky pod IBIE.Dik.
Tak dnes me prisla na LYNX/IB vyplata jeste pres cesky sberny ucet a zda se,ze mohu stale zadavat prikazy. Ale uz mam opravdu obavy ze kazdym dnem prijde ukonceni moznosti migrace. Takze dnes nebo zitra migraci asi radsi schvalim. Cela moje nechut migrovat je dana mensim pojistenim v Irsku
Ahoj,
u IB okrem ineho obchodujem aj kalendarne futures spready. Po migracii do IBCE sa mi nezobrazuju otvorene pozicie a Open P/L spreadov ,len jednotlivych noh. U spreadov vidim len Bid/Ask/ Last a Change ceny. Nema niekto podobny problem, resp. riesenie ako to fixnut?
Dakujem.
Ano, odprodat po částech celou pozici (buy short nohu, sell long nohu) a spread otevřít znovu. Za mě je to zbytečné, protože akorát zaplatíš navíc rozdíl bid/ask + komise. Jinak to vyřešit nepůjde.
Diky,
rozmyslal som aj nad tou moznostou, ale presne z dovodu poplatkov som to zavrhol. Inak odpredat sa to asi da aj ako cely spread, resp. vedel som si zadat PT . Len som musel ist cez Order Ticker resp. Order Entry a vybrat Sell. Bezne PT zadavam cez Trade /Close Selected Position , ale tuto moznost teraz nemam v ponuke. Uvidim teda ci na novootvorenych spreadoch to bude ok. Ten odpredaj po castiach + novy nakup spreadu mas odskusany , alebo si to len myslis?
Inak dik za tvoju reakciu a tiez velke DAKUJEM za super blog.
Ano, půjde to odprodat i jako celý spread. Mám to vyzkoušené, ale v tvém případě to nedává žádný smysl, jak jsem říkal, akorát zaplatíš poplatky a rozdíl bid/ask. Jestli to máš v TWS po jednotlivých nohách nebo jako složeninu je přece úplně jedno…
Ano, suhlasim, ved som pisal, ze odpredaj a naslednu kupu som zavrhol.
Mrkni, jeslti se ti nerozhodilo nastavení v Configure, Display, Complex (Multi-Leg) Position na Hide complex…Pro spready mám zaškrtnuto Group legs a Display PnL on…
Dik, ale nie je to v tom. Mam zaskrtnute aj Group legs aj Display PnL on…
To nebude tím. IB prostě kvůli migraci nebere otevřené jednotlivé nohy jako combo, ale jako samostatné pozice. Naštěstí to nijak negativně neovlivňuje margin…
Tak co kolegové? Už máte u IB schváleno/odmigrováno? Irsko nebo Maďarsko?
Obávám se že už nemá smysl dál vyčkávat,protože nějaká UK-EU dohoda je v nedohlednu a LYNX mě upozornil že jejich zákazníci stejně musí migrovat tak či tak. Zároveň mě varoval že v budoucnu mě už migrace nemusí být umožněna a mohu být vyzván ze strany IB k uzavření účtu.
Já už ano. Pod tíhou “výhružek” jsem nakonec svolil k migraci i svůj hlavní účet do IBIE, druhý mám pod Maďary. Přesně jak píšeš, UK-EU dohoda je v nedohlednu. Myslím si, že se v horizontu jednoho roku nic nezmění. Většina finančních businessů to vyřešila tak, že z UK odešly, aby mohly dál poskytovat svoje služby. Navíc jsem potřeboval teď otevírat nějaké nové pozice a nechtěl jsem to tříštit mezi záložní účty.
Děkuji za tvou reakci. Dnes jsem taky schválil. Je to ale celé smutné protože dokud jsem byl v UK tak to pro mě byl nejlepší brooker na DGI long term a věřil jsem že i kdyby byl jednou nějakej průser tak tam mám celoživotní ůspory aspoň pojištěné a teď takovej downgrade :(
Díky finhackerovi za zajímavé články a prostor pro výměnu názorů pod nimi. Rád bych poinformoval o dalších rozdílech mezi IBUK a IBCE, na které jsem narazil ve svém AOS:
Jak jste na tom se SMA a DJ US Press Release subscription v IBIE a IBLUX?
Ještě prosba pro finhackera: Bylo by možné k příspěvkům v diskuzích přidat indikátor “nový” k příspěvkům od minulé návštěvy (viz např. finmag.cz)? Hodně by to zjednodušilo orientaci v delších diskuzích.
Ad prosba: ano, zkusím se na to mrknout a nastavit, pokud to půjde.
Nové komentáře by se nově měly podbarvovat pro lepší orientaci žlutou barvou.
Uz jsem to sice tady jednou psal, ale zkusim to jeste samostatne.Zkousel nekdo poslat USD z IBUK jako wire primo na ucet jineho US brokera?A zkousel nekdo tenhle wire transfer po migraci uctu?Dik.
Jo, to normálně jde.
A poplatek za wire je 30USD je to tak?Ja jsem ted jeste zjistoval, ze kdyz je firma Futures clearing merchant (FCM), tak prevod mezi dvouma FCM(FCM to FCM) taky jde,je to alternativa k wire, ze si ty funds presunou v ramci clearingu a stoji to stejne jako wire.Jak dlouho trva wire z IB k dalsimu US brokerovi? Da se to stihnout behem jednoho dne presouvat penize od IB v pripade, kde dojde u jineho obchodnika napr. k margin call?Dik.
Tak momentalne cekam uz 30min na Live Chat na IB, tak asi je to ted fakt husty.
Zkusil jsem chat ráno v 8:00 a hned se mi věnoval nějaký Sergej… tak asi ráno je to lepší.
Jen aby to nebyl support z IB Russia, ze maj ty Live Chat rozdeleny podle casovejch zon :)).
10 USD a jeden převod za měsíc je myslím zdarma…
Mam otazku na vsechny kterejm povolili migraci k IBIE, jakou jste meli nastavenou na uctu base currency?Dik.
Nedává mně smysl, proč by měli rozdělovat klienty podle base currency, když si ji můžeš každý den nastavit, jakou chceš… Navíc nastavení base currency neznamená reálně vůbec nic.
Píši na nový odstavec, pokud někdo sledoval naši diskuzi a problém.
Převod jsem měl schválen a potvrzen 5.1.2021.
Ale obchodovat mohu až nyní – dnes. Napsal jsem celkem 18 emailů, naštěstí bez “fuck…” ;-)
Ale už jsem napsal, že chci vrátit fees, jelikož nemohu zadat příkaz.
Zjistilo se, že chyba byla na jejich straně. Další 3 dny jsem se nemohl dostat na můj Account a ani na Msg.centrum, abych jim napsal.
Bylo vše dost nepříjemné ale snad jsem si vše pro letošek vybral.
Hodně štěstí všem. M
Zdar vespolek,
pro všechny, kteří mají obavy z přesunu portfolia do Maďarska a otálejí jako já (přesun jsem zamítnul ještě loni a od ledna účet zamrznul).
Vznesl jsem požadavek na IBKR podpoře k přesunu pod jinou EU entitu.
Celkem rychle jsem dostal odpověď, která mě uklidnila (výřez):
It is important to note that each of the new IBKR entities, including IBCE is a wholly owned subsidiary of Interactive Brokers Group from which IBKR will operate for the Central portion of Europe. If you trade in exchanges in the US or Western Europe, then those assets are held where those exchanges and depositaries are located. All client’s funds except HUF will be held outside of Hungary as well.
Dává to smysl, akorát jsem si to jaksi neuvědomil. Obavy tedy zřejmě nejsou na místě, ať už se bude politická situace v Maďarsku vyvíjet jakkoliv.
Kvůli vyššímu pojištění než nabízejí jiní EU brokeři (100k€ vs. 20k€) to jdu s klidným svědomím odbouchnout pod IBCE.
Investování zdar,
Milda
Ahoj.
Také jsem sice migroval do IBCE ale úplně nesdílím tvůj optimismus, že obavy zřejmě nejsou na místě, ať už se bude politická situace v Maďarsku vyvíjet jakkoliv.
Je sice pravda, že CP i hotovost bude držena na mimo Maďarských burzách/účtech ale ty nejsou vedeny na tvé jméno ale na sběrných účtech IBCE, takže kdyby něco v Maďarsku, tak se k nim stejně nedostaneš/nedostaneme. Jedině opět přes IBCE.
Nezbývá než doufat, že si to IBKR pohlídá a bude o IBCE pečovat jako řádný hospodář. :-)
Tak si držme palce ať se raději nic nestane…
Ahoj. Jen chci referovat o migraci sveho uctu pod IBIE. Jsem primo klientem IBUK a jako vetsina z vas jsem dostal dokumenty k migraci pod IBCE, coz jsem odmitnul a podal prvni ticket nekdy 19. prosince 2020.Na tento ticket nikdo asi tyden neodpovedel, coz jsem resil pres chat, kde jsem vysvetlil, ze odmitam migraci pod IBCE a poslal jsem ticket na ktery nikdo tyden neodpovel.Na chatu mi bylo sdeleno, ze migrace z Cech neni pod IBIE mozna a ze ticket vyridej co nejrychleji, opravdu jsem po 2 dnech dostal odpovet i na ticket, ze nemuzu migraovat pod IBIE.Migraci jsem tedy odmitnul a schanel informace kde se dalo, mimo jine i zde.
Nekdy po 15 lednu jsem podal druhy ticket, kde jsem konkretne rozepsal duvody proc nechi pod IBCE a zase cekal tyden, kdy nikdo neodpovedel.Po tydnu jsem sel znovu na chat na Account Services==>Complaints, jelikoz po 30min, jsem nemel uz cas, tak jsem jim tam strucne znovu prekopiroval na chat, to co jsem psal uz v druhem ticketu a znovu, ze uz tyden nikdo neodpoviada, zpetne jsem se dovedel, ze chat vyrizaoval FABIAN K, primo jsem s nikym nekomunikoval, jen tam bylo co bych po nich chtel.
Po dvou dnech prisla odpoved na druhy ticket, ze nemuzou nic slibit, ale ze to budou resit a daji vedet.Za dalsi dva dny jsem dostal dokumenty k migraci pod IBIE.Takze SUPER!!!
Ahojte, mate nekdo zkusenost s migraci uctu pro Brexitu?
IB jsme si vybral jako brokere s vymazlenou aplikaci, ale to jsme netusil ze muze byt problem to zakladni, tedy SPOCITAT SPRAVNE REALIZVANY P/L…
Spocetli mi spatne FX transakce v radu 100k czk…. tj to mi chybelo i v portfoiu jako Cash… po 2 tydench urgenci opravili bez omluvy ten Report P/L(nastesi mam Screeny) … ale nejak se jim nece mi vratit penize…
Bohuzel to bylo v dobe, kdy byla ta Reddit manie a obchodnici byli mozna v problemech s kapitalem, tak se potrabovali zahojit na retailu…
Vubec by mne nepadalo, ze tohle budu muset u IBKR kontrolovat… zel takova je realita.
Nemate nejkdo podbne zkusenosti ci podezreni?
diky predem
Řekl bych, že s migrací tady mají zkušenost snad úplně všichni. To, co popisuješ, mně přijde naprosto neuvěřitelný. Já jsem měl po migraci teda všechny peníze úplně stejně jako před migrací. Screeny bys nepotřeboval, protože v portálu máš i staré reporty, ze kterých by to bylo zřejmé, což by v klidu mělo stačit na prokázání skutečnosti.
Neřekl bych, že se potřebovali zahojit na retailu, to fakt ne! Spíš tam mají binec, jestli je to teda tak, jak popisuješ.
Diky za odpovedi, ale i ty screeny se mi fakt hodi.. aspon doufam tedy, nebot az jsem je na to po upozornil, tak to opravili (bez varvani a upozorenni),, ale prave jen v tech sjetinach P/L… cash uz se jim vratit moc nechce…
Vcera mi volal nejak Ind, posilal jsem mu excel primo na jeho mail. cekam co mi dnes reknou…
Kdybych nemel ani ty screeny, tak by to bylo jenom o pocitech co jsme tam mel… Proste by rekli, ze je to ted opravene a basta…
Fakt jsme necekal jsem ze tohle budu muset u IB kontrolovat… a jeste se dozadovat at mi sprvne napocitaji P/L a a tim i penize… A to vim, ze jsme mel spatne napocitane Avg.pricew jeste min. u tickeru, kteryx se pres noc zmenili.. kdyz pak obchodujes denne tak je todost obtizne uhlidat.
K cemu je pak vymazlena aplikace??? Az si tam dojedu aktualne rozjety pozice, koncim s nimi, bohuzel….
A nesouvisi to treba s featurou zvanou Virtual FX? Ja jsem v minulosti udelal nejake konverze men pres IDEALPRO misto FXCONV a od te doby mi tam sviti nesmyslna cisla, tak to radeji nechavam schovane…
LOL. Oba typy příkazů dělají defacto to stejné – konverzi jedné měny za jinou. FXCONV konvertuje měny “fyzicky”, kdežto IDEALPRO je podobný forexovému virtuálnímu obchodu, aby mohl obchodník v TWS monitorovat otevřenou ztrátu / zisk.
Jestli ti tam svítí “nesmyslná” čísla, tak to asi znamená, že máš pravděpodobně otevřený forexový obchod…
Ano, delaji skoro to stejne, rozdil je prave v tom, jestli se to projevi v tom Virtual FX Positions, viz https://www.interactivebrokers.com/lib/cstools/faq/#/content/27279169?articleId=30140742
Ale ted jsem se tam docetl, ze si ta moje “nesmyslna” cisla tam muzu opravit, takze cajk.
Jen me to napadlo, jestli by to nemohlo byt timto, protoze me to poprve taky prekvapilo a taky se mi nechce verit, ze by IB “zasantrocilo” cast cash balance…
Měny – IBCE – Dnes došlo oznámení. Takže jsem na tom stejně jako v UK
As of February 9, 2021, Interactive Brokers Central Europe added the British Pound (GBP) to the existing group of “Allowed Deposit Currencies” of EUR, USD, HUF, CZK and PLN.
As a reminder, positive cash balances that arise from settling securities and derivatives in currencies other than the “Allowed Deposit Currencies” will be automatically converted to your base currency at no cost to you. With this change, transactions settling in GBP will no longer be converted by IBCE.