Mýty a fakta k migracím účtů u Interactive Brokers

Vítám všechny v novém roce! Bohužel, posledních několik týdnů přidělává vrásky snad všem klientům Interactive Brokers kvůli probíhajícím migracím jednotlivých účtů pod evropské pobočky IBCE, IBLUX a IBIE. S migrací souvisí množství všelijakých problémů a komplikací, jejichž výklad se v různých zdrojích na internetu značně liší. Kromě toho mně od včerejška nejdou otevírat nové pozice, jak bylo brokerem několikrát zmíněno v emailové komunikaci (žádné překvapení), takže jsem se jal IB kontaktovat s nejčastějšími dotazy, které mě samotného zajímají.

Musím říct, že probojovat se v odpoledních hodinách na live podporu chce v posledních dnech pevné nervy a dostatek trpělivosti…

Po cca 45 minutách čekání a neustálého kontrolování okna s chatem se nakonec podařilo se supportem spojit. Níže přináším nejčastější dotazy, se kterými se v diskuzích setkávám a které se mimo jiné objevovaly ve výživné diskuzi předchozího článku.

Jedná se o oficiální odpovědi od supportu Interactive Brokers, nikoliv introducing brokerů. I tak ale mohou obsahovat nepřesnosti, ať už z důvodu kvality vědomostí podpory nebo jazykové bariéry.

Dotaz č. 1: Pokud potvrdím migraci svého účtu do evropské pobočky IB, jak dlouho bude trvat, než odstraníte omezení spojená s otevíráním nových pozic?

Pokud přijmete pozvánku k migraci, celý proces by měl trvat maximálně 24 hodin, než budete moci obchodovat s instrumenty, s nimiž jste obchodovali v minulosti a pro které máte obchodní oprávnění.

Dotaz č. 2: Migraci u svého účtu jsem před několika dny již potvrdil, ale stále jsem pod IBUK. Lze to nějak urychlit?

Určitě, hned přidělím vaší žádosti stav nejvyšší priority.

Dotaz č. 3: Jak dlouho by to mělo trvat, než dojde ke kompletní migraci?

Maximálně jeden až dva pracovní dny.

Doporučení: Pokud jste migraci schválili, ale zatím k ní fakticky nedošlo, obraťte se co nejdříve na support a požádejte o prioritní vyřízení vašeho požadavku.

Dotaz č. 4: Pokud naopak neschválím nebo odmítnu migraci účtu, existuje nějaký deadline, kdy budu donucený buď migrovat, nebo uzavřít účet, nebo může můj účet zůstat v “hybernaci” po neomezenou dobu?

Prozatím vás IB nebude nutit účet uzavřít, nicméně situace se může v nadcházejících měsících změnit.

Dotaz č. 5: Jsou zde nějaké vyhlídky, že by rezidenti EU mohli v horizontu měsíců opět plně využívat všech služeb IBUK nebo je tahle možnost absolutně nemyslitelná?

Regulace a restrikce se mohou v čase měnit, ale prozatím nemůžeme potvrdit jakékoliv detaily.

Názor: Ať počítám jak počítám, dle předchozích dvou odpovědí mně to vychází 50:50, že budeme moct někdy na účtech pod IBUK obchodovat. Jestli účet nemigrovat a vyčkávat, nechť si zvolí každý sám.

Jak správně zmínil jeden z diskutujících – Petr (winpes), dalším skrytým negativem celé šarády by mohlo být vkládání peněz v české měně, viz. následující dotaz…

Dotaz č. 6: U IBUK mohli klienti z České republiky vkládat peníze v české měně na korunový účet brokera v ČR. Bude i nadále možné vkládat peníze na lokální korunový účet nebo se to s migrací změní?

IBCE, IBLUX nebo IBIE bohužel nenabízí lokální bankovní účet pro CZK jako tomu bylo u IBUK. Veškeré bankovní údaje se pro vklady po migraci změní. Pokud klient použije původní údaje, prostředky mu nebudou připsány.

Dotaz č. 7: Z vaší FAQs stránky nerozumím přesně jedné části: “Please note that IBIE offers financing for securities and commodities trades but cannot support withdrawals of borrowed funds. You will be free to withdraw any free cash not needed to support your open positions. If you would like to withdraw additional funds, you can sell positions and withdraw the proceeds.

Můžete mně to prosím vysvětlit na konkrétním příkladu?

Zjednodušeně řečeno nemůžete vybírat peníze ze svého účtu na margin. To znamená, že pokud bude váš zůstatek v dané měně negativní, nelze tuto měnu vybírat, což u IBUK možné je.

Poslední tři dotazy se budou týkat stejného problému…

Dotaz č. 8: Pokud mám na účtu otevřené pozice, které byly nebo budou pořízeny za nepodporovanou měnu (platí pouze pro IBCE), např. HKD, jakým způsobem bude IB s těmito pozicemi nakládat a jaké bude jejich financování?

V případě kladného zůstatku jej bude IB automaticky konvertovat do základní měny vašeho účtu na denní bázi. V případě negativního zůstatku k žádné konverzi docházet nebude.

Dotaz č. 9: Dobře, a jak to bude s financováním negativních zůstatků v nepodporovaných měnách?

Standardně jako tomu bylo u IBUK. Broker vám měnu k obchodování půjčí na úrok.

Dotaz č. 10: Je možné provést virtuální FX obchod, tedy např. prodat USD a nakoupit HKD, čímž by mohly být financovány otevřené pozice v nepodporovaných měnách?

Není možné provádět virtuální forexové obchody.

Co na to já?

Tím, že mě IB netlačí do uzavření účtu, zkusím zatím vyčkávat, jestli nedojde k nějakému posunu ve vyjednání lepších podmínek mezi EU a UK. Dávám tomu max. čtyři až pět měsíců, pokud ani po této době neuvidím pozitivní progres, budu účet pravděpodobně migrovat do IBIE (prozatím jsem nenašel pro svoje investičně-tradingové potřeby lepší alternativu). Určitě nechci mít účet v limbo stavu navždy.

A to je pro dnešek vše. Pokud máte jakékoliv nové postřehy, budu rád, když se s nimi podělíte v diskuzi pod článkem.


Subscribe
Upozornit na
guest

171 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Přejít nahoru